Er 'te veel' mee bezig zijn, hoe zetten jullie het van je af

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tante29, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hallo!

Tja, ik merk dat ik heel de dag door aan zwanger worden denk. Terwijl we pas in de eerste ronde zitten. Ik lees overal dat dit niet goed is, want dit veroorzaakt stress en dat vermindert de kans op zwangerschap.
    Hoe zetten jullie het van je af?

Misschien kijk ik te veel op deze site, maar ik vind het juist ook fijn om er met mensen over te praten, omdat 'niemand het mag weten' als je nog in de probeerfase zit. En zo kan ik toch mijn ei kwijt hihi.

LIefs

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi tante 29

de eerste maanden was ik er ook giga mee bezig.
    nu zie ik op mijn banner en dnek ik oh ik kan ook bijna testen. behalve deze maand want had ongi krampen te vroeg om ongi te worden dus dan ga je wel wer dneken van he misschien toch?
    maar ik was er ook giga veel mee bezig mijn ouders konden wel gek worden maar gaat nu goed.

liefs

3. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi,

Nou, ik heb precies hetzelfde probleem.
    Vanaf mijn ongi tot mijn ei ben ik vrij 'rustig' en ook weinig op dit forum te vinden.
    Maar vanaf mijn ei tot mijn nod is het (bijna) rampzalig.. ;)
    Dan zit ik dagelijks regelmatig hier mee te lezen en is ieder krampje/ steekje een TEKEN! ;)
    Het is idd super dat je dan hier kunt kletsen, zeker als je niet wilt dat je omgeving weet dat je bezig bent voor een kindje.

Aangezien ik fulltime werk, gaat het overdag wel, maar 's avonds!
    Ik probeer veel af te spreken met vriendinnen, zodat ik afleiding heb.

Wel word ik doodmoe van die mensen die zeggen: Zet 't van je af, je bent er teveel mee bezig. :rolleyes:
    Nou prima, leg maar uit hoe ik 't van me af moet zetten, dan doe ik dat direct! ;) Ik word nl ook af en toe knetter van mezelf..

Maar ik sluit me bij jou aan, Tante29, als iemand een goede tip heeft, dan hoor ik dat ook graag! :)

Groetjes,
    Roosje

4. sterr

sterr Actief lid

27 apr 2008
    213
    0
    0
    Denk dat bijna alle vrouwen die proberen zwanger te worden dat wel hebben.
    Ik merk aan mezelf dat ik er ook erg mee bezig ben ( misschien wel te) en elke keer weer als ik ongesteld ben zo erg teleur gesteld ben dat ik wel heel de dag kan janken.
    Nu ook mijn NOD is over 6 dagen nu weet ik niet presies wat me cyclus is maar ben maar ff van die van vorige maand uitgegaan 34 daarvoor had ik 27 maar goed zit pas in ronde 3.
    Maja ik kon me eigen weer eens niet in houden dus heb vanochtend stiekem alvast een testje gedaan (zo 1 die je 6 dagen eerder kan uitvoeren) nou was dus harstikke negatief.
    Nu weet ik dat het kan zijn dat ik misschien wel zwanger ben maar er te weinig hcg in me lichaam zit ( me ei was tussen de 16e en 17e dag ) maar eigelijk heb ik de hoop voor deze maand al weer opgegeven.

Misschien is het beter om er niet zo mee bezig te zijn dan is de teleurstelling misschien wat minder bij een negatieve test,maar denk dat ik voor veel spreek als ik zeg dat dat erg moeilijk is.
    Toch?

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi Tante29,

Ik kan je heel weinig tips geven want bij mij is het net zo erg als bij jou!

Ik zit nu in ronde 3 en elke maand denk ik weer na de eisprong.....voel ik me al zwanger. Nee geen symptomen het zal wel niet.
    100 x naar de wc in de hoop een beetje bloed te vinden wat op een innestelingsbloeding zou kunnen duiden. Mijn blaasontsteking verwarren met zwangerschapskwaaltjes.

Volgens mij kan het geen kwaad hoor om het mee bezig te zijn. Het is alleen voor jezelf heel vervelend.

Succes!

Liefs Luna1

6. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

hoi hoi

iedereen heeft dit geloof mij. je kan dat niet uitschakelen. als het je grootste wens is...

de een heeft hete erder dan de ander. hoe langer je bezig bent, hoe moeilijker het soms wordt, of je word nuchter en staat er dus niet meer zo veel bij stil. heel apart...

succes.

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hoe kun je nou ergens niet aan denken en er niet constant mee bezig zijn als je iets zo graag wil, als het het enige is wat je op dit moment zo gelukkig kan maken dan een zwangerschap?

Logisch toch dat je er mee bezig bent?

Het enige wat ik kan bedenken is andere leuke dingen opzoeken, en daar even je aandacht aan geven, maar verder kan ik mezelf er niet van beletten de andere uren die ik op een dag over heb, om er aan te denken...

Misschien valt het toh wel mee dat het niet zou lukken als je er teveel mee bezig bent, kijk maar eens hoeveel meiden er voor ons al zwanger zijn geworden, je gaat mij niet vertellen dat die er niet mee bezig zijn geweest. Toch!?!?

8. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

29 apr 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Ik herken het heel goed. ben er ook de hele dag mee bezig. vandaag nogmeer dan anders omdat ik vrij heb maar heb sinds gister een poesje van 7 weken dus heb wat afleiding :D

ben er nu wel meer mee bezig dan bij me eerste zwangerschap.

groetjes
    Nadine

9. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Het klopt, als je iets zo graag wilt, dan laat het je maar moeilijk los.
    Het is ook zo spannend!
    Fijn dat ik niet de enige ben ;)
    Wat ik niet snap, is dat vriendinnen die kinderen hebben, het toen zo goed voor zich hebben kunnen houden, dat ze het aan het proberen waren. Ik heb het toch al tegen enkele mensen verteld... :oops:

Liefs Tante29

10. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Het is heel normaal dat je er mee bezig bent. Ik heb het ook gehad en het lukte maar niet (is uiteindelijk met ivf wel gelukt).

Ik heb het toen met mijn gyn er over gehad en die zei tegen mij:
    Jij bent er in je hoofd veel mee bezig, je eitje en het zaadje weten dat niet en weten zelf de weg wel te vinden.

11. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

tante: geloof me dat lijkt maar zo. men wil niet alten merken dat ze er mee bezich zijn, dat is een. het andere is dat te veel horen ook niet altijd geaccepteerd wordt. ik ben er voro mezlef en mannetje veel mee bezig, voor de buitenwereld niet snap je

12. Debje1981

Debje1981 Lid

28 mei 2008
    6
    0
    0
    nieuw vennep
    Ik heb er ook veel last van.. ik kan bijna nergens anders meer aan denken en als ik ongesteld ben dan kan ik wel janken. Gelukkig heeft mijn ventje dat ook.. we gaan nu ronde 4 in.. ik blijf hopen dat het lukt!

13. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

24 mei 2008
    137
    0
    0
    hoi ik was met me eerste ook heel veel me bezig en toen zei me vriend het komt vanzelf wel okey makkelijker gezegt als gedaan je grote wens uit je hooft zetten maar ik ging gewoo zo denken het heeft geen haast komt van zelf wel hihi klinkt stom maar met de 4 maand na de pil was ik zwanger en nu bij de 2 wil ik ook te graag en nu denk ik ook zo dus we wachten af het is heel moeilijk je ged8te van iets af zetten wat je graag wilt

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he tante 29

ik heb het ook velen verteld dat we bezig zijn
    gewoon omdat he zo lang duurde dan kun je toch even je ei kwijt aan je naasten vond ik erg prettig
    mensen verschillen de ene verteld het wel de ander niet

15. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Blij dat dit topic er tussen staat...dacht écht dat ik de enige was die er (bijna?!) door geobsedeerd was... :oops:
    M'n leven bestaat precies enkel nog maar uit zwanger worden, baby's, SMEP, ovulatietesten,.........

Langs de ene kant vind ik het leuk om er zoveel mee bezig te zijn want dan lijkt het precies toch een beetje dichterbij te komen maar langs de andere kant duurt het wachten dan toch ook véél langer en raak je keer op keer maar meer teleurgesteld, hè... :cry:

Enkele dagen geleden ben ik eens heel erg boos geworden (ben normaal echt een heel rustig meisje die absoluut niet snel boos wordt) omdat ik voor de duizendste keer te horen had gekregen dat ik er veel te veel mee bezig ben! Iedereen in onze omgeving weet dat we zwanger proberen te worden omdat ik iemand ben die het hart nogal op de tong draagt maar dat maakt nu wel dat ik me nog meer alleen voel staan met m'n wens... ik krijg volledig het gevoel dat m'n eigen schuld is dat het zo 'lang' duurt omdat ik er té (?) veel mee bezig ben.
    Toon begrijpt me gelukkig wél en laat me ook doen. Maar hij vindt het zo erg om te zien dat het wachten me ongelukkig maakt en dat er de laatste tijd niets anders meer lijkt te zijn dat me nog echt gelukkig kan maken...

Lieve groetjes, Elke

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Heel normaal hoor om er zoveel mee bezig te zijn, niet leuk omdat je jezelf (en waarschijnlijk je vent haha) er helemaal gek mee maakt, maar ja, hoe hou je het tegen he? Ik zou het niet weten.

Ik was trouwens met de 1e er wel veeeeeel drukker mee. Ik weet dat het langer kan duren (was toen 11 maand) dus ik ga uit van een jaar. Dan kan ik ook niet teleurgesteld worden als het zo lang duurt (hoop ik haha).....

Anyway.....we zijn zoals we zijn. Logisch dat je er druk mee bent. Maak je geen zorgen...is heel normaal!

Ik zit trouwens ook in ronde 1 sinds vandaag (vandaag ongi geworden)...ik duim voor je!

17. kika28

kika28 Lid

20 mei 2008
    22
    0
    0
    Boskoop
    Hallo meiden,

Ben nog niet zolang actief hier maar wij hebben 5,5 jaar geleden een miskraam gehad en zijn nu nog steeds niet zwanger of hebben een kindje. Ik kan zeggen dat ik er sommigge maanden erg mee bezig was en soms helemaal niet. Had soms ook de hoop niet meer dus ging er dan al vanuit dat het toch niet meer zo lukken. Maar er mee bezig blijf je altijd omdat je iets heel erg graag wil. Dat is toch met alles zo?!

Tegen mij hebben mensen ook weleens gezegd dat ik het los moet laten en er niet teveel over nadenken. Weet tot de dag van vandaag niet hoe het moet en wil dat ook helemaal niet!

Liefs Wimke

18. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid

Denk dat dat een heel wijs antwoord is.
    En er zijn genoeg mensen die in stressvolle omstandigheden toch ook zwanger worden.

Moet zeggen dat ik er ook heel erg mee bezig ben.

Vandaag net ongi geworden voor het eerst na MK en moest echt ff janken.

Maar de andere 2 keren dat ik zwanger werd was ik er ook heel erg mee bezig en toen lukte het ook.

19. Debje1981

Debje1981 Lid

28 mei 2008
    6
    0
    0
    nieuw vennep
    Hoi Elke,
    Ja, wat jij schrijft herken ik wel. Ik heb het ook een aantal mensen verteld waaronder wat familieleden. Zij blijven mij zeggen dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn.. maar dat is zo moelijk. Maar goed, ik hoop er het beste van. Ik ben ook eigenlijk niet zo lang bezig nog. Deze cyclus is pas de vierde...
    Groetjes Debora

20. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik denk dat elke vrouw er veel aan denkt.
    je hebt al een tijd het gevoel van ik (wij) wil graag een baby, en zodra je die pil weggooit kan het ineens zover zijn!

ik denk er ook meerdere malen per dag aan en zelfs tijdens de seks :oops: denk ik er aan, maar ik krijg het gewoon niet uit me hoofd!

en nu ik bijna kan testen denk ik bij alles wat ik voel, zou het zo zijn......

Deel Deze Pagina