Na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, nu een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Believe x, 16 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Believe x

Believe x Nieuw lid

16 nov 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben een vrouw van 31jaar. In Januari heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waar ik 'gelukkig' op tijd bij was. Ik kreeg toen methotrexaat toegediend en moest wachten tot mijn HCG-waarden terug op 0 stonden. Daarna was er nog een wachttijd van 3 maanden voordat we terug opnieuw mochten proberen.

Nu in september was ik terug opnieuw zwanger. Ik mocht al vervroegd op controle gaan (5weken en 6 dagen), alles zag er toen goed uit. Op 8 weken en 2 dagen mocht ik terug op controle, we hoorden het hartje kloppen....
    Op 11 weken mocht ik terug maar men kon bijna niets zien met een gewone echo, dan maar een inwendige echo... Het vruchtje was niet gegroeid en er waren ook geen hartkloppingen meer hoorbaar.

Terug een zware klap... Ik voel dat wij hier ook terug sterk zullen uitkomen maar toch is het een zware periode en verlies je een beetje de hoop. Ik heb nogal het gevoel om de schuld op mij te nemen terwijl de gynaecoloog zegt dat ik dit niet mag doen.... maar ergens heb je toch dat schuldgevoel

Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt en die uiteindelijk terug zwanger zijn geraakt en bevallen?

Alvast bedankt voor jullie luisterende oren!

Liefs
    x

2. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat verschrikkelijk naar dat je dit moet meemaken! Toch wil ik je een positieve ervaring meegeven: ik heb eerst een miskraam, toen 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en toen weer een miskraam gehad. Inmiddels ben ik voor de 5e keer zwanger en ben ik net vandaag met zwangerschapsverlof gegaan. Ik ben dus nog niet bevallen, maar het komt heel erg in de buurt.
    Geef niet op! Trek aan de bel bij het ziekenhuis als je graag meer onderzocht wilt hebben. Ooit moet het goedkomen!
    Heel veel sterkte!

3. Believe x

Believe x Nieuw lid

16 nov 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Jiseb,

Bedankt voor jouw reactie. Zo te lezen heb je ook al een hele weg afgelegd. Als ik dit weekend geen bloeding krijg is het maandag een curretage. De gynaecoloog stelde voor om bij de volgende keer alles nog meer op te volgen. Hoe ver ben jij nu? Ik duim met je mee dat alles goed mag verlopen. Hou mij op de hoogte wanneer je bevallen bent hé :)

Liefs

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wat verschrikkelijk naar voor jullie... Wij hebben onze eerste zoon moeten laten gaan met 22wk zwangerschap,daarna nog een mk met 7wk en daarna 3 voldragen goed verlopen zwangerschappen...
    Ik wens je veel sterkte de komende periode! knufxx

5. Believe x

Believe x Nieuw lid

16 nov 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Mariss22,

Bedankt voor jouw reactie. Zoals ik lees heb jij ook een zware periode achter de rug maar blijven vertrouwen hebben dat het goed komt.

Liefs

6. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik ken je gevoel.

Ik had een missed abortion, gevolgd door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, gevolgd door een miskraam.

Nu opnieuw (pril) zwanger, en de schrik zit er nog goed in.

We zijn zeker dat het geen BBZ is, en 't hartje klopte mooi, maar uit ervaring weet ik dat het geen garantie is dat alles goed blijft gaan.
    We leven hier van dag tot dag en van echo naar echo.

Deel Deze Pagina