Na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wanneer ga je er weer voor?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 1986cindy, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hoi dames !

Ik heb 26 maart na een zwangerschap van 22,2 weken mijn zoontje verloren. Nu 19 okt kwam ik door helse pijnen in het ziekenhuis terecht en bleek ik in verwachting te zijn :$ alleen dit keer buitenbaarmoederlijk. Nu is ons verteld een maand te wachten ivm de cyclus.
    Ik wil er eigenlijk gewoon weer meteen voor gaan waarom wachten?
    Al het wachten duurt me te lang.
    Wat vinden jullie? En zijn er mensen die ook zoiets hebben meegemaakt? En er ook weer voor willen gaan?
    Ik hoop zo om het samen te kunnen delen, in onze weg na hopelijk nieuw geluk.
    Liefs cindy...

2. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Hoi Cindy,

Ik heb geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, maar wel vorige maand, na 23 weken zwangerschap, ons zoontje verloren. Ons werd ook aangeraden 1 ongesteldheid af te wachten, zodat je zeker weet dat je lijf weer werkt. Dat hebben we dan ook gedaan. Nu 1x ongesteld geweest en wij gaan er weer voor. Moet wel zeggen dat ik een maand na de bevalling alweer ongesteld werd, dus heb ook niet lang hoeven wachten.
    Hoe gaat het nu met jou? Lijkt me best heftig eerst een kindje verliezen en daarna een buitenbaarmoederlijke zwangerschap!

3. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Hoi Cindy en Vivian, sterkte met jullie verlies.
    Ik heb in juni een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en wij zijn er gewoon weer voor gegaan. Hebben niet afgewacht, ben ook nog niet zwanger hoor!

4. pom77

pom77 Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb 1 oktober een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, linker eileider is verwijderd en er is mij gezegd dat ik gelijk weer zwanger mocht worden. Ook de vk beaamde dit. Zit nu rond ei en ben aan de klus :p.
    Wel heftig als je niet eens wist dat je zwanger was! Hoever was je?
    Voel je je al wat beter, weet dat dit best een tijd kan duren....
    Sterkte in ieder geval, hoop dat je snel weer zwanger wordt.

x pom

5. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik heb eind augustus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waarbij een eileider is verwijderd.
    Inmiddels ben ik weer 'gewoon' ongesteld geworden en wij gaan we weer voor.

6. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    na onze buitenbaarmoederlijke zwangerschap mochten we pas na een half jaar weer zwanger worden. We waren toen ook direct weer zwanger, dit werd een miskraam met 11 weken...

Ik wil nu alweer zwanger worden, Maar we zullen het zien.
    Heel veel succes.

7. pom77

pom77 Niet meer actief

Volgens mij heeft het ook te maken met het 'opwekken' van de miskraam met methotrexaat. Als je dat gebruikt hebt mag je een tijdje niet zwanger worden. Na een operatieve verwijdering mag het gewoon direct weer heb ik begrepen.
    @riv was dat bij jou zo, van die methotrexaat?

x pom

8. Missoni

Missoni Lid

7 nov 2011
    87
    0
    0
    noord holland
    Hoi meiden,

Ik heb 3 jaar geleden ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij mijn rechter eileider is verwijderd. Hier in NL zeiden ze dat ik 6 maanden moest wachten maar ik woonde destijds in het buitenland en van m'n gyn daar mocht ik na een normale menstruatie gewoon weer aan de slag.
    Ik ben overigens niet met methotrexaat behandeld.

Ik denk dat het per arts verschillend is.

Mij is het overigens tot nu toe niet gelukt om weer zwanger te mogen raken, hoop dat jullie meer geluk hebben!
    Veel succes!

9. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    bij mij was het omdat ik een middel heb gehad via spuiten chemokuur. Dat ze het zelf laten oplossen.
    Weet niet hoe dit heette ?

10. Missoni

Missoni Lid

7 nov 2011
    87
    0
    0
    noord holland
    Dat is dus dat methotrexaat.
    De eerste keer dat ik ben geopereerd hebben ze mijn eileider laten zitten, maar m'n hcg daalde niet en 6 weken later weer helse pijnen, bleek dat de placenta was achter gebleven... Ben toen geopereerd in t buitenland en ik mocht kiezen, heb gekozen voor het verwijderen van m'n eileider, was enorm moeilijk maar achteraf gezien de beste keus, en daarbij was ik doodsbang voor wat dat methotrexaat verder zou aanrichten. Na de operatie mocht ik zien hoe de eileider eruit zag en dat was niet best, helemaal zwart, deze eileider had me alleen maar nog meer problemen opgeleverd als hij was blijven zitten...

11. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb ook een Bbz gehad in augustus helaas moet ik nog wachten tot 1 januari ook in verband met die metrotexaat. ( weet niet precies hoe je het schrijft)
    En nu Merk ik echt dat wachten zolang is
    Gelukkig is het door dat middel weg gegaan ook omdat ik maar 1 eileider en eierstok heb
    Heb ook een kijkoperatie gehad 2 weken geleden en alles zag er goed uit ze heeft een kleine verkleving weg gehaald en hij liep mooi door en zag er goed uit!
    Ben nu echt aan het aftellen!

12. laurav

laurav Lid

26 apr 2009
    23
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ik heb in mei een operatie gehad omdat ze een bbz dachten maar er was een kieste gesprongen dus die schoongemaakt.
    Maar was nog wel zwanger, na 4 weken helse pijnen nog een keer geopereerd,blijkt toch bbz zwangeschap te zijn en linker eileider weg gehaald. 4 maanden even gewacht zat niet lekker in me vel.
    En na de eerste keer al gelijk raak nu 4 weken zwanger dus heel spannend.
    Iedereen heel veel succes met zwanger worden!!!!!

13. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hoi iedereen, wat ontzettend fijn dat er zoveel gereageerd is op dit bericht. Veel erger vind ik het voor jullie dat jullie dit hebben moeten meemaken.

@vivian: meisje wat erg dat ook jij een zoontje ben verloren, hoe gaat het nu met je? Hebben jullie je zoontje ook nog een naam gegeven? En is hij gecremeerd of begraven. Meid ik weet precies hoe je je voelt de leegte en het verdriet, en onbegrip en nog beseffen wat er nu eigenlijk gebeurd is... Verschrikkelijk!
    Ik moet je zeggen dat ik dacht nooit meer de oude te worden, dat ik nooit meer zou kunnen lachen of zingen. Maar gek genoeg voel ik me nu weer stukken beter. Ik ben wel na een psygoloog gegaan en loop daar nog steeds, heb ook veel met de verwerking gedaan als je wil weten hoe en wat mag je me ook privé berichten. Ik zal je helpen waar ik kan. Dikke kus schat en mijn kaarsje wat nu brand is nu voor jou en je zoontje. X

@pom77 hè meid bij mij is ook me linkereileider verwijderd, vind het wel fijn te weten dat je net zoveel kans maakt op een zwangerschap dan daarvoor daar was ik namelijk bang voor. Nee ik wist het niet dat ik zwanger was werd mij op de spoedeisende hulp verteld, bleek 6 weken te zijn. Eileider was gescheurd en beschadigd en moesten hem wel weg halen anders was de kans op herhaling veel groter. Hoe weet je dat je rond je ei zit meid? Ovulatie testen? Hoeveel dagen daarna ben je daar mee begonnen? Succes jij duim voor je. X

@rhea, hè meid was dat jou eerste zwangerschap? En gebruik je iets van ovulatie testen ofzo. Kan je misschien wel helpen. Wanneer is je nod? Wie weet deze maand ;)

@leona: hè meid wanneer na jou bbz was jij weer ongesteld, is jou cyclus alweer als voorheen?

@riv: hoi meid een half jaar wachten is niet niks als je zo graag dat gene wilt hè. En dan zwanger zijn en weer afgeven. Verdorie denk je die 12 weken gehad te hebben, tja zo zie je maar weer hè. Raak je wel snel zwanger? Knuffel

@missoni: 3 jaar geleden en nog niet zwanger wat erg meid, loop je nu niet in een IVF traject ofzo? Had je bij de eerste ook zoveel moeite om zwanger te raken. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn dat is je wel gegund.

@angel2: hè meis waarom is die kijk operatie bij jou nog geweest? Want ik moet over 4 weken ook op controle maar weet niet goed wat ze dan gaan doen is dat standaard? En waarom zie ik bij sommige dat metrotexaat en bij andere niet is dat alleen als je eileider doorgespoten word?

@laura: wat kunnen ze toch domme fouten maken hè meid. Eerst geen bbz dan ineens wel. Die helse pijnen kwamen die bij jou ook door bloed in je buik bij mij namelijk wel. En in 4 maanden gewoon veilig gevreeën? En daarna zwanger super nieuws voor je meid hopen dat dit een blijvertje is, dan weet je het nog maar net hè. Wel heel erg fijn voor je. Hoe voel je je verder?

Met mezelf gaat het wel, ik kan het geloof ik nog niet zo goed bevatten. Een heel raar jaar geweest voor me. Nog steeds pijn op me buik aan de wond onder me navel. En lopen kan ik nu iets beter. Ik ga ook niet wachten ik ga er ook meteen weer voor zodra ik me beter voel. Dat wachten word je gek van. ALs mijn lijf er aan toe is om zwanger te raken zal ik er wel aan toe zijn. Ik hoop het zo, vorig jaar had ik namelijk 23 nov een positieve test hoe mooi zou het zijn als nu weer.... Maar goed kleine kans maar hoop doet leven toch?

14. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0
    Hoi cindy1986.

Bij mij hebben ze een kijkoperatie gedaan omdat ze wilde zien hoe alles eruit zag na dat metrotexaat of het schade had aangebracht aan me eileider.
    En ook door het verleden van voor die Bbz.
    Bij mij hebben ze dan ook voor de metrotexaat gekozen omdat ik al 1 eileider en eierstok heb. En ze ook niet wisten waar die Bbz zat ze konden het niet vinden.
    Ze konden me op dat moment wel opereren maar de kans dat ze het niet zouden vinden zat er ook in, en als hij wel in me eileider zou zitten konden ze hem ook te erg beschadigen als ze het weg wilde halen waardoor we de kans op normale manier zwanger worden zou zijn verkeken.
    Daarom heeft de arts in overleg met ons gekozen voor het metrotexaat.
    En 2 weken geleden voor een kijkoperatie om te kijken of alles er nog goed uitzag.
    Dat was gelukkig het geval alleen die verkleving maar die heeft ze kunnen herstellen voor de rest zag alles er mooi uit! Dus nu vanaf begin januari mogen we weer beginnen!

Liefs angel

15. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    @Cindy, nee was mijn tweede zwangerschap. Ik heb al een dochter van 3 jaar. En ben dan in juni geopereerd en de afgelopen twee maanden is mijn cyclus pas weer helemaal goed. Ik zit op 35 dagen, maar ben nog helemaal niet bezig met ovutesten oid. Dat wil ik volgende maand doen. Van mijn eerste was het 1e keer raak en de bbz was ook de 1e keer raak. Dus ik maak me nog niet zo druk en ben dus ook nog niet zolang bezig. Waar ik me wel druk om maak is of het allemaal wel werkt aan de rechterkant. Bij mij is de linkereileider ook verwijderd bij de operatie. Maar hulp is altijd welkom;) . Als ik op 35 dagen deze maand weer zit dan is mijn NOD 17 november.

16. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    juli vorig jaar een bbz gehad rechter eileider verwijderd. na eerste mentruatie meteen weer geprobeerd en gelukkig 2 maanden na mijn bbz was ik weer zwanger. En nu hebben we een gezonde jongen.

17. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Cindy, ik heb 25-8 die bbz gehad, daarna een dag of 2 gebloed. En pas op 16-10 werd ik eindelijk weer ongesteld! Er zijn er genoeg die 3mnd moeten wachten op hun eerste menstruatie dus ik ben wel blij dat het vrij snel ging tot nu toe.
    En nu is het weer afwachten.

18. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Begin 2010 een bbz gehad en met 5.2 weken gescheurd.
    Daarna gewacht op de volgende ongi voordat we er voor gingen. Die ronde meteen weer raak! Zoontje ligt nu heerlijk te slapen.

Ook ik mis mijn linker eileider. En we gaan nu voor nummer 2

19. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0
    He meiden,

Toen jullie opnieuw in verwachting raakte Warren jullie toen niet erg bang dat het weer opnieuw niet goed zou zitten?
    Wij mogen namelijk in januari weer beginnen maar omdat ik een miskraam en Bbz heb gehad lijkt me dat in het begin toch wel weer een beetje eng!
    Zijn er nog meer meiden die het metrotexaat hebben gehad?

20. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ohh jazeker! Ik had voor de bbz ook nog 2 vm gehad.
    Ik kreeg dus met 5.1 week mijn eerste locatie echo al.
    Toen met 6.2 een kloppend hartje, met 7.2, met 8,2, met 12 weken allemaal goede echo's
    Maar de grootste ongerustheid was pas weg op het moment ik ons ventje voelde bewegen en schoppen.

Hier geen metrotexaat omdat mijn eileider al in een heel vroeg stadium was geknapt. Wist net dat ik zwanger was...

Deel Deze Pagina