Ik heb toevallig vanmorgen weer voor het eerst gewerkt en dat viel me toch een partij zwaar. Het is een lichamelijk baan en mocht gelukkig beginnen met halve dagen, maar nu merk je pas dat je echt nog niet fit bent. Wat betreft zwanger worden en sex. De eerste keer sex (eergisteren) was ik ook bang voor de pijn etc, maar viel gelukkig mee. Vriend was ook heel voorzichtig daar niet van. Ook ik word in februari 35 en heb sowieso grote moeilijkheid met zwanger worden. Geloof me, ik luister ongelooflijk goed naar mijn lichaam en neem echt mijn rust. Ik ga ook niet echt gericht letten wanneer eisprong is ofzo, maar ik ga ook geen condooms ofzo gebruiken. Is een keuze die ik voor mezelf heb gemaakt, zelfs mijn vriend laat die keus aan mij over. Mij hebben ze niks gezegd over verklevingen of dat ik een maand moet wachten, maar ik doe het wel heeeeeeeeeeel erg rustig aan om mezelf te laten genezen. Beetje dubbel dus, maar ja, eerst lichaam en geest op een lijn krijgen en dan zien we wel weer verder.
Na mijn BBZ waar mijn linker eileider is verwijderd ben ik direct er weer voor gegaan nadat het bloeden was gestopt. Werd ook meteen weer zwanger. Werd wel jammer genoeg een miskraam.
Ik heb vorig jaar juni een bbz gehad. Wij hebben 1 mensstruatie afgewacht. We zijn er toen daarna weer volledig voor gegaan en waren 4 maanden na mijn bbz operatie, waarbij m'n rechter eileider is verwijderd, succesvol zwanger! Hopelijk gaat het bij jullie ook zo (of nog sneller)!
Hè meiden, Ik ben deze week weer voor het eerst met hele dagen werken begonnen heb er drie weken over gedaan om weer volledig aan de slag te kunnen. Heb ook al wel drie operaties in een half jaar dus das ook best heftig. Nu weer een ronde voor ons om te kijken of we het jaar kunnen afsluiten met mij grootste wens. Zit vandaag op mij 14de dag, nou dat is heel wat voor mij heb sinds het verlies van mij zoontje nog geen normale cyclus gehad. Dus 14 dagen geen menstruatie joepie! Hopen dat hij nu 9 maanden niet komt, heb best wel wat hoop gekregen dat het geen tijden hoeft te duren door toch gelukkig wel vele positieve verhalen hier op het forum. Zou het fijn vinden om nu deze tijd met jullie te delen, kijken hoe het met elkaar gaat. En duimen dat 2013 ons jaar word! Fijn weekend iedereen x
Hey meiden, Ik heb even een vraagje, herkennen jullie dit? Heb maandag die operatie gehad, heb daarna nauwelijks bloed gehad en woensdag en donderdag helemaal geen bloed meer. Gister begon ik in ene vrij heftig te bloeden, kreeg ook een wee-achtige kramp die ik herken van mijn miskramen... Er is heel veel bloed en stolsels uitgekomen ( en nog steeds) veel meer dan bij een menstruatie. Nu weet ik wel dat ze op de echo zagen dat er iets in mijn baarmoeder zat en de gyn zei dat hij me niet gecuretteerd had. Maar wat is dat dan? Want het vruchtzakje zat toch om het kindje ook in mijn eileider?
Anne dit is heel goed! Het heeft n naam weet ff niet wat, maar tijdens je bbz heeft je bm zich ook voorbereid op mn baby endus n soort placenta achtig vlies gevormd dit komt bij sommige er in een keer uit bij andere in kleinere delen Je zult zien dat het over twee dagen veel en veel minder is Sterkte!!
Hè Anne ik kan je hier niet echt mee helpen. Ik denk wat dropje zegt wel klopt. Ik heb na mij operatie gewoon bloed verlies gehad en daarna mij echte menstruatie toen weet ik wel dat ik wel een klein bloedpropje verloor. Nu ben ik gelukkig menstruatie vrij! Hoe gaat het verder met je? X
Hi dropje en Cindy, Bedankt voor jullie reacties! Denk dat het idd is wat jij zegt dropje, en gelukkig wordt het bloeden nu wel minder.... Hoop dat ik snel mijn gewone cyclus weer terug heb. Cindy, Ik ging gister voor het eerst de deur even uit op zoek naar een kerstboom en naar de supermarkt met mijn man.... Dat viel nog zwaar tegen! Ik ging trillen en werd misselijk en voelde me heel naar. Heb ook moeite met mezelf, wil aan de ene kant gewoon door, maar aan de andere kant wil ik het liefst in de dekens kruipen en daar voor altijd blijven.... Jouw lichaam doet eindelijk weer wat het doen moet las ik? Ik zal heel hard voor je duimen dat je idd zwanger het nieuwe jaar in gaat! Ona, fijn zo'n positief verhaal, dat geeft weer hoop! Liefs Anne
Anne als je de weeen hebt gehad en het ergste bent verloren dan is het ergste voorbij Ik herken je gevoel ik kon de eerste 3 weken niet naar buiten ben wel geweest maar voelde me zo eenzaam op een of andere manier Lekker onder die deken kruipen hoor voor je het weet begint t leven weer en verwacht iedereen alweer wat van je nu kan het nog hoe cru dT ook klinkt En hou je vast aan de verhalen bijna iedereen raakt weer zwanger na m bbz echt waar!!
Hi dropje, Ja eenzaam... Dat is wel het goede woord idd... Heb ook veel moeite met dat je de eerste dag zoveel berichtjes krijgt en dat je daarna niks meer hoort ( op een enkeling na) Voel me zo alleen... Heb ook het gevoel dat alleen jullie het begrijpen.. Zou willen dat ik niet zo verdrietig meer was... Als ik nou zeker zou weten dat ik snel weer zwanger was... Ben ook zo bang voor meer miskramen, omdat ik er al zoveel gehad heb..
Eenzaam inderdaad het alleen gevoel in je coconnetje. Zo voelde ik me de eerste weken ook en als er dan iemand kwam had ik er geen behoefte aan om er veel over te praten. Ik vond zelfs mn collega's nog ongeinteresseert en stom. Dit hoort volgens mij bij het metale proces wat je doorstaat. Het waarom ik, kan ik nog een kindje krijgen, en wanneer dan? Ook dit wordt weer beter....
Inderdaad, eenzaam in je eigen coconnetje. ZO heb ik het ook ervaren. Nu is er bij ons het afgelopen half jaar wel meer gebeurt wat erg heftig was. Alles kwam er bij mij in 1x uit. Ik leef ook op het moment, om mezelf te beschermen, met de instelling: als het komt dan komt het, zo niet, dan niet. Ik ben heel kwaad geworden op een 'vriendin' die tegelijk met mij zwanger was en tegen mij zei: Gelukkig is ons kindje wel gezond Ik was écht kwaad.. Een week later heeft ze zelf een miskraam gekregen. En ik heb met veel pijn en moeite me kunnen inhouden en niet tegen haar gezegd wat ik dacht..
Hoi allemaal, Pffff had gister een redelijk goede dag, maar wel vrij veel gedaan en daardoor toch veel pijn... Buik voelde alsof ie beurs is ofzo en alsof ik enorme spierpijn heb. Vandaag probeer ik het dus toch weer rustiger aan te doen maar voel me emotioneel helemaal op... Voel me leeg en alleen... Blegh, als ik nou gewoon verder kon met mijn normale leven... Mijn man heeft het enorm druk op zijn werk en is daardoor redelijk afstandelijk.... Daar heb ik zo verschrikkelijk veel moeite mee! Juist nu heb ik het enorm nodig dat hij me wat aandacht geeft maar geloof niet dat ik dat bij hem binnen krijg... Leona, mensen zeggen soms rare dingen hè? Een paar dagen na mijn tweede miskraam zei een hoogzwangere vriendin tegen mij: ik word gek van al die kwaaltjes, wees maar blij dat je niet meer zwanger bent... Esther hoe is het nu bij jou eigenlijk?
Anne: het enige wat ik kan adviseren is praten praten praten... Mijn lief bleek emotioneel helemaal stuk te zitten maar kon dit niet uiten naar mij waardoor ik dacht dat hij er niet mee zat, maar hij durfde niet te breken omdat ik zo gebroken was en hij het niet erger wilde maken.. nu huilen we lekker samen Domme dingen zeggen: ja mensen sporen echt niet: "je kunt in ieder geval zwanger raken" of 'je bent nog zo jong" of op fb lezen: ik ben zwanger maar geen roze wolk te bekennen.. pffff wat denken ze wel niet! ongevoelige donders
Nou ja.. de keren dat ik (blijvend) zwanger was, heb ik geen 1minuut op een roze wolk gezeten hoor. Zwanger zijn vond ik niets aan, die dikke buik was op zich wel leuk. Maar om nou te zeggen: roze wolk? Nee echt niet Ik zit op de wachtbank, had gisteren mijn NOD, vandaag getest maar die was zo verschrikkelijk onduidelijk dat ik donderdag evt no geen test doe als ik dan nog niet ongesteld ben. Maar ik krijg daar zo de bibbers van!! ik heb bij mijn kinderen beide keren 3dagen voor NOD (duidelijk)positief getest, en toen ik niet duidelijk positief testte... kreeg ik die BBZ Ben gelijk zo bang dat ik weer een BBZ zou hebben, en als ze me dan nog een eileider weghalen.. dan is het verhaaltje gewoon uit...
Ja praten, ik doe mijn best maar voel een afstand... Heb echt geen idee of dat nou aan de bbz ligt of aan zijn werk... Feit is wel dat ik er slecht doorkom Hm... Nou ik moet zeggen dat ondanks het feit dat mijn zwangerschappen ook echt niet makkelijk waren ik wel echt op een roze wolk zat van blijdschap... Al heb ik pas vanaf een week of 20 de angst laten varen dat het nog mis zou kunnen gaan... Oohhh wel heel spannend leona.... Denk jij ook na over IVF ? Ik wel... Ben namelijk ook heel bang voor nog een bbz.... Maar als het goed is gaan ze sowieso bij mij die ene eileider nog doorspuiten... Maar ik heb ook anderhalf jaar geleden een ontsteking gehad in mIjn eileiders, dus misschien werken ze sowieso niet....
Roze wolk; ik heb mnook pas sinds 2 weken hoor maar ik vind dat je zulke dingen niet op fb moet posten want ik ken genoeg mensen die n moord willen doen om zwanger te raken en zo'n hormoonbom roept dat dan klakkeloos.. Mij deed t pijn in ieder geval Ifv krijg je alleen als je eilleiders echt niet werken toch? En met ivf kun je nog steeds n bbz krijgen dus zwanger worden blijft eng
hoi hoi, Sorry, mijn manier van verwerken is er niet de hele dag aan te denken vandaar dat ik ook niet steeds hier kijk. Je wordt er steeds mee geconfronteerd dan he.......misschien niet voor iedereen een goede manier en ik wil ook niemand voor het hoofd stoten, maar dit is mijn manier blijkbaar.....ben ik ook maar achter moeten komen natuurlijk. Verder, ja hoe gaat het.....dag bij dag......geestelijk begint het nu wel een plek te krijgen. Ook door mijn zoontje, dat mannetje sleept me overal doorheen. Lichamelijk blijf ik last houden van de narcose, stom gedoe....en veel buikpijn nog bij inspanning. Dus ja, hetzelfde als jullie meiden...... En inderdaad, sommige kunnen maar beter zwijgen. Ook ik kreeg het gehate "maar je bent nog jong".....nou ik wordt in febr 35 dus dat valt wel mee en ben onbegrepen verminderd vruchtbaar, dus bedankt voor je opmerking......ach ja sommige zijn nu eenmaal zo. Meiden, ik hou jullie in de gaten en lees ook echt wel mee, maar moet dit echt op mijn manier doen om het goed af te kunnen sluiten. Natuurlijk draag je dit altijd met je mee, maar het zal toch een plekje moeten krijgen. Hele dikke knuffel voor jullie allemaal en dat onze wens maar snel uit mag komen voor iedereen!!!!!!
Anne & dropje, nee, ik denk niet na over IVF. Het is voor mij 'heel simpel' als het niet op de 'gewone' manier lukt, dan lukt het maar niet. Toen we voor ons eerste kindje gingen had ik wel de medische molen ingewild als het nodig was. We hebben daar bijna ingezeten. Hadden al wat onderzoeken gehad. Maar ik heb dat stop gezet. Ik was daar niet klaar voor. En nu nog steeds niet. Ik vind het heel knap dat mensen in de mmm gaan zitten, ik heb er een aantal in mijn omgeving meegemaakt. En als het niet lukt, ben ik heel dankbaar met mijn 2 kindjes. Esther, hopelijk kun je het op een goede manier afsluiten meid! Hele dikke knuffel!!