Ik weet niet of ik deze topic het hier goed geplaatst heb.. mijn excuus als dat niet zo is! (Zou het dan verplaatst kunnen worden waar het wel goed staat?) Mijn vraag. Ik heb eerder hier verteld dat ik met mijn vriend momenteel aan het praten ben over een kindje krijgen Het gaat goed en ik zou voor hem het financiële plaatje even op een rijtje zetten voor als de baby er zou zijn. Nu heb ik al onze inkomens en uitgaven allemaal bij elkaar gezet en heb berekend dat we ongeveer 200 per maand kwijt zullen zijn aan ons kindje.. de luiers, kleertjes enz. Daarbij houden we samen 170 over voor onze eigen kosten zoals de auto tanken en dingen voor onszelf gewoon vrij besteedbaar dus En samen sparen we 150 voor onszelf en 100 voor het huishouden. Daarbuiten zijn dus alle kosten qua huur, gas water licht, verzekeringen, belastingen, ziektenkosten enz enz ook allemaal betaald. Zou dit genoeg zijn? De 200 per maand. In eerste instantie wil ik borstvoeding gaan geven maar als dat niet kan (je weet het nooit..) moet hierbij ook kosten zitten voor de melk. Deze kosten zijn dus voor als de baby er is en niet voor de uitzet Ook zou ik uitzoeken voor hem of er een kinderstoeltje in onze auto past. We hebben een golf 4, 3 deurs. Heeft iemand deze auto ook met 3 deurs en hoe gaat dat met het kinder stoeltje/maxi cosi?
Qua financiën zit je wel goed. Je kunt het allemaal zo duur maken als dat je zelf wilt natuurlijk. Maar als je een beetje oplet op de merken etc moet je het daar goed mee kunnen redden. Ik moest ook fles voeding geven en ben echt er nooit blut door geraakt. Qua auto, wij hadden een 3 deurs, maar nu een 5 deurs. (Niet ivm zoontje gekocht, gewoon omdat de andere aan vervanging toe was). Het gaat allemaal natuurlijk, maar het is net iets ongemakkelijker. Verder zou ik wel goed kijken of de gordels lang genoeg zijn. Ik heb helaas al in de auto van oma en die van zus meegemaakt dat dan de gordel op de achterbank te kort is. Zou niet mogen, maar was wel zo helaas.
Hi ja daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ook verloskundige afspraken, bevalling in ziekenhuis e.d. Denk je dan aan 500,00 , 1.000,00 of 1.500,00 ??
huh Zit je wel in het juiste topic???? Volgens mij ging het voornamelijk om het financiële plaatje ná de geboorte van de baby Maar wanneer je bedoelt waar je op moet rekenen qua kosten hiervoor? De kosten van medische controles voor zwangerschap en bevalling vallen in principe onder je basisverzekering. Wel kan het voorkomen dat je aanspraak moet maken op je eigen risico voor bijv bloedonderzoek. Wanneer je zonder medische indicatie in het ZH gaat bevallen moet je een bepaalde eigen bijdrage betalen. Durf niet te zeggen hoe hoog die gaat zijn. Maar uiteindelijk zijn veel (grootste deel) van de poliklinische bevalling toch vaak medisch geworden door bijv ruggeprik, vaccuumverlossing, of op voorhaand al medisch geworden door medicatie of complicaties.... en dan wordt het allemaal vergoed.
Natuurlijk gaat het lukken met een drie deurs auto... het is alleen wat meer manouvreren om je maxicosi in de auto te zetten en vast tezetten. 200,= per maand... dat moet echt wel lukken hoor. Ik rekende hier qua voeding/luiers 100 euro per maand voor 2 kinderen. Moet ik er wel bij zeggen dat de oudste volledig mee eet en alleen snachts nog luiers draagt. En de jongste heeft eerst een poosje BV gehad..... plus dat ik in Duitsland woon en echt heel goedkope voeding en luiers kan kopen. Inmiddels moet ik hier het bedrag wel bijstellen, de jongste eet inmiddels ook volledig mee, maar is nog niet zindelijk. Dus ik denk dat ik qua luiers misschien 40 euro kwijt ben per maand. En de voeding moet ik nu gaan meerekenen in het boodschappen budget.
Je krijgt ook KB. Driedeur ervaring? Yep.... ik vind het niks Kwa geld zit je wel aardig in de richting. Denk niet dat wij 200 kwijt zijn, eerder minder.
Zat ik de hele tijd te bedenken dat ik de KB nog als inkomsten moest noemen.... vergeet ik dat nog te vermelden
Hoe regel je de opvang en blijven jullie allebei evenveel werken? Maar 200 per maand is een goed begin.
Ik heb de bijslagen er wel bijberekend. (Maar zag niet helemaal op de juiste manier, had gedeeld door 4 gedaan ipv 3 zag ik.. haha. Meevallertje dus). Kb: 191,65 per kwartaal. Dus 63,88 per maand. En dan krijgen we nog kindsgebondenbudget. Zover uitgerekend (proefberekening) zal dat 84 per maand zijn. Uiteraard rekenen we hier niet teveel op want dat kan ook minder zijn. Maar dan kunnen we dat eigen spaargeld aanbreken Ik werk nu 24 uur per week in de detailhandel, 3 dagen meestal soms iets meer en soms iets minder. En mijn vriend werkt er 32. Mijn schoonmoeder werkt niet meer en past nu ook op mijn nichtje (kindje van me zwager en schoonzusje) en wil dat ook voor ons gedaan doen. We zullen dan hoogstens voor 2 dagen een oppas nodig hebben als we alles goed regelen. Helaas wonen mijn eigen ouders niet in de beurt Daar kan ik dus niet op rekenen qua oppassen.
Dat ligt er ook aan hoeveel je kwijt bent aan evt. opvang, dat was/is bij ons al 200 euro (netto) per maand. 3deurs auto, het gaat wel, maar als je een 5 deurs kan kopen zou ik dat zeker doen.
Hoe zit dat met de toeslag die je kan krijgen voor de kinderopvang? Weet iemand daar meer over? Want als ik een proefberekening maak zou ik veel meer krijgen dan de opvang per maand zou kosten..
Dat klopt niet, je krijgt nooit meer dan dat je betaald. Sowieso heft iedereen een Eigen bijdrage, ook al verdien je nagenoeg niks.
Dat leek mij inderdaad ook niet. Zou leuk zijn haha. Maar hoe zit het dan wel precies? Ik kan hier niet echt duidelijk uit worden..
Er zou wel een kloppende berekening uit moeten komen. Je vult jullie verzamelinkomen(s) in, en dan het aantal uur kdv/go dat je wilt gaan afnemen en de uurprijs daarvan. Stel je neemt 45 uur per maand (1 dag in de week) af a 6,46 (max tarief vergoeding kdv) dan kost dat 290 euro. Als je 0 inkomen invult, krijg je 263 euro daarvan terug. Jullie inkomen is ga ik vanuit meer dan 0, dus je krijgt minder vergoed dan dat. Dus ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk naar hoe je het dan hebt ingevuld.