Hoi Linda en Ilse deze vraag heb ik vandaag ook op het CB gesteld maar de vpk had er geen antwoord op. sinds gisteren ben ik ziek (keel pijn, hoofdpijn, spierpijn etc) nu merkte ik aan de kleine dat ze minder voeding binnen krijgt. ik heb geprobeerd voor een voeding te kolven om te kijken wat mijn productie was. uit 2 borsten kwam 20 ml terwijl dit normaal tussen de 130-160ml is. mijn man heeft haar daarom maar wat uit de vriezer voorraad gegeven. onze dochter is geboren op 8 april en woog vandaag 5150gram en 55,5 cm lang. ze drinkt 6 tot 7 keer per dag 15 min en heeft dan genoeg aan 1 borst. kan het zo zijn dat door dat ik ziek ben de voeding terug loopt? alvast bedankt voor jullie reactie groetjes Linda
Hoi Linda, Het kan zeker zo zijn dat je borstvoeding terugloopt nu jij ziek bent. Je lichaam is immers energie kwijt aan het genezingsproces. Geef je baby zolang jij ziek bent wat zij nodig heeft, maar blijf wel regelmatig aanleggen. Als jij weer opgeknapt bent, zal je borstvoeding weer aantrekken. Misschien is een paar regeldagen inlassen als je weer beter bent een goed idee. gr Linda