Beste. Sinds een aantal weken heb ik regelmatig een drukkend gevoel in mijn schaamstreek, heeel erg laag. Soms denk ik dat mijn kindje eruit gaat vallen of ik iets "eruit moet duwen"Het lijkt of ik constant naar de toilet moet, maar als ik erop zit zijn het soms een paar druppels, of als het meer is moet ik na 2 min. al terug (heb geen blaasontsteking) Dit drukkend gevoel gaat ook wel gepaard met pijnlijke steken, het lijkt wel op menstruatiepijn met soms steken in de schede. Nu hetgeen wat mij zorgen maakt is dat die heel erg laag is. Ik ben nu zo'n 27 weken zwanger en voel ook steeds het kindje onderaan bewegen, ook weer zo erg laag. Wat zou dit kunnen zijn? De dokter zegt dat het komt doordat de baarmoeder aant groeien is. Maar het voelt toch anders hoor. Lig hier soms nachten wakker van omdat ik bang het dat het 'ieder moment' gaat gebeuren. Veel liefs R.
Hoi riana, je kindje word steeds groter en zwaarder daarom voelt het vaak dat je kindje heel laag ligt. Vaak is dit een kwaal die word benoemd bij vrouwen met een tweede of meerdere zwagnerschap. Wat er gebeurt is dat je bekkenbodem niet meer strak staat maar een hangmatje gaat vormen, dit geeft het gevoel vooral na een tijdje lopen of staan dat het bijna op je knieen hangt. Het kan echt geen kwaad. Dat je regelmatig moet plassen komt omdat hetkindje tegen je blaas aan ligt. Heb je je urine pas nog laten controleren, omdat je zegt dat het geen blaasontsteking is. Een blaasontsteking verloopt anders in de zwangerschap soms zelf symptoom loos. Het is niet onverstandig het toch nog een te laten controleren want het kan per dag verschillen. Laat het ook gelijk op kweek ztten. Groetjes imke