wanneer het beste kolven???

Discussion in 'Borstvoeding' started by teigetje1, Jul 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik heb misschien een rare vraag, maar ik geef mijn meisje volledige bv en ik ben een thuisblijfmama.
    Ik geef nu al 3 maanden bv en dat gaat allemaal prima, maar ik zat me laatst te bedenken, dat als ik een keer wegmoet en ons meisje kan niet mee dan moet ik een voorraadje bv hebben.
    Ik heb een handkolf van avent thuis, en deze nooit hoeven te gebruiken.
    Wanneer kan ik dan het beste kolven? Als ze net gedronken heeft of een uurtje daarna? En als ik dan heb gekolft, heeft ze dan wel genoeg melk bij de volgende bv?
    Kan iemand me helpen, ik weet het niet zo goed :(.

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Ik weet niet of je kindje altijd beide borsten drinkt?
    Ik heb 's ochtend heel erg veel melk en Thije drinkt dan vrijwel altijd maar 1 borst. De andere kolf ik dan af. Dit zou je kunnen doen om een voorraadje op te bouwen?

Je zou bijv ook tussen de voedingen door kleine beetjes kunnen kolven, dan heb je na een dag waarschijnlijk wel een volledige voeding.

Succes!

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik heb vrij veel melk, maar madam heeft ook altijd veel honger en drinkt ook altijd beide borsten leeg.
    Maar idd misschien tussendoor kleine beetjes kolven. Ik zal dat eens proberen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had hier als ze 's ochtends maar 1 borst leegdronk tijd om te kolven (en productie dus, :)). En Thirza sliep hier op een gegeven moment van 18-2/3, dus dan kolfde ik zo rond 22 eens even... Als je ergens op de dag zo'n moment kunt vinden, is dat wel ideaal.

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Zo'n moment heb ik dan eigenlijk alleen om 3 uur in de nacht hihihi.
    Tja, als er niks anders opzit dan zal ik dat dan toch moeten :(, wil ik een voorraadje krijgen.

6. 4days

4days Niet meer actief

Als je wat regelmatiger kolft gaat je productie ook omhoog, dus dan blijft er waarschijnlijk ook melk over na de voeding en kun je dat kolven.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Direkt na de voeding even kolven of tussendoor. Je borsten gaan dan vanzelf meer produceren.
    Hou er wel rekening mee ('k ga er nl. van uit dat ze dus nooit een flesje heeft gehad) dat de kans groot is dat ze niet gelijk uit een flesje drinkt. Het beste kun je hier normaal gesproken tussen 4 en 6 weken mee beginnen maar daar heb je nu niks aan.
    Het zal voor haar even wennen zijn en het kost tijd. Maar als je er nu rustig aan mee begint, dan komt het vast wel goed!

8. saartje32

saartje32 Actief lid

Oct 29, 2007
    287
    0
    0
    Je borsten produceren eigenlijk altijd door, ze komen nooit helemaal leeg. Dus je meisje zal altijd kunnen drinken, al stroomt het misschien niet zo hard als bij volle borsten.

9. Remmar

Remmar VIP lid

Mar 25, 2008
    5,181
    0
    0
    Overijssel
    Mij is gezegd: t beste in de ochtend tussen 2 voedingen door.

10. saartje32

saartje32 Actief lid

Oct 29, 2007
    287
    0
    0
    Dan kolf ik ook altijd het meeste. Omdat je de hele nacht heb geproduceerd en je kindje dat 's ochtends meestal niet op krijgt, zitten je borsten dan voller na die voeding als bij andere voedingen.

11. patje

patje Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,923
    0
    0
    overijssel
    Dat is een goeie tip, ik ben nu ook al bezig om 1 keer per dag te kolven en doe dit s'avonds maar ik krijg er niet meer dan 60 cc uit.
    Morgen dus maar eens s'ochtends proberen.

Share This Page