Hey allemaal, Ik heb ooit een mei tai voor mijn toenmalige dreumes gekocht via een site van FB (By merel is de mei tai van) en nu onze jongste ook aardig in gewicht aan het raken is vind ik de draagdoek (voor baby's) niet zo lekker meer lopen. Weet iemand toevallig vanaf welke leeftijd de by merel kan en vanaf hoe zwaar? Kan er niets over vinden op internet en ben een leek met dragen haha.
Dat merk ken ik niet. Ik heb een aantal meitai's en die zijn over het algemeen te gebruiken vanaf maat 68 tot 86/92. Je hebt ook draagzakken die je deels kunt knopen of draagzakken die je helemaal kunt klikken,bijv Tula. Love de Tula, draagt heerlijk en op buik en rug te gebruiken. Wel duurder; minimaal 100 e ben je wel kwijt. Meitai's heb je al vanaf 40e,tweedehands. Kijk eens rond op Draagdoekenmarkt op FB. Heel veel keus daar!
Ja ik ben gestopt met FB maar mijn dochter draagt nu maat 74 en is 9 kilo zo'n beetje. Ik vind die grijze doek gewoon echt niet meer lekker dragen en deze mei tai heb ik liggen (en is gewoon ontzettend leuk!) Morgen willen we er een dagje op uit en dacht bij mijzelf dat ik wellicht die draagdoek zou kunnen gebruiken ipv een joekel van een kinderwagen
SSC's (de klikdragers) heb je ook in peuterformaat. Wij hebben een Medium Wompat die vanaf maat 86 goed zit. We moeten dus nog even geduld hebben, want onze dochter heeft maat 80
Ja je moet hem vast klikken op jerug en dan verder knopen! Kan even geen foto vinden waar ik hem draag maar dat is dus nog even wachten dan. Jammer!
Kokadi heeft trouwens de tai tai. Ook in xl, dus peuterformaat. Dan heb je een buikband met een klikgesp, maar knoop je de schouderbanden
Ja dat heb ik ook inderdaad. Heb wel een foto maar daar staan zoon en ik herkenbaar op. Zoon was anderhalf toen hij daarin ging. Was toen 9.7 kilo en 81 cm (heb het groeiboekje maar even bekeken) maar dan mag ik inderdaad nog wachten want dochter is nu hooguit 74 cm
Als je kindje zelf kan gaan zitten, kun je een mei tai zelfs voor rugdragen gebruiken. Dat draagt een stuk lichter dan op de buik. Wij gaan tegenwoordig regelmatig met alleen doek of drager op pad. En ik was iemand die tijdens de zwangerschap riep 'daar begin ik niet aan! '. Ik heb standaard een doek in mijn auto liggen. Echt heel makkelijk en mocht ik met autopech komen te staan, heb ik altijd een 'plek'waar mijn dochter veilig zit
Dochter is 10 maanden maar heeft een aantal ontwikkelingen niet gedaan zoals rollen,zitten, kruipen etc dus zelfstandig zitten is er niet bij. Helaas gaat dagje weg niet door want zoon heeft nu al 6 dagen hoge koorts.
Ik had zelf een mai tai hoppediz hop tye. Deze zijn vanaf de geboorte tot ong 2,5 jaar te gebruiken. Ideale doek, maar aangezien ik (zelfs met een mei tai) een luie knoper ben, heb ik em weer verkocht en krijg ik straks een emeibaby
Wat jammer. En dat zitten en kruipen enzo komt vanzelf hoor. Ze is waarschijnlijk meer en observeerder dan een type dat alles meteen zelf doet. En opeens gaan ze dan alles in één keer doen. Dan schrik je je wild!
Ja hadden de hoop dat de koorts zou gaan zakken maar helaas vanmorgen was het alweer 39.6. Dus dan maar niet een dagje weg. (Dacht frisse neus zal hem goed doen) Dochter trekt zich op tot staan, zit op haar knietjes te spelen en schuifelt op haar buik door het huis. Je mag haar ook echt niet op haar rug leggen want ze gilt net zolang tot je haar op haar buik gelegd hebt. Ach ze beweegt zich voort op haar manier dus ze doet het goed.
Die van mij 'hupst' liever op haar knieën dan dat ze gaat lopen. Ze loopt ook op haar knieën. Vindt ze makkelijker dan gewoon lopen, haha. En ze heeft al een aantal stappen gezegd, dus ze kan het wel (13 maanden inmiddels)