Dames, Een vraag. 9 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Dit is helaas een heftige gebeurtenis geweest. Ingeleid, alles liep volgens het boekje, alleen kwamen er geen goede persweeën. Na 15uur werd het een spoed situatie, er werd bloed van haar hoofdje genomen en de artsen schrokken van de uitslag (dit was duidelijk zichtbaar). Meiske had het heel moeilijk, vaccuumpomp erbij, verpleegster op mijn buik, los geschoten, ze moest direct geboren worden. OK en kinderartsen stonden klaar in de kamer. Maar gelukkig is het gelukt met de pomp. Dochter was volledig slap en bleek. Ze moest direct door naar de Highcare, gelukkig mocht ze dezelfde ochtend bij mij op de kamer omdat ze zich wonderbaarlijk snel herstelde. Door dit alles heb ik een flinke klap gekregen (er is helaas ook meer gebeurt). Maar nu... ben ik weer (ongepland) zwanger. Manlief en ik willen er alles aan doen om dit te voorkomen. Het liefst wil ik natuurlijk bevallen, maar ik wil absoluut niet weer ingeleid worden, wanneer het natuurlijk op gang komt dan laten we de natuur zijn gang gaan. Maar mocht dit allemaal niet willen, kan ik dan ook zelf voor een keizersnede kiezen? Heb ik de keuze om NIET ingeleid te worden? Dit keer ook zeker van plan een bevallingsplan te schrijven! Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Ik zou je zorgen met je verloskundige of gynacoloog bespreken en inderdaad zeker een bevallingsplan schrijven. Hier gaven ze aan zolang ik of de baby niet in gevaar waren dat ze het plan volgden. Ze gingen pas afwijken als 1 van ons gevaar liep. 2e keer heb ik mijn bevalling veel prettiger ervaren. redenen waarom ik een plan heb opgesteld is omdat er heel veel wisseling van personeel was bij mijn 1e en dit in 4 uur tijd. waardoor iedereen met de zelfde goedbedoelde adviezen bleef komen. daarbij heb ik veel bloedverlies gehad. Ik wilde dat ze sneller ingrepen dit keer.