Hee allemaal. Wij zijn al bijna 2 jaar bezig voor een 2e kindje maar helaas heeft dit tot nu toe niet zo mogen zijn. Gister kregen we de uitslag van het zaadonderzoek deze was erg zwak verder heb ik de uitleg niet echt mee gekregen daar het nogal een klap was. Nu weten we eindelijk waar het probleem zich lijkt te bevinden.. Nog 10 kilo kwijt raken voor we terug kunnen komen.. Maar wat gebeurd er daarna precies? Hoevaak moet je heen en waarvoor.. Ik vind het allemaal zo erg spannend! Mijn partner ziet het niet zo zitten om de medische kant in te gaan en is ook erg aangedaan en voelt zich erg schuldig om 't feit dat het aan zijn zaad ligt
Ahh das heftig nieuws!! Kan je helaas niks vertellen verder heb er geen ervaring mee... Maar ff een virtuele knuffel!
Geen leuk nieuws.. Ik weet wel hoe spannend zon zaadtest is, die heb ik met mijn vriend toen ook moeten doen ivm zijn verleden (teelbalkanker). maar achteraf bleek toen we die test gedaan hadden dat ik al bevrucht was.. Enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat het jullie nog gaat lukken
Wat een schrik... Wat er verder gaat gebeuren, hangt heel erg van de uitslag af. Vaak worden er eerst meerdere zaadonderzoeken gedaan om te kijken of de kwaliteit structureel slecht is. Die onderzoeken moeten met een tussenpoos van 3 maanden worden gedaan. Verder zal jouw cyclus nagekeken worden, je hormoonwaardes, echo. En pas daarna wordt er een behandelplan gemaakt. Voordat je werkelijk met een behandeling begint, is er al een heel traject aan vooraf gegaan. Je kunt zo niet zeggen wat er verder zal gaan gebeuren, omdat dat van allerlei verschillende factoren en protocollen afhangt. Als je in de medische molen zit, zul je helaas wel vaak naar de gyn moeten. Vooral jij, omdat jij alles moet ondergaan. Het is aan jullie of je partner meegaat naar elke afspraak. Bij sommige afspraken moet hij aanwezig zijn. Sommige afspraken zou je ook in je eentje kunnen doen, bijvoorbeeld de follikelmetingen (echo waarbij de grootte van een eiblaasje wordt opgemeten om te kijken of je eisprong in aantocht is). Succes!