Inkeping/zwak litteken na keizersnede, gevolgen voor volgende bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Isabell, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabell

Isabell Lid

7 nov 2008
    75
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu 32 weken zwanger van mijn tweede kind. Anderhalf jaar geleden ben ik middels een keizersnede bevallen van de eerste. Nu heeft mijn gyn op de echo gezien dat ik een zwak litteken heb en daardoor een soort inkeping in de baarmoeder.
    Hierdoor bestaat de kans dat ik weer met een keizersnede zal moeten bevallen. Als ik 36 weken ben, wordt dit opnieuw bekeken.
    Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die hier ervaring mee hebben en hoe de bevalling uiteindelijk is gegaan.

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou ervaring met een inkeeping heb ik niet, vroeg me wel af wat je hiermee bedoeld en hoe zoiets eruit ziet dan?

Wel ervaring met een zwak litteken helaas, gevolg moest een spoed KS en mag niet meer 'normaal' bevallen.

3. Isabell

Isabell Lid

7 nov 2008
    75
    0
    0
    Hai troeltje,

Op de echo kun je duidelijk zien dat er een soort inkeping of uitholling zit op de plaats van het litteken. Het ziet eruit als een kuiltje in de baarmoederwand.

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Klinkt eng! Nou ik zou zeggen laat je heel goed informeren en als je je er niet goed bij voelt zou ik voor het zekere gaan!

5. Isabell

Isabell Lid

7 nov 2008
    75
    0
    0
    Helemaal niemand?

Deel Deze Pagina