Hallo allemaal, Mijn partner en ik proberen inmiddels al een jaar zwanger te raken maar helaas zonder resultaat. Dit is ons 1e kindje samen, ik heb al een dochter van 4 uit een vorige relatie. Nu heb ik voor aanstaande vrijdag een afspraak bij de huisarts, ik vroeg me af hoe het nu eigenlijk verder gaat? Wat zijn de stappen die nu gaan volgen? Temperaturen doe ik al 2 maanden en dat ziet er verder goed uit. Ook heb ik elke maand positieve ovulatietesten. Graag hoor ik wat meer info want ik zie er best wel tegenop. Alvast bedankt
Je zult wat vragen krijgen over je cyclus en hoe vaak jullie klussen. Meeste huisartsen sturen je door voor oriënterend vruchtbaarheidsonderzoek. Dat houd in dat je partner zaad moet inleveren, en jij zal op bepaalde cyclusdag(en) bloed moeten laten prikken en je krijgt waarschijnlijk een inwendige echo bij de gyn. En vooraf waarschijnlijk een vragenlijst. Dan maken ze een kansberekening over t zwanger worden, en als die hoog genoeg is dan sturen ze je naar huis.