Hey meiden, Ik ben niet heel erg actief op het forum maar lees wel altijd jullie verhalen. Nu moet ik ook even van me afschrijven. Mijn ex en ik zijn vorig jaar juli uit elkaar gegaan ons zoontje was toen 1 1/2 jaar. Ondanks dat ie me ongelooflijk besodemieterd heeft, ben ik altijd normaal tegen hem blijven doen en heb hem zelfs nog ongelooflijk geholpen overal mee (huis,werk,financieel etc....) Hij had en heeft zijn leven totaal niet op de rit, heeft inmiddels wel een eigen woning, maar geen werk(wel een uitkering) torenhoge schulden waarvan deels gemaakt na beeindiging van onze relatie en 'zegt clean te zijn. Ik ben vorig jaar in augustus naar een advocaat gestapt omdat ik het allemaal goed geregeld wilde hebben voor de kleine man, diverse brieven zijn al zijn kant op gegaan maar hij reageerd praktisch nergens op, heeft heel even zelf een advocaat gehad maar dat is op niks uitgelopen en die wil hem niet meer bijstaan omdat hij niet betaald en niet reageerd op telefoon of post. Al die tijd heeft hij de kleine man gewoon mogen zien ( een omgansregeling die wel op papier staat maar niet door hem ondertekend is) omdat ik wilde dat ze contact bleven houden, hij heeft in een jaar tijd geen enkele keer allimitatie betaald of een bijdrage geleverd, terwijl ik akkord was gegaan met 75 euro per maand gezien zijn omstandigheden. Wel belde hij gewoon af als het even niet uitkwam of hij iets bij kon verdienen of net zoals nu hij met zijn been in het gips zit. Nu is het zo dat ik aankomend weekend door vrienden uitgenodigd ben om gezellig een weekend mee te gaan naar een bungalowpark ik heb hier enorm zin in omdat vakantie er dit jaar gewoonweg niet inzit. Dus ik vroeg aan mijn ex of hij het erg vond om een keer een weekend overteslaan of op te schruiven zodat wij dus weg kunnen gaan. Nou hij ging dus helemaal flippen en zei dat het niet gebeurde (ik denk zelf uit jaloezie)want hij wilde hem zelf hebben. Waarop ik boos reageerde dat ie alleen maar aan zichzelf dacht en dit al een jaar lang doet, dat ik al die tijd m'n hoofd boven water heb moeten houden en dat ik het oneerlijk vind. Nu is hij helemaal over de rooie en stond s'nachts voor de deur te schreeuwen tegen me waarvan zelfs de kleine wakker werd. (voor mij echt typisch oud gedrag) Hij wilde niks meer met me te maken hebben maar voor z'n jongen ging ie vechten (iets wat ie allang had moeten doen) en hij zou er werk van maken. Nou ik hou m'n hart vast met wat ie allemaal in z'n hoofd gaat halen en betwijfel of ik nu nog wel weg moet gaan omdat ik bang ben dat ie stennis komt maken. Hij heeft mijn zoon overigs wel erkent maar heeft geen ouderlijkgezag wat ie zelf niet eens weet omdat ie zich daar niet in verdiept. Pffff volgens mij ben ik super veel vergeten want er is nog zoveel meer gebeurd, maar weet het nu even niet!!!
Meid, als ik jou was, zou ik gewoon weekend weggaan met mijn kind. Dan stapt hij maar naar de rechter... wat wil hij ermee bereiken? Omgang die jij toch al niet tegenhoudt??? En waarvan wil hij jou beschuldigen? Van het omwisselen of verschuiven van een weekend? Dat heeft iedereen wel eens. Je kunt nu eenmaal niet alle weekenden vastleggen voor komende 18 jaar! Ga gewoon weekendje weg en geniet ervan!!! En als hij volledig voor zijn kind gaat, zoals hij nu ineens beweert, dat gunt hij de kleine ook een weekendje weg. Daarnaast zou hij ook meer lasten (ook financieel!!!) moeten overnemen. Dus als hij toch een rechtzaak start, kan hij dat ook maar meteen regelen. Ik hoop dat je weggaat met je vrienden en van je weekend geniet!
Idd lekker weg gaan hoor! Het zijn denk ik loze dreigementen waar hij niks mee kan op lossen. hij probeert jou aan het lijntje te houden zodat jij niks meer kan. Er zijn zoveel gescheiden ouders die op vakantie gaan het is dan even schuiven met de regeling, maar naar de rechter stappen lost niks op... denk dat de rechter je ex uitlacht haha. Dus gaan met die banaan en er lekker van genieten! Je ex komt maar op, dan stapt hij maar naar de rechter, lost echt niks op.