Na een jaar nog niet zwanger!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Els25, Jan 6, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    geloof mij maar dat niet zwanger raken lang niet zo erg is als iedere keer verlies mee moeten maken.. dus ja mensen die dat soort rare opmerkingen maken mogen t van mij een keer meemaken...
    Sorry heel hard maar dat zijn zulke ondoordachte oopmerkingen ook.

Wat als mijn man mij alleen maar zwanger kan maken van miskramen, of dat ik alleen maar zwangerschappen kan laten mislukken.

Ik had liever 3 jaar op mn dochtertje gewacht zonder alle miskramen, operaties, infecties, ziekenhuisoppnames etc. En ik wacht nu alweer 2 jaar op een tweede zwangerschap die langer mag duren als 10 weken.

Krily likes this.
  2. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

Aug 2, 2011
    660
    113
    43
    Gelukkig heb je al best wat tips gekregen want die heb ik helaas niet voor je. Vervelend dat wanneer je iets niet zo letterlijk bedoeld als je hebt gezegd zo aangevallen wordt, maar trek het je niet aan meis!

Apie1, margarethd and Wasabi like this.
  3. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

Jun 1, 2017
    1,352
    1,926
    113
    Female
    Ik begrijp je... Niemand krijgt "liever een miskraam dan ...." vul maar in. Een miskraam is altijd vreselijk.

Ik snap TS want ik had dezelfde gedachte nadat ik de zwangerschap met mijn dochtertje moest afbreken bij 22 weken vanwege een dubbele chromosoomafwijking.

4. jk84

jk84 Bekend lid

Feb 6, 2017
    594
    264
    63
    Ik werd ruim een jaar niet ongesteld na de pil. Duurde uiteindelijk anderhalf jaar...

5. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,417
    8,943
    113
    Female
    Als je alleen ovulatietesten hebt gebruikt kan het alsnog zijn dat je eisprong later is dan je denkt. Met ovulatietesten weet je nl niet zeker of je ei ook daadwerkelijk is gesprongen. Met temperaturen kun je dit (achteraf) wel zien. Dan moet je wel elke ochtend, na evenveel uren slaap, nog voor het opstaan rectaal je temperatuur meten.

6. Meauxmeaus

Meauxmeaus Actief lid

Jan 4, 2020
    157
    109
    43
    Female
    Heey ik wil je laten weten dat je niet de enige bent en dat ik weer hoe het als “jong en gezond stel” toch zo eindeloos kan duren
    Wij zijn ookal 2 jaar bezig en hadden het ook een stuk makkelijker verwacht
    Ik ben wel bij de fertiliteitskliniek geweest en gelukkig was van ons beide alles in orde
    Maar heb ook weleens de gedachte van vonden ze maar ergens een oorzaak
    Het is een kwestie van geduld en positief blijven denken maar ook ik word helemaal gek ervan en die twee weken duren eindeloos
    Hou alles bij in apps zodat je veel informatie over jezelf hebt voor de arts
    Ik hoop dat jullie snel raak schieten!

7. Els25

Els25 Niet meer actief

O wat een reacties! Ik heb niemand willen kwetsen echt niet. Ik bedoelde er alleen mee dat ik een stukje bewijs wilde hebben dat mijn lichaam het wel kan. Natuurlijk wens je niemand een miskraam toe. Ik weet hoeveel verdriet dit meeneemt. Helaas heeft een vriendin van mij vorig jaar een miskraam gehad en zij was (natuurlijk!) heel verdrietig.

Spectre, Apie1, Mirjam04 and 3 others like this.
  8. Els25

Els25 Niet meer actief

Verder bedankt voor alle tips!
    Ik zal gaan beginnen met temperaturen. Iemand nog tips? :)
    En voor de zekerheid ga ik de huisarts bellen om te overleggen. Stel dat er een lange wachttijd is voor een doorverwijzing dan kan ik beter vast op de lijst staan.

Spectre, Apie1, margarethd and 2 others like this.
  9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,375
    1,850
    113
    Female
    Soms staat er op de website van je zknhs ook wat de wachttijden zijn per afd. Of je belt de fert.poli even dan weet je het meteen. Soms kun je binnen 4 wkn en soms pas na 4mnd terecht voor een 1e gesprek (dan duurt het meestal nog enkele mnd voor onderzoeken zijn afgerond)

10. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

Oct 25, 2019
    727
    752
    93
    Female
    Ik snap je punt hoor, echt. Ik snap ook waarom het niet lekker overkomt bij sommige, maar dat is wel duidelijk denk ik :)

Ik ben nog geen eens een jaar bezig en je gaat toch aan jezelf/partner twijfelen, terwijl dat in vele gevallen niet nodig is. Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om te beginnen met temperaturen en naar de huisarts gaan voor overleg. Zelf ben ik begonnen met (thuis)yoga - fertiliteits-yoga. Geen idee of het helpt om zwangerschap te bevorderen voor mij, maar het geeft wel meer rust in m'n hoofd en vertrouwen in m'n lijf. Ook slik ik sinds december tarwekiem olie, daar hoor ik wisselende verhalen over, maar baat het niet, schaadt het niet! Schijnt te kunnen helpen met innesteling en ik slik het ongeveer vanaf mijn eisprong tot aan m'n menstruatie.

Succes en hou ons op de hoogte! :)

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,375
    1,850
    113
    Female
    Oh temperaturen moet elke ochtend rond zelfde tijdstip na ongeveer evenveel slaapuren, direct na wakker worden, dus voor je ook maar iets doet, ..en rectaal. Best een gedoe maar het went ;) fertility friend is fijnste app.

Els25 likes this.
  12. Cjms

Cjms Bekend lid

Dec 11, 2016
    891
    1,286
    93
    Ik heb er 15 maanden over gedaan bij de eerste. Bij de tweede 1 maand. Houd vooral moed!
    Je kunt ook altijd even praten met de huisarts.

13. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

May 26, 2018
    4,578
    3,940
    113
    Female
    Hollandia
    Ik snap wel dat je graag de bevestiging wilt dat je zwanger kunt raken. Maar een miskraam werkt daar ook niet echt aan mee, spreek uit ervaring. Je bent daarna nooit meer 'zorgeloos zwanger.' Ik begin nu pas langzaam te genieten, tot voor kort alleen maar doodsbang geweest om ook dit kleintje te verliezen.

Hier duurde het langer dan 3,5 jaar voordat ik blijvend zwanger werd, onverklaarbaar. Met IVF is het uiteindelijk gelukt. Je mag na 1 jaar naar de huisarts voor een doorverwijzing als jullie dit zouden willen voor wat onderzoeken. Ik zou in ieder geval ovulatietesten gebruiken om je eisprong op te sporen en dan gericht kunnen vrijen.

Succes!

14. Bloemenmeisje

Bloemenmeisje Niet meer actief

Meen je dit nou serieus? Je weet zelf hoe erg het is om miskramen mee te maken en wenst iemand die een opmerking maakt die jou niet aanstaat (maar die niet verkeerd bedoeld is) hetzelfde toe? Wauw... lager dan laag dit.

Loesje1988, Spectre, emmen88 and 4 others like this.
  15. Bloemenmeisje

TS, ik heb verder helaas geen tips voor je. Ik wil je alleen maar zeggen dat ik hoop dat jullie wens snel vervuld is!

16. Nena84

Nena84 Bekend lid

Mar 6, 2019
    811
    348
    63
    Female
    Jeetje, wat een felheid hier. Iemand een miskraam toewensen is echt niet oké vind ik. Dat gaat te ver. De bedoeling van TO was anders en ik voel me er niet door gekwetst dus het is maar net hoe je het leest en oppakt.

Ik heb ook een miskraam gehad en ik vond het inderdaad een geruststelling dat ik überhaupt zwanger kan worden. Ook bij het vruchtbaarheidsbehandeling die wij nu doorlopen wordt gezegd dat het feit dat ik zwanger ben geweest een gunstige factor is. Dat sluit bepaalde zaken zoals vijandig baarmoederslijmvlies etc. in ieder geval al uit.
    Toch... je kunt zwanger worden, zwanger blijven is een tweede.

Als je ongerust bent: even langs de huisarts gaan. Na een jaar voeren zij een zaadonderzoek uit bij je vriend/ man en onderzoeken ze jou op chlamydia of dat je dat ooit gehad hebt. Als daar niets uit komt moet je het normaliter nog een jaar gaan proberen. Gezien je leeftijd zullen ze niet direct verder gaan onderzoeken, tenzij je echt heel ongerust blijft. Dan kun je een verwijzing naar de fertiliteitsarts krijgen.

17. DMonique30

May 2, 2019
    58
    29
    18
    Female
    Hoi,

hier ook al 1.5 jaar bezig na mijn bevalling ik wou ook meteen weer zwanger worden dus geen anticonceptie na de bevalling dit ook doordat we met ons eerste kindje er lang over gedaan hebben bijna 2 jaar... met 2 miskramen.

tot heden nog geen zwangerschap en cyclussen van rond 44 dagen:(. dus lang wachten tot ei...
    loop al sinds bevalling bij gyn ook om hevige menstruaties met bloedarmoede tot vervolg elke keer...

ik heb 2 weken geleden EINDELIJK na een half jaar aandringen gekregen dat ze me op alle hormonen laten prikken dit doen ze niet zomaar.
    maar als je binnen een jaar niet zwanger bent kan je naar de dokter gaan dus ik zou dat ook doen als ik jou was de dokter kan je dan doorverwijzen naar het ziekenhuis, deze weg kan soms ook heel lang duren helaas. dus zou er niet nog heel lang mee wachten. hoop alleen zoals hierboven gezegt word vanwege je leeftijd dat ze je niet afschepen met ga nog maar proberen...

succes en het komt heus wel, blijf geloven :)!

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Nee natuurlijk meen ik dat niet serieus..
    Iets met te letterlijk nemen of zo..

Ik wens dat niemand toe maar dit soort opmerkingen zijn zo ondoordacht en kwetsend.

Enne reageer je ook zo op de reactie van TS eant zon opmerking kun je net zo goed laag noemen

@TS dit is uiteraard niet op jou gericht maar tegen de kleinerende reactie hierboven.

19. Marlau

Marlau Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    1,972
    1,191
    113
    Ik zou zeker een afspraak maken bij de huisarts om een doorverwijzing te vragen. Hoe lang of kort de wachttijd ook is. Na een jaar heb je daar gewoon recht op. En wie weet kan je de afspraak lekker afzeggen omdat het deze maand opeens toch raak is.
    Helaas is een jonge leeftijd geen garantie dat het vlekkenlood verloopt. Veel sterkte en hopelijk heb je binnenkort je positieve test.

En daarnaast ik schrik echt van die felheid over de miskraamopmerking. Daar kan alleen maar heel veel verdriet en frustratie achter zitten. Ik heb zelf ook 4 miskramen gehad en inmiddels sta ik aan de lucky kant waardoor ik er makkelijker op terug kan kijken. Dus in zoverre makkelijk praten, maar kom op, miskramen en niet zwanger worden leveren beide veel verdriet op. Je draagt je eigen lijden en voelt je eigen pijn. Uiteindelijk blijft de wens hetzelfde, een kindje. Ik begrijp de opmerking wel hoor.

Cjms likes this.
  20. Bloemenmeisje

#40 Bloemenmeisje, Jan 9, 2020
    Last edited by a moderator: Jan 9, 2020
    Ik weet zelf hoe vreselijk het is om miskramen mee te maken en mijn eerste kindje is met 23 weken zwangerschap overleden, en ik neem totaal geen aanstoot aan de opmerking van TS. Het is maar net hoe je het opvat. En eerlijk gezegd vind ik jouw opmerking juist enorm ondoordacht en kwetsend. TS bedoelde het niet met de intentie om iemand te kwetsen, jij wel. En dat is wat ik laag vind!

Edit: zoals @Marlau ook al zegt kan hier alleen maar een hoop verdriet en frustratie achter zitten. Ik vind het erg voor je dat je zoveel verdriet (hebt) mee moet(en) maken, maar door op deze manier op iemand te reageren los je niets op.
    Ik wil je daarom heel veel liefde wensen en hoop dat jullie wens voor een tweede kindje ook snel vervuld is.

Marlau and Cjms like this.

Share This Page