Hoe vaak klussen in vruchtbare periode?

Discussion in 'Zwanger worden' started by flowerpower50, Sep 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Hoi Dames!

Als het goed is zit ik nu zo ongeveer in mijn vruchtbare periode.
    Mijn allereerste cyclus was 22 dagen, de tweede 33 dagen, op mijn banner in mijn handtekening ga ik van 33 dagen.
    Nu ben ik vorige week zondag (op dag 8 dus) begonnen met ovulatietesten zo dag ik zeker was dat ik mijn ei niet zou missen.
    Sinds gisteren begint de streep donkerder te worden (dag 14) en vandaag (dag 15) is hij nog donkerder. De dagen vooraf geen enkel streepje te bekennen.
    Is het nu zo dat ik mijn eisprong ga krijgen een deze dagen, of dat hij al geweest is, en dat ik gewoon licht positief test. Heb de testen van Sensitest en daar zit een plaatje bij met voorbeelden van testen, mensen die licht en donker positief testen.
    Maar hoe vaak is het beste om te klussen in deze periode? Om de dag, elke dag? In verband met de kwaliteit van het zaad. Gisteren sowieso geklust, en zou vanavond dan goed zijn, of beter tot morgen wachten?

Alvast bedankt,
    Groetjes!

2. Within

Within Niet meer actief

Voor de kwaliteit van het zaad is het het beste om om de dag te klussen. Dan heeft het de tijd om even bij te komen.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    ik zou even een dagje overslaan, is beter voor de kwaliteit ja!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als er verder niks medisch aan de hand is, kun je ook wel elke dag..

Zijn 2 factoren bij zaad: kwaliteit en hoeveelheid. Je hebt zaad nodig van een goede kwaliteit, maar je hebt ook genoeg zaadjes nodig, omdat er meer dan 1 zaadje nodig is om de eicel te overwinnen..
    Als je elke dag klust is de hoeveelheid goed, en de kwaliteit ook
    Als je om de dag klust is de kwaliteit hetzelfde/iets lager (toch dagje oud), maar de hoeveelheid wel hoger. Bij een man die dus lage zaadproductie heeft, kan het dus nodig zijn om een dagje te sparen..
    Maar voor nu zou ik gewoon lol hebben ;)

5. Maia

Maia Niet meer actief

tja, wij hebben het gewoon elke dag gedaan :) ze zeggen dat het beter is om het om de dag te doen maar ach.

6. Delta

Delta Niet meer actief

ah dus als je vriend gewoon genoeg produceert, mag je gewoon elke dag doen? niet dat er dan te weinig zaadjes in zitten?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Nee, normaal kan dat prima. Mannen produceren normaal toch bergen van die dingen. Alleen bij een randgeval qua waardes kan het nodig zijn om het om de dag te doen..

Maar de eerste maanden zou ik het vooral leuk houden. Als het langer niet lukt, kun je wel meer gaan mikken en opletten ;)

8. Delta

Delta Niet meer actief

dat is ook zo.. haha maar voor we gaan slapen vinden we het helemaal niet erg om nog even te 'klussen'. haha en al helemaal niet als we ook nog eens bedenken dat er misschien een beebje van kan komen... :)

9. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ze zeggen inderdaad om de dag, maar wij hebben het iedere dag gedaan en zie banner voor het resultaat :)

10. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Zolang jullie het leuk vinden zou ik dus gewoon doen wat jullie het fijnst vinden. Ik moet zeggen dat wij na 5 dg op een rij de 6e dag (eisprong kwam later dan ik dacht) echt minder enthousiast waren.. dus hou het vooral leuk!

11. flowerpower50

Okee, lees zo veel tegenstrijdige verhalen.
    De een zegt om de dag, de ander zegt dat elke dag goed is...
    Las vanavond ook ergens dat een man die 3 dagen achter elkaar klaarkomt. Vrijwel steriel zaad heeft.. Best lastig dus met beslissen; vandaag wel of morgen weer. De ovulatietest leek wel positief vandaag.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb nog even gezocht. Rond de 36-48 uur is ideaal. Onder de 24 uur wordt de hoeveelheid minder, maar met 1 lozing per dag is dat nog geen schikbarende daling, bij meerdere keren per dag wel. Boven de 48 uur is ook prima, tot een dag of 5-7. Maar dat is teveel voor het gokken op je eitje..

Boven de 10 dagen is sowieso niet aan te raden, dan neemt de kwaliteit erg af. Dus 3 weken niet klaarkomen en dan 1 week los, is ook geen goed plan ;)

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    De gewoon wanneer jij/jullie t willen ;)
    Ik werd zwanger terwijl we het maar 2 keer deden in die maand:D

Succes!!

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik denk dat het het belangrijkste is dat jullie gewoon klussen wanneer je zin hebt! Als je het fijn vindt om elke dag te klussen dan gewoon lekker doen dus! In de vorige ronde hebben wij (dachten we althans) de vruchtbare periode elke dag geklust. Uiteindelijk bleek ik mijn ei veel later te hebben gehad en was de laatste keer klussen 2 dagen voor ei en toch was ik die ronde zwanger!

15. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Van m'n dochter werd ik zwanger door slechts één keer te vrijen tijdens de vruchtbare week.
    Elke dag geforceerd klussen is alleszins niks voor mij, anders is dat spontane en leuke er helemaal van af.
    Als jullie er vanavond zin in hebben, simpel lijkt me, dan moet je gaan voor die banaan.

16. flowerpower50

We doen het maar 1 keer per dag, als we klussen hoor, hihi ;)
    Heb zaterdag, zondag en gisteren geklust, gisteren had ik een positieve ovulatietest, en 's avonds vervelend drukkend/stekend gevoel in mijn onderbuik. Toen in bed nog heel even heel erg veel pijn en toen was het over, en nu nergens meer last van, soms nog een gevoelige onderbuik. Vanochend was mijn ovutest weer net zoals voor de positeve test, misschien was dit mijn eisprong?
    Dus hopelijk zwommen er nog een paar rond, want vanavond gaan we niet klussen, haha. :)

17. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    Hai,

Verschillende onderzoeken geven verschillende uitkomsten. Google maar eens op " kwaliteit zaad elke dag vrijen ". Dan vind je juist artikelen die zeggen dat elke dag vrijen de kans op een zwangerschap juist verhoogt.
    Bij onze eerste klusten we elke 1 a 2 dagen, in cyclus 3 was het raak. Ik heb een heel regelmatige cyclus met een vrij duidelijk eisprong-moment en ik weet zeker dat we elke maand in de goede periode klusten. Het was dus wel vrij snel raak, maar het zegt dus niet alles. Je kan op het goede moment klussen en niet zwanger zijn en dat zegt dan niet over jouw vruchtbaarheid of die van je partner...
    Nu weer voor een tweede elke 1,5 dag geklust... Ik ben benieuwd...

18. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    Even mezelf quoten, want bovenal: GENIET ERVAN! Wij vinden het juist leuk om veel te klussen rond mn vruchtbare periode. M'n man houdt altijd voor de grap dan mn benen omhoog nadien... of we moedigen de zaadcellen aan, enzo. We maken er gewoon een geinig moment van, wat de spanning er ook weer af haalt... en zodat we het ook samen beleven: zwanger worden.

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Navje,

Elke dag = hogere kwaliteit
    Om de dag = hogere kwantiteit

't is maar net wat je wil ;) Het moet leuk blijven ja! Kijk maar naar mijn kaartje, hebben een periode belachelijk veel geklust en toen was de lol d'r wel af. Maar 't was wel raak :p

Share This Page