Hoi dames, Even een vraagje : Ik heb al 2 dagen een licht positieve ovulatietest,betekent dat dat mijn ei nog moet springen,of kan het zijn dat ik hem gemist heb? Gisteren was ie namelijk licht positief,en net weer.. Heeft iemand een idee?
Ik heb soms wel een week ovulatietesten met een licht streepje. Dan pas wordt hij donkerder. Na mijn eisprong zijn ze weer helemaal wit. Ik denk dat je ei nog moet komen dus verder testen en pas al ze weer een stuk lichter worden of je een knaller hebt gehad is je ei in aantocht.
Hmm oke,dankjewel voor je reactie! Moeilijk hoor,ze zijn namelijk wel echt goed zichtbaar,maar geen knaltest nog. Vind het zo vreemd,want het teststreepje is aan 1 kant heel donker,maar loopt naar de controle streep lichter toe.. en dat al 4 testen verdeeld over 2 dagen.. Hopelijk snel een knaller!
Je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam, dus gedurende je hele cyclus kun je een lichte streep op een ovulatietest hebben. Dat zegt niks over de eisprong. De test is pas positief als de streep even donker of donkerder is dan de controle-lijn. Je kunt testen hebben die steeds wat duidelijker worden of je kunt ineens vanuit het niets een knaller hebben. Ik zou dus doorgaan met testen om te kijken of je de eisprong alsnog kunt vinden. Succes!
Dankjewel Jippie voor je antwoord. Ik ben al een tijdje aan het testen en had echt witte testen tot gisteren dus. Maar nu blijft ie dus al 2 dagen licht positief. Ach,dan wachten we af en testen we gewoon nog eventjes door!
Gewoon doorgaan, dan komt de positieve test hopelijk vanzelf. Soms is dat op een heel andere dag dan je zelf denkt.
Dat klopt inderdaad! Volgens berekeningen zou ik mijn eisprong gisteren hebben. Dat feestje ging mooi niet door. Ik verwacht hem morgen of donderdag.
Ben nu ook sinds zaterdag aan het testen. Heb al 3 keer een licht streepje gehad als teststreep maar merk wel dat die donkerder wordt. Vrolijk verder testen dus.
Nou,de test van net was nog lichter... Kan een test na ovulatie ook weer teruglopen of is ie dan ineens weer helemaal wit?
ik dacht het wel dat na je eisprong het weer terugloopt. Zelf heb ik het nog niet ervaren omdat ik net pas begonnen ben met ovulatie testen.
De test word niet meteen lichter na de eisprong,maar zeker na de piek! Dus als het goed is springt mijn ei vanaf de eerste positieve test (gisteren) of vanmiddag en dan 24/48 uur. Spannend! Ja raar he,deze ronde was voor mij ook de eerste keer testen met ovulatietesten,dus altijd spannend hoe het moet enzo. Ik test wel door,misschien toch niet goed gezien en morgen opeens een knaller ofzo haha! En anders test ik door tot ik zeker weet dat het voorbij is.