Na een jaar spiraal, klachten?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door PerfectLittleTwin, 21 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Ik heb nu zo ongeveer een jaar mijn Mirena spiraal. Eerste 3 maand na het zetten bloedverlies gehad.. Daarna niets meer.

    Nu heb ik een aantal weken dat ik steeds flinke buikpijn heb laag, rond de baarmoeder-eierstokken met flinke steken. Kan dit van de spiraal komen of zou dat normaal dan mijn "menstruatie periode" kunnen zijn wat je dan voelt...

    Misschien dat iemand dit bekend voorkomt.

     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Heb je al eens laten checken of de spiraal nog goed op de plek zit?

    Ik had ook last en krampen (na 7 jaar de koperspiraal t-safe te hebben gehad) en hij bleek bij mij iets te zijn verzakt. Inmiddels is hij er al 1 cyclus uit en de klachten zijn weg.
     
  3. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Nee eigenlijk niet, want neem aan dat 't gewoon goed zit. Het is alleen gecontroleerd met echo toen hij geplaatst werd.
     
  4. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    hier adviseerden ze me om na 6 weken en vervolgens ieder jaar de spiraal te checken.

    Ik kwam er zelf achter omdat de draadjes langer voelden dan eerst. Hij zat vorig jaar januari nog goed, maar bij mij wss verzakt omdat ik na verstopping van de darmen afgelopen zomer wellicht wat te veel druk heb gezet met ontlasten.
     
  5. Fleurx

    Fleurx Lid

    14 mei 2019
    33
    1
    8
    Vrouw
    Ik heb ook regelmatig steken ter hoogte van m'n eierstokken. Ik heb mijn spiraal net iets meer dan een jaar en heb binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog om na te kijken of de spiraal nog goed zit (jaarlijkse controle).
    Het is ook zo dat bij een spiraal het risico op cystes groter is. Dat zou ook een oorzaak van de pijn kunnen zijn.
     
  6. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Jaarlijkse controle is dat normaal.. Hier er niets over gehoord!
     
  7. Fleurx

    Fleurx Lid

    14 mei 2019
    33
    1
    8
    Vrouw
    Ik kreeg een echo meteen na het plaatsen, 6 weken na het plaatsen en dan nu om het jaar. Ik weet niet of dit overal de gang van zaken is...
     
  8. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    hier ieder jaar controle of de spiraal nog goed zat. En idd na 6 weken. Bij controle alleen met eendebek of de draadjes nog zichtbaar waren ca. 2 cm uit de bmm.

    Voor ze spiraal eruit ging waren ze dus langer dan 2cm uit de bmm, waaraan de ha kon zien dat ie dus verzakt was
     

Deel Deze Pagina