hygiëne kolfonderdelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lara1978, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik wil graag vragen of het kwaad kan om het slangetje van een kolf van iemand anders te gebuiken. Ik weet dat het hygiënischer is om geen kolfonderdelen van een ander te gebruiken, al zijn ze gesteriliseerd, maar het slangetje komt in principe niet in aanraking met melk.

Mijn zus is nml net gestopt met bv en heeft een super lang slangetje (vd Swing) en de mijne is een stuk korter dus ik wil haar slangetje wel gaan gebruiken maar omdat ze spruw heeft gehad durf ik het niet.

Denk jij dat het kwaad kan?
    Alvast bedankt voor je antwoord! :)

Liefs Lara

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    uitkoken is een optie, maar je kunt een slangetje niet echt goed drogen van binnen.

je kunt een los slangetje bestellen bij de medelaverkoop en verhuurpunten, die kosten misschien een paar euro? dan zit je goed en heb je in ieder geval de juiste maat.

verschil in lengte van de slangen maakt veel verschil in het kolven, de lengte is nauw afgestemd op de motor die in het apparaat zit. wanneer je een te lange slang in de swing zet, of een hele korte in de symphony bijvoorbeeld, tast dat het vacuum aan, waardoor je minder kolft.

ik zou je willen aanraden een nieuwe te bestellen.

succes ermee,
    heidi margit

Deel Deze Pagina