Twee borsten zorgt voor meer spugen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ingeltje, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoi,

Vanaf de geboorte van mijn zoon geef ik maar 1 borst, Hij groeide erg goed, zo´n 250 gram of meer per week. NU na 8e week is hij opeens 90gram in 2 weken afgevallen volgens CB (ik dacht dat ze verkeerd had gewogen overigens, ik dacht dat hij 100 gram was aangekomen in 2 weken). Als advies gaven ze om 2 borsten te gaan aanbieden. Maar ik heb dat al eens eerder geprobeerd en toen begon hij veel meer te spugen. Dit doet hij sowieso al veel, en ´s nachts geef ik Nutriton omdat hij tijdens zijn slaap heel veel last heeft van spugen en erg kreunt en wakker ligt anders.
    Nu ben ik sinds gisteren dus weer 2 borsten aan het proberen, maar hij lijkt onverzadigbaar en spuugt erg. Alles blijft maar omhoog komen. Volgens mij drinkt hij te veel.
    Hij heeft overigens ook sinds 3 dagen diarree.
    Moet ik 2e borst blijve geven als hij er zo vn moet spugen?

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    In het vervolg op mijn vorige verhaa het volgende:

Julian bleek gelukkig toch inderdaad 100 gram aangekomen in 2 weken, dat is wel heel weinig in vergelijking wat hij daarvoor altijd aankwam, maar goed. Ivm zijn diarree kan hij wel ietsje minder aangekomen zijn natuurlijk.
    Gisteren heb ik weer gewogen en hij is nu 100 gram aangekomen sinds vrijdag, prima dus.
    Toch gaat het de laatste dagen niet goed met de BV. Ik merk dat Julian aan het eind van het drinken enorm wild gaat zwaaien met zijn lichaam en trekken met zijn hoofd, hij rukt de tepel er zowat af. Hijzuigt heel hard, maar er lijkt geen melk meer te zijn. Dus inmiddels de 2e borst begonnen te geven, maar niet als toetje, want ook deze drinkt hij helemaal leeg en aan eht einde hetzelfde verhaal. Trekken en de melk lijkt op. Mijn borsten voelen merkbaar slapper aan.
    Ik denk dat het begonnen is toen Julian zo´n 2 weken geleden is begonnen met langer slapen. Na de voeding van 1800 uur sliep hij wel tot 200 uur door en daarna tot 6 uur ongeveer. Kan het zijn dat hierdoor mijn produktie is afgenomen?

Ik ga hem vanavon in ieder geval maar wakker maken om de 3 uur tot het nacht is, dus 20 uur en 23 uur, want ik ben bang dat dat misschien heeft geleid tot de legere borsten... ik hoop dat je tips hebt, want ik baal verschrikkelijk, ik wil nog maaaandenlang BV geven.

Deel Deze Pagina