Hallo allemaal, Helaas zijn we nu dus echt een jaar bezig voor ons eerste kindje. Mocht het na de zomervakantie nog niet zijn gelukt dan willen we dan naar de huisarts. Maar ik wil de hoop niet opgeven. Dus bij wie is het toch nog spontaan gelukt? Heb je toevallig nog iets anders gedaan dan anders? Ik hoor het graag.
Hé, Hier is het na een jaar niet meteen gelukt (nu nog niet), maar kwamen we er via onderzoeken achter dat het niet kon lukken omwille van endometriose. Helaas tot op heden ook nog geen resultaat met iui... Maar... Ik wil je hoop natuurlijk niet helemaal wegnemen! Ik heb hier zelf veel vrouwen gezien die na een jaar of zelfs na 1.5 jaar of langer toch nog spontaan zwanger werden... Dus het kan zeker nog! Je mag de moed echt nog niet verliezen! Maar indien het over enkele maanden nog niet gelukt is, is het misschien wel oké om alles eens te laten nakijken, want er kan een oorzaak zijn dat het niet lukt, maar het kan ook 'onverklaarbaar' zijn... Beste is om alles dan toch eens te laten nakijken, dan zijn jullie zeker! Ik wil jullie in ieder geval veel succes wensen en hopelijk hoeven jullie helemaal niet naar de huisarts toe!
Hier 2 keer! Bij de eerste na een goede 2 jaar, net de stap naar de huisarts gezet, zaad van vriend was onderzocht, daarna zou ik aan de beurt zijn, maar toen dus zwanger! Nu, bij de tweede een beetje hetzelfde verhaal, na een jaar de huisarts gebeld, wederom zaadonderzoek gehad en ik had de eerste onderzoeken gehad, plan was om na mijn volgende menstruatie cyclusanalyse te doen (dus lab en echo's om naar waarden en groei van een eitje te kijken), maar zowaar, weer zwanger! Dus het kan zeker nog!
Hier in ronde 13 spontaan zwanger, helaas ging dat mis. We kregen net de uitnodiging van het ziekenhuis door de bus.
Ronde 15 in verwachting! Hadden net de eerste onderzoeken gehad die allemaal goed bleken te zijn. Toen werd ik eindelijk zwanger en had ik een vroege miskraam. Mijn wereld stortte even in. Volop huilbuien en 'wat moet ik nu met mijn leven' stress.....inclusief alcohol...alle dingen die ik zo probeerde te vermijden die 15 maanden. Was ik gewoon meteen daarna weer in verwachting! Ik heb die negen maanden alleen maar genoten. Nu een gezonde dochter Het is net 6 gooien met een dobbelsteen zei de dokter. De een gooit in 1 keer 6, de ander doet er langer over. (GRR) Maar hier dus een succes verhaal. Hopelijk bij jou ook snel raak.
Eerste keer in ronde 13! Voor de tweede 2x een miskraam gehad, die zwangerschap lukte (en bleef) in ronde 17!
Bij mij speelt deze vraag ook... zijn nu een jaar bezig en had gehoopt dat het raak zou zijn. Vandaag 12 dpo maar negatief, dus denk ook dat het dit keer niet raak is. We willen eigenlijk ook niet naar de huisarts, maar ivm mijn cyclus gaan we waarschijnlijk toch de stap zetten binnekort.
Hier was het in ronde 21 raak. Onderzoeken in het ziekenhuis gehad, kans was 60% op een spontane zwangerschap. Toen we voor de 2e gingen was het in ronde 2 raak, dat werd een miskraam. Twee maanden later weer zwanger.
Hier na een jaar naar de dokter gegaan, tips mee gekregen en als het dan nog niet lukte mocht ik terugkomen. Een week later was ik zwanger . ( die ronde wel voor het eerst ovulatietesten gebruikt ). Nu inmiddels ook weer 9 maanden bezig ... Ik hoop voor jullie dat het alsnog lukt! Geef de moed niet op!
Bij mijn eerste mijn dochtertje heeft het een 1.5 jaar geduurd eer ik zwanger was... Van mijn jongens was ik bij alle 3 na 1 maand zwanger. Dus zeker de hoop nie opgeven!
Ik ben bijna twee jaar bezig en helaas nog niets. Maar ik wil je als tip mee geven dat je ook nu, nu je een jaar bezig bent, al wel naar de huisarts kan zonder dat er heel veel moet gebeuren. Je partner kan een test doen om te kijken of zijn sperma goed is bijvoorbeeld. Dan weet je al iets meer. ( ook krijg je meteen wat medische vragen en willen ze weten hoe vaak je seks hebt e.d. ). Dat is wat wij hebben gedaan. En ik kreeg als tip ovulatietesten te gebruiken om te kijken of ik een eisprong kreeg. Als dit alles goed is wordt vaak geadviseerd weer een half jaartje te proberen..
Hier ook zo'n verhaal. Januari 2013 gestopt met de pil. Maandenlang hoop, iedere x kwaaltjes. En iedere keer ongesteld. Plots rond september stopte mijn menstruaties. Er gebeurde niets. Bloedprikken op hCG, ook niets. Ik had verdriet, heel veel verdriet. In november 2013 aan de bel getrokken bij de huisarts omdat ik zonder cyclus natuurlijk nooit zwanger kon raken. Doorgestuurd naar de gyn. Wij zouden 7 januari de afspraak hebben in het ziekenhuis. Die decembermaand lekker genoten, alcohol gedronken etc. Totdat ik vlak voor kerst dacht: laat ik toch maar weer testen, voordat ik mij volgiet met wijn. En toen ineens twee dikke strepen. Zwanger! Bijna na 12 maanden dus. De assistent van de poli in het ziekenhuis vertelde dat zij dit heel vaak horen. Dus... geef niet op! Ik duim voor je!
Wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest, na een jaar via de huisarts bij de gyn terrecht gekomen. Ik zou volgende maand starten met clomid om mijn eisprong te verbeteren maar dat is niet meer nodig aangezien ik nu zwanger ben
Ik zelf niet, maar mij beste vriendin raakte na een jaar en drie maanden spontaan zwanger, net in de maand dat ze het in de gaten houden van vruchtbare dagen even opzij had gezet vanwege een verhuizing. Zul je net zien...
Mijn zusje was 4 jaar bezig , slikte geen pil na een jaar aan de bel getrokken en alle onderzoeken gehad. Alles bleek gewoon goed te zitten bij haar. Na 3.5 jaar is ze de mm uitgestapt omdat ze zoiets hadden van 'laat maar'. Ze was elke maaamd bezig met van alles en nog wat proberen om maar zwanger te geraken. Uiteindelijk heeft ze de handdoek in de ring gegooid en alles gelaten voor wat het is. Exact 5 maanden na het loslaten van het zwanger worden werd ze spontaan zwanger van mijn neefje die inmiddels 6 maanden is. Ikzelf was zwanger in de 11e ronde maar zoals je kunt zien aan mijn ot is dat misgegaan. Ik was er afgelopen maanden flink mee bezig en uitgerekend in de maand dat ik zwanger was had ik ook alles los gelaten en at en dronk ik wat ik eerder die maanden had laten staan ter bevordering van een zwangerschap. Was ook zeer verbaas positief te testen.
Van dochter na een jaar zwanger. Van 2e zwangerschap 1e ronde zwanger helaas miskraam. Nu alweer 7 mnd. na miskraam hopend op weer een zwangerschap!