Ik gebruik nu 2 rondes clomid. De eerste ronde 50 mg maar dit hielp niet, dus de afgelopen ronde heb ik 100 mg gebruikt. Voor dat ik clomid gebruikte had ik cyclussen van ongeveer 48 dagen. Na de eerste ronde clomid had ik een cyclus van 34 dagen, maar heb toen waarschijnlijk geen eisprong gehad. Ik zit nu op dag 35 maar ben niet ongesteld geworden en een zwangerschapstest was negatief. Kan het zijn dat ik nu toch weer een lange cyclus heb ondanks de 100 mg clomid? Raar toch dat ik bij 50 mg wel ineens een veel kortere cyclus had? Ik moest het ziekenhuis bellen als ik op dag 35 een negatieve test had, ik ga dan waarchijnlijk iets krijgen om een menstruatie op te wekken zodat ik aan een nieuwe ronde clomid kan beginnen. Ik vroeg me af of er dan wel eerst bloed geprikt word om zeker te weten dat ik niet zwanger ben? Want bij onregelmatige cyclussen is het lastig in te schatten wanneer je een urine test ksn doen.
ze doen voor de tijd nog een test. zit in het zelfde schuitje.. Bij mij is het een cyste geworden daarom bleef de menstruatie uit!
Het kan helaas zijn dat ook 100 mg Clomid niet aanslaat. Het heeft niet bij iedereen effect. Als je niet weet of je een eisprong hebt gehad en dus ook niet weet of je overtijd bent of niet, dan zou ik eerst om een bloedonderzoek vragen om te kijken of je zwanger bent. Is die test negatief, dan zou je met een kuur kunnen beginnen om je menstruatie op te wekken. Is er verder helemaal geen controle als je aan de Clomid zit? Hier standaard echo's tot je eisprong om te kijken of er follikels groeien. Zeker met een hogere dosis Clomid is het wel belangrijk om te controleren of er geen overstimulatie ontstaat. Je zou ook ovulatietesten kunnen doen.
Ik heb ook echo's gehad op dag 10 en 14 maar toen was er niets te zien. Maar ik vraag me af of dit niet te vroeg is geweest aangezien ik altijd cyclussen van tussen 35 en 48 dagen heb. Ik krijg nu inderdaad medicatie om een menstruatie op te wekken maar geen bloedonderzoek. Maar straks ben ik te vroeg geweest met testen??