geen ovulatie of gewoon niet gemerkt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door shania26, 6 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shania26

shania26 Actief lid

20 jul 2013
    160
    1
    16
    huismama
    spijkenisse
    hallo dames,

Ik ben 3 weken geleden voor het eerst ongesteld geweest weer. Ik heb mijn laatste en tevens enigste prikpil in december 2015 laten zetten dus deze nou nu toch zeker wel uitgewerkt moeten zijn.
    menstruatie was met erg veel bloedverlies die in totaal 5 dagen geduurd heeft 6e dag bruinig daarna weg.
    Ik ging er aan de ene kant van uit dat ik dan deze maand ook wel zou gaan ovuleren maar ben nu 3 weken verder en heb niet echt de indruk dat dit het geval is.
    Wel geregeld geklust maar geen eisprong kunnen vinden. ovulatietesten kan ik vreemd genoeg nooit geen eisprong op vinden...vroeger al niet krengen bleven gewoon negatief(licht lijntje) maar ben toen wel gewoon zwanger geworden omdat ik mijn eisprong aan andere dingen kon merken onder andere het vele slijm en gevoelige tepels. maar nu heb ik eigenlijk niet echt symptomen van een eisprong ofzo. heb wel dat ik al een paar dagen moeilijk naar de wc kan :D meerdere dames die hun eisprong weleens niet opmerken? of ervaring hebben met eerste ovulatie na anticonceptie stop?

2. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ik gebruik de ovulatietesten van je action nu dagelijks sinds n maand..
    Ik menstrueer al ruim 4 mnd niet.. Laatst wel n soort van oud bruin/rood en ietsjes helderrood.. Dat is al meer dan afgelopen maanden! Maar al m'n ovulatietesten zijn negatief..
    Of een licht streepje. (Testen van de action, zijn die dingen wel betrouwbaar??) want ik heb sinds 2-3 dagen duidelijk meer helder echt eiwitachtig slijm.. Valt echt op! Met vandaag als piek?? En laat ik nou net vandaag nog niet getest hebben omdat ik er de pest in kreeg!
    Wanneer kun je nou uberhaupt beste testen? Qua tijd? En ik zie dat sommigen het 2x per dag doen?? Wat n speurwerk.

3. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ik gebruik de ovulatietesten van je action nu dagelijks sinds n maand..
    Ik menstrueer al ruim 4 mnd niet.. Laatst wel n soort van oud bruin/rood en ietsjes helderrood.. Dat is al meer dan afgelopen maanden! Maar al m'n ovulatietesten zijn negatief..
    Of een licht streepje. (Testen van de action, zijn die dingen wel betrouwbaar??) want ik heb sinds 2-3 dagen duidelijk meer helder echt eiwitachtig slijm.. Valt echt op! Met vandaag als piek?? En laat ik nou net vandaag nog niet getest hebben omdat ik er de pest in kreeg!
    Wanneer kun je nou uberhaupt beste testen? Qua tijd? En ik zie dat sommigen het 2x per dag doen?? Wat n speurwerk.

4. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Hoi Shania, toen ik net gestopt was met de pil heb ik een maand ovulatietesten gebruikt van Sensitest, en ik vond ook mijn Lh-piek. En ik was ook gelijk zwanger! Nu ben ik 3 maand na mijn bevalling, heb 1 keer mijn menstruatie gehad (denk ik) en zit ondertussen op cyclusdag 29. Nog steeds negatieve ovulatietesten... Sinds enkele dagen merk ik wel verandering in slijm maar zie geen verschil op de ovulatietesten, steeds een licht streepje. Vervelend :(

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ontpillen na de prikpil kan helaas wat langer duren dan wat jij er nu op hebt zitten. Hier duurde het ruim een jaar voor ik überhaupt ongesteld werd. Daarna heel onregelmatig.
    Op een gegeven moment de action ovulatietesten gebruikt en kon daar echt wel een knaller op krijgen. Als je ovulatietesten niet vertrouwd kan je een ander merk proberen of gaan temperaturen.
    Maar helaas kan het ook bij het ontpillen van de prikpil horen. Das helaas een vervelende bijwerking en het kan dtukken langer duren dan de gewone pil

6. shania26

shania26 Actief lid

20 jul 2013
    160
    1
    16
    huismama
    spijkenisse
    sommigen hebben een hele korte piek en hebben die nog snachts ook...ik ben er daar mogelijk 1 van aangezien mijn 3e kindje gewoon is verwekt in een maand dat alle ovulatietesten negatief waren....maar toen kon ik aan andere dingen merken dat ik een eisprong had zoals idd dat slijm wat meer werd enzo en toch negatieve testen die waren toen van sensitest geloof ik maar met elke willekeurige ovulatie test test ik negatief heel stom.

7. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Gelukkig ben dus niet de enige. Mijn Ovulatietesten blijven ook negatief. En heb wel vruchtbareslijm opgemerkt! Dus wie weet en heb sex om de dag. Kan t dan ook lukken. Is de kans groot zeg maar?

8. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Nou dat geeft nog hoop inderdaad. Ik merk echt wel duidelijk een soort systeem elke maand.. Alleen de menstruatie zet niet door tot ongeveer 2 weken terug toen was t 'iets'.
    Als ik dat als menstruatie reken klopt mijn eitwit achtige slijm verlies wel zo ongeveer qua timing.. Met de acne erbij (erg leuk..)
    Heb 11 jaar de pil geslikt.. Nu bijna 5mnd onderweg..
    Ik duim voor n flinke menstruatie en/of n knaller van n ovulatietest!

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je een eisprong hebt gehad wordt je na 2 weken ongeveer ongesteld. Al is het maar wat licht bloedverlies.. Wanneer je niet ongesteld wordt heb je zeer waarschijnlijk geen eisprong gehad.

Bij mij duurt een lh piek meestal een tot anderhalve dag. Krijg sltijd wel een positieve test. Heb nu 6 weken de pil geslikt ivm operatie en moet hiervan al ontpillen. Nu een week te laat met ei. Kun je zien wat voor impact de pil kan hebben..

10. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Hi Zonnetje2015,

Stomme is dat ik zelf in de huisartspraktijk werk..
    Ik kijk nooit meer zelfde aan tegen de pil.. Z'n ontregeling word nooit besproken of voor gewaarschuwd! Er word juist gezegd dat je juist snel weer zwanger kunt raken.. Terwijl voor veel het tegendeel waar is. Vind het zeker een aandachtspuntje!
    Vandaag weer duidelijk erg veel helder slijm.. 2e dag nu zo overduidelijk. Vanmiddag maar weer testen.. Al zakt de moed me n beetje in de schoenen.

11. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Even een update, finally!! een positieve ovulatietest, dag 37 van de cyclus. Hoop dat jullie ook goed nieuws hebben ondertussen.

Deel Deze Pagina