Hee lieve allemaal, Eigenlijk wat peptalk nodig.. Ik heb inmiddels een jaar thuis gezeten (Baan kwijtgeraakt tijdens zwangerschapsverlof en daarna in de ww gezeten en nu eindelijk baan gevonden). Maar nu moet ik morgen dus weer aan het werk. Meteen een hele lange dag waarbij dochterlief van nu 10 maanden dus een lange dag naar het KDV moet. Ze heeft al ''wendagen'' gehad en die verliepen niet zo soepel omdat ze natuurlijk bijna een jaar veilig bij mij is geweest. Dus op het kdv veel huilen, niet eten, niet slapen etc. Hartverscheurend en voel me zo een verschrikkelijke moeder als ik haar daar achter laat terwijl de leidsters wel heel lief zijn. Ik ben heel blij met mijn nieuwe baan maar wil het liefst gewoon nooit meer werken Alles nu wel een beetje tegelijk dus.. Iemand ook ervaring mee en hoe gingen jullie daar mee om?
Hier is zl met een jaar naar het kdv gegaan. Hij komt er nu een maandje. En het begint te wennen. Lees met dat hij heerlijk heeft gespeeld. Gelukkig maar, want over 2 weken gaat hij 1,5 dag ipv 1 dag. Ik ga wat meer werken. Spannend weer werken! Maar het komt uiteindelijk vast goed.
Spannend en veel succes! Het komt vast wel goed. Misschien niet meteen, maar uiteindelijk wel. Mijn jongste is ook pas met ruim 1 jaar naar het kdv gegaan (daarvoor alles opgelost met ouderschapsverlof en opa/oma). Hij moest ook erg wennen en huilde vreselijk als ik wegging. Hij komt er nu ruim een half jaar en afgelopen dinsdag was de eerste keer dat hij niet huilde bij mijn vertrek. Hij keek wel wat sip, maar huilde niet. Verder had hij het er na een aantal weken wel naar zijn zin, hij was ook altijd vrolijk als we ernaartoe liepen. Maar afscheid nemen bleef heel lang moeilijk. Niet leuk, maar probeer er voor jezelf geen drama van te maken. En geniet van je nieuwe baan!
Ik vond het zelf ook even wennen, mijn dochter was 11 weken toen ze heen ging, en vond het gelukkig allemaal wel prima. Maar heb wel heimwee gehad de eerste maanden. Nu ben ik het helemaal gewend en geniet ik ook van de andere dingen aan mijn hoofd Je kunt ook aangeven dat je het erg spannend vind, en dat je tussen de middag even belt hoe het gaat. Veel succes vandaag en gefeliciteerd met je nieuwe werk!
Succes! Ik heb ruim een jaar thuis gezeten, vond en vind het wegbrengen nog steeds moeilijk... We huilen beide.