Beste, Op 2 september ben ik bevallen dmv een keizersnede van onze prachtige dochter. Nu vroeg ik me af hoe lang je na een keizersnede moet wachten met sporten en vrijen. Ik lees/hoor iedere keer andere verhalen. De 1 zegt als het vloeien echt is gestopt, de ander stond na 3 weken in de sportschool en weer een ander pas na 3 maanden. Wij gaan pas eind okt op controle bij de gyn, dan zit ik rond de 8 weken na de bevalling maar moet ik echt zo lang wachten? Bij mij is het vloeien nu toch echt zo goed als gestopt. Heb paar daagjes nog wat bruinverlies gehad en nu zo'n dag of 3 niks meer. Ik lees het graag. Gr. Inkie
Hoi inkie, Gefeliciteerd! Vrijen mag je weer zodra je daar zelf weer behoefte aan hebt! SPorten word geadviseerd dit pas na 6 weken rustig aan op te gaan bouwen. Luister goed naar je lichaam en let op met buikspieren, je hebt een grote buik operatie gehad! Imke
Dankje Imke! Ja inderdaad, iedereen zegt het van die grote buikoperatie maar dat besef ik helemaal niet. Heb er zoiets moois voor teruggekregen dat ik me helemaal niet bewust ben dat ik geopereerd ben en het rustig aan moet doen zeg maar. Maar wat vrijen betreft, is er dan geen kans op infectiegevaar? Tuurlijk wel met een condoom maar toch... Kan er van binnen niks beschadigen of is het ook beter om met vrijen te wachten tot 6 weken...