Rhesus negatief en miskramen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door baia1975, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat ik dit bericht op de goede plek schrijf...
    Mijn bloedgroep is o rh - die van mijn man is rh +...met drie mk achter de rug vraag ik me nu af of dit een reden voor de mk kan zijn, het feit dat ik rhesus neg ben...ik ben van de week naar de gyn geweest gewoon voor controle na de laatste mk maar ik ben vergeten om dat te vragen. Ik hoop dat ik 3 kinderen niet verloren heb omdat ik nooit een anti d prik gekregen heb :(:(:(
    Bedankt voor jullie reacties.

2. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat daar echt een verband zit. Ze kunnen namelijk pas na 27 weken bij het bloedprikken kijken of je antistoffen aanmaakt vanwege de rhesus en van daar uit krijg je de prik. Ik ben rhesus negatief en mijn man is positief. Gelukkig bleek na het bloed prikken dat de frummel ook negatief is dus had ik geen prik nodig.
    Dat zal vermoed ik bij jou ook niet de oorzaak zijn.

3. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Als je langer dan 10 weken zwanger was geven ze je meestal voor je zekerheid een anti d prik.. ik heb hem na mijn curretage van 7 weken ook gekregen en zelfs nog toen ze het restweefsel gingen verwijderen.. had vrij weinig nut maar ziekenhuis zei ook better safe than sorry..
    Heb jij de prik ook niet gehad na je eerste miskraam met 10 weken dan? Ik zou het zeker even toch met de gynacoloog bespreken.. ook omdat ze hem mij zo snel gaven ..
    Heel veerl sterkte met je verlies

4. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    Hier was het een discussie punt bij gynaecoloog. Uiteindelijk niet gehad. 2 maanden later opnieuw zwanger en deze zwangerschap is goed gegaan. Wel ook rhesus o negatief en kindje o positief. Dus met 30 weken 💉 gehad en net na de bevalling.

Deel Deze Pagina