Heftig bloedverlies bij curettage, ervaringen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hart1, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hart1

Hart1 Nieuw lid

29 okt 2014
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    #1 Hart1, 29 okt 2014
    Laatst bewerkt: 29 okt 2014
    Hallo allemaal,

2 weken geleden kregen mijn man en ik bij de termijnecho te horen dat het hartje van ons kindje niet meer klopte (dit is/was overigens mijn eerste zwangerschap). Gezien de grootte van ons kindje, is hij/zij 9,2 weken geworden. Bij 8 weken zwangerschap hebben we een pretecho laten maken, waarbij alles in orde was. We hadden dit -na deze echo- niet zien aankomen.

Daarna heb ik tot 2x toe mesoprosol gehad, deze heeft beide keren niet gewerkt. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een curettage. Helaas liet mijn placenta niet goed los en wilde mijn baarmoeder niet goed sluiten. Hierdoor ben ik 1,2 liter bloed verloren. Mijn bloeddruk was hierna erg laag, evenals mijn Hb. Alles zat op het randje van een bloedtransfusie, welke ik uiteindelijk niet heb gehad.

Op dit moment -6 dagen later-, ben ik nog erg moe, slap en kan ik maar heel kort dingen doen. Ik ben nog snel duizelig bij opstaan, traplopen e.d.

Mijn vraag is of er vrouwen zijn die dit ook hebben meegemaakt en hoelang het heeft geduurd voordat je, je weer een beetje de oude voelde.

Sorry voor mijn misschien wat onduidelijke verhaal, ik hoop graag wat te horen :)

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat naar dat de curettage zo nog een vervelendere ervaring voor je geworden is.
    Ik heb die ervaring zelf niet bij mij is het goed gegaan en ik voelde me al vlug weer heel redelijk. Ik heb wel na een bevalling veel bloed verloren en toen heeft het echt wel een hele tijd geduurd voor ik me weer een beetje ok voelde. Ik heb toen wel een ijzer transfusie gehad.
    Heb je helemaal niets gehad om je je vlugger beter te laten voelen? Krijg je nog een nacontrole en dan bedoeling ik je bloed.
    Je lijf kan zoiets zelf herstellen, maar het kan een tijd duren voor je je weer lekker voelt, ik zou vragen of je wat kan krijgen.

3. Bijtje87

Bijtje87 Lid

20 okt 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan zijn dat je heb te laag is.
    Daardoor kun je je zo raar voelen.
    Zou even bloed laten prikken!

Deel Deze Pagina