na een na laatste voeding nog honger, soms ook bij 1e voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Vlinder3, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ons meisje is woensdag 3 maandjes oud en weegt 6 kilo.
    Sinds vorige week krijgt ze 5x 180/6 en de 5e fles drinkt ze niet leeg max 130cc.
    Nu heeft ze al een paar dagen dat ze na de een na laatste voeding in de avond nog steeds honger heeft. Ze drinkt de fles leeg en valt in slaap dan leg ik haar in bed en na 5 minuten is ze wakker en krijst net zolang tot ze nog eens 30cc krijgt, pas als dat op is valt ze goed in slaap. We hebben vanalles geprobeerd maar echt alleen die 30cc extra werkt, het is echt het hongerhuiltje.

Hoe kunnen we dit het beste op gaan lossen??
    De ene laatste voeding op gaan hogen naar 210cc of misschien s'avonds voeding voor hongerige baby's gaan geven of rijstenbloem erdoor gaan doen????

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Omdat je dochter nog maar 3 maanden oud is, raad ik je af om rijstebloem te geven. Lees ik goed dat ze 1 voeding maar 130 ml drinkt? Ze mag namelijk 1 liter voeding op een dag hebben, dus dan mag je de 70 ml die ze nog 'over' heeft, op een ander moment geven, dan zou je uit moeten komen.

Mocht je toch boven die liter per dag uit komen, dan kan je het beste 's avonds voeding voor hongerige baby's gaan geven.

Groetjes Linda

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja klopt de 5e voeding moet ik haar wakker maken en drinkt ze max 130cc, bij de 4e voeding wil ze juist weer meer drinken.

bedankt iig voor het antwoord, morgen moeten we naar het C-bureau en bespreken we het daar even.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina