na een paar maand erachter komen dat je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tam28, 7 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tam28

    tam28 Lid

    30 mrt 2006
    13
    0
    0
    drenthe
    wie heeft pas laat ontdekt dat je zwanger was? :(:
    Ik heb het idee dat als ik zwanger ben het al een hele poos ben. krijg namelijk zelfs een buik! (mijn vriend viel het ook al op, echt een zwangerschapsbuik) Kan het ook zijn dat wanneer je al een tydje zwanger bent de testen niet meer positief zijn?
    Ik wil graag weten of dit vaak voorkomt.

    bedankt voor jullie reacties
     
  2. Niet meer actief

    Dat zou best eens kunnen hoor je hoort het weleens zoek het anders op op het net!
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Testen zullen je hele zwangerschap positief blijven, dus nee dat kan niet.
     
  4. Niet meer actief

    Uhhh het kan wel, iemand in onze omgeving heeft het zelf meegemaakt!!!!
     
  5. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    eeehhhmmmm, misschien ff na de huisarts?? ;)
     
  6. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ja Patje lijkt mij ook. Wij kunnen van hier af zo moeilijk oordelen ;) .
    Als je al verder bent idd, dan kan de arts dat makkelijk voelen. Anders kan een bloedtest of echo wel uitsluitsel geven.
    Laat je het ons nog weten??
    Succes!
     
  7. Niet meer actief

    Ik denk dat je het beste hiermee naar de huisarts kunt gaan. Een zw test is de hele zwangerschap door positief omdat je lichaam HCG aanmaakt en een test meet deze waarde van ongveer 20 mhl en de hele zwangerschap zit die erboven.
    Het kan natuurlijk altijd zijn dat het niet zo is maar de kans is zeer gering. Het kan ook zijn dat er iets anders aan de hand is waardoor je buik dikker wordt.
    Ikz al even naar de ha gaan

    succes ermee meid
     
  8. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi tam,

    ik zou idd ook ff naar de ha gaan ivm met die gedachte en evt een test ertegenaan gooien natuurlijk.
    het kan ook iets anders zijn :( , dus zowieso ff naar de ha gaan hoor!!!

    laat je het ons weten?

    gr saskia
     
  9. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    ik heb wel eens gelezen dat een vrouw zwanger was en al bijna aan het einde van de zwangerschap pas ontdekte dat ze zwanger was omdat ze geen buik kreeg het kind groeide binnenwaarts of zo....
    als ik nu met mijn gezonde verstand dat overdenk vind ik het nog steeds een vreemd verhaal en weet ook niet of het waar is.
    ik zou even naar de huisarts gaan en vragen hoe en wat.

    groetjes babs
     
  10. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Tja , ik heb een buurvrouw die helemaal niet wist dat zwanger was , de hele zwangerschap door niet :)
    Ze merkte pas dat ze zwanger was toen ze het kindje eruit "werkte " :rolleyes:
    En toch vind ik zulke verhalen nogal vreemd .
    Ik bedoel , je voelt het kindje toch trappelen enzo op een gegeven moment :(:
    Die buurvrouw zei dat ze dacht dat het haar darmen waren ( ze is wel gezet , dus qua buik zag je het ook echt niet ) , maar als dat zo lang aanhoudt ga je naar de dokter lijkt mij :rolleyes:

    Groetjes Joyce
     
  11. Wen

    Wen Actief lid

    hoi hoi,

    ben je wel gewoon ongesteld of dat ook niet?
    Ik zou ook ff langs de huisarts gaan, weet je het tenminste zeker.
    x
     
  12. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn tante kreeg geen positieve test ze maakte heel weinig hormoon aan. Ze was al een hele tijd overtijd en haar testen bleven negatief. Ze is naar de dokter gegaan want ze wist zeker dat ze zwanger was en jaa hoor al 3 maanden zwanger.

    Mijn oma kwam er achter met 6 maanden ze was gewoon ongesteld geweest. Ze ging naar de dokter om iets weet even niet meer wat. De dokter zei dood leuk gefeliciteerd u bent 6 maanden zwanger! me oma schrok zich het apenzuur dat had ze niet verwacht! En een maand later kwam me oom al om de hoek kijken te vroeg maar nu is het een bonk van een kerel!

    Dit zijn voorbeelden die ik ken.
     
  13. tam28

    tam28 Lid

    30 mrt 2006
    13
    0
    0
    drenthe
    dag iedereen,

    bedankt voor jullie reacties! Gisteren zijn helaas de rode duiveltjes alsnog gekomen dus helaas niet zwanger. Ben vandaag wel even langs de HA geweest voor de zekerheid maar hij kon niets bijzonders vinden gelukkig. Wel raar dat ik twee weken overtijd was, maar hij gaf ook aan dat dat kan gebeuren als je teveel met zwangerschap bezig bent. Ook kun je dus allerlei "rare" verschijnselen krijgen zoals wat ik heb gehad (zere tepels, dikke buik etc)

    iniedergeval bedankt voor jullie medeleven en alle vrouwen die ook bezig zijn zwanger te worden succes. en natuurlijk iedereen die in verwachting is of al een kleintje heeft van harte
     
  14. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik was zelf ruim 2 maand zwanger eer ik een test deed. Ik geloofde mijn ogen niet! Ik had achteraf wel heel veel symptomen als extreem pijnlijke borsten, geen zin meer in ongezonde dingetjes, veel buikpijn, etc. maar ik had overal wel een verklaring voor. Ik kon gewoon niet zwanger zijn :confused: maar ik was het dus wel. :D
     
  15. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    hoorde vandaag van mijn collega verhaal...
    haar vriendin was 24 weken zwanger eer ze er pas achter kwam dat ze zwanger was/is want ze is nog steeds zwanger nu 30 weken geloof ik..
    dus het kan best, alleen als ze nu terugkijkt dan zijn er wel veel symptomen die ze over het hoofd heeft gezien.

    groetjes babs
     
  16. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat is altijd achteraf, en dat geld meestal voornamelijk voor vrouwen die er eigenlijk niet echt bewust mee bezig zijn, maar zelf voor vrouwen die er wel mee bezig zijn kan het zo zijn dat ze denken niet zwanger te zijn omdat de test dat aangeeft, maar het achteraf wel blijken te zijn.

    ik kan me ook niet zo heel veel voorstellen bij vrouwen die zeggen pas op het laatste moment iets te weten van de zwangerschap, maar feit blijft dat het wel zo is... :)
     

Deel Deze Pagina