Hoi, Mijn naam is Helen en ik ben 28 jaar. Mijn man en ik hadden zo'n drie jaar al een kinderwens dus waar begin je mee? Met oefenen maar helaas, de menstruatie bleef komen.... Ik ben via mijn huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar heb ik een hcg-test gehad (doorspuiten van de eilleiders..Pijnlijk ook maar ja..) en werd weer naar huis gestuurd met het verhaal dat ik miss nu wel snel zwanger kon raken omdat mijn eilleiders nu mooi schoon waren..en als zwangerschap uitbleef moest ik over een half jaar maar weer een keer bellen..dus daar ga je dan weer... Half jaar later...niet zwanger.. weer ziekenhuis gebeld en afspraak gemaakt met de Gyn..manlief moest zijn "goedje" inleveren en ook daar bleek niks mis mee.. Intussen al het nodige al geprobeerd natuurlijk..zoals temperaturen etc.. Vervolgens zaten we toen weer bij de Gyn en hij stelde mij wat vragen en zei op een gegeven moment van vooral een beetje oefenen tijdens de ovulatie..nou zei ik: Dat gaat moeilijk want ik heb dan heel veel pijn dat gemeenschap niet gaat! Vandaar uit heb ik een Laperoscopie en Hysteroscopie gehad (kijken in de buik en baarmoeder)en hebben ze geconstateerd dat ik Endometriose heb. En een bijwerking van de Endo was dus dat ik vijandig baarmoederslijmvlies had..dus ik had kunnen blijven oefenen tot ik een ons woog maar zwangerschap zou uitblijven.... De Gyn heeft toen voorgesteld om met IUI te beginnen met hormonen gestimuleerd (gonal-f en Pregnyl) en wonder boven wonder was het gelijk de eerste keer raak! En ik ben nu 18 wkn en precies 1 dag zwanger! Sorry dat het zon heel verhaal is geworden maar ik zat al een tijdje stiekum mee te lezen dat ik mijn verhaal eigenlijk ook wel most vertellen.. Als jullie nog vragen hebben..dan hoor ik het wel... Groetjes Helen