Mijn zoontje is nu 5 maanden geweest. We zijn alleen iedere keer in de weer met hem s'nachts. Overdag slaapt hij goed. Maar na de laatste fles van 22.00 uur is het zover. Meneer wordt dan regelmatig om de 2 uur heel hard huilend wakker, en slaapt niet eerder in of ik moet bij hem geweest zijn en een aai over zijn bolletje geven of zijn speentje geven. Het begint ons nu eigenlijk aardig op te breken, afgelopen nacht was het helemaal erg. (hij is ook wel een beetje verkouden) Hij is vanaf een uurtje of 3 tot kwart voor 5 wakker geweest. Op een gegeven moment kon ik niet meer en heb ik hem laten huilen en viel hij uiteindelijk in slaap. Op de dag is hij hartstikke vrolijk. Dus wat er aan de hand zou kunnen zijn weet ik niet. Zit er iemand met hetzelfde probleem? Is het een sprongetje. Of heeft er iemand tips! Heeeeeel graag. Dank je wel alvast.
Hoi, Mijn zoon heeft dit 11 maanden lang gehad, en slaapt nu pas sinds een week de hele nacht door. Ik moest er met goede nachten maar 5 keer uit voor hem, en dan echt uit bed tillen en troosten want anders sliep hij niet meer, en slechte nachten moest ik er wel 15 tot 20 keer uit. Als het een sprongetje was was het bij Ties wel een hele lange.....
Het kan natuurlijk best zijn dat het een sprongetje is alleen bij ons was het iets anders..... we hebben nog steeds geen idee wat het was. Gelukkig zijn niet alle kindjes hetzelfde moet je maar denken
Het zou heel goed een sprongetje kunnen zijn. Merel had het in precies dezelfde periode. Alleen sliep zij overdag niet en 's nachts na heel lang troosten wel. Deze sprong kan heel heftig zijn, baby's kunnen helemaal de weg kwijt zijn. Alle vertrouwde in de omgeving gaan ze anders zien en is dus neit meer zoals het was. dat kan heel eng zijn. Heeft je zoontje ook problemen met eten? Veel of juist weinig? Of tandjes? Maar ik denk de wel bekende 6 maanden sprong, die hier zo'n 6 weken duurde (ik wil je niet ontmoedigen hoor ) Hoe ga je ermee om....nou erin meegaan en je er niet teveel tegen verzetten, want dan wordt het alleen maar erger. Het gaat vanzelf weer over. je kindje heeft je nu meer nodig dan ooit. Is bang, in de war, wil je troost en aanwezigheid hebben.....
Idd... die sprong is erg heftig en begint ook al vroeg volgens mij. De eigenlijke sprong is met 26 weken. Jelle heeft er ook erg veel last van gehad. Hij had hetzelfde en wij hebben op een gegeven moment besloten om hem dan 'snachts een flesje te geven, en dan sliep hij daarna weer verder. Sinds een week of 4 slaapt hij weer door tot de ochtend, met uitzonderingen daargelaten, tandjes ensz...
Dan ga ik idd maar uit van een sprongetje! Hij duurt dit keer idd wel erg lang. Hoop dat het wel even duurt voordat de volgende zich aankondigd Het is niet alleen een sprong voor de kleine maar ook voor mama! Iets van tandjes zie ik nog niet, hij heeft niet echt rode bultjes ofzo. We wachten het maar af, en hopen maar dat het gauw voorbij is.
denk dat het met jou een sprongetje is. elijah heeft al 12 maanden en twee weken een sprongetje maar heeft nog geen nacht doorgeslapen... het begint hier zo langszamerhand ook op te breken.. rianne d; hoe heb je dit patroon doorbroken? bij ons is het zelfs zo dat we er bij moeten blijven tot hij weer slaapt, anders raakt ie helemaal over zijn toeren. en echt na een kwartier valt hij echt niet in slaap (zelfs na drie kwartier niet) gaan we uiteindelijk toch maar weer bij hem en slaapt ie binnen no time...
Wij hebben het ook een poosje gehad. Toch maar even door laten huilen of snel naast het bedje staan, speentje erin en zo hopen dat hij niet eens echt wakker werd. Dat lukte uiteindelijk en sindsdien slaapt hij iedere nacht door. Het beste was hier dus: speentje geven en z.s.m. Dan ben je zelf ook nog niet echt wakker en leer je zelf dus ook weer snel inslapen. Het gaat echt over, maar de een doet daar langer over dan de ander. Succes!
Sim, Het ging eigenlijk zo ineens van de 1 op de andere dag. Ik was ook helemaal kapot van het slechte slapen.... elke keer als ik bijna weer in slaap viel, net op de grens, hoorde ik hem weer en dat de hele nacht door. Totdat ik vorige week zaterdag nacht moest werken en Ties bij opa en oma ging logeren. Ik maakte me best zorgen, wetende hoe hij spookte thuis. Dus ik bel ze de volgende ochtend op, meneer had heerlijk geslapen vanaf half 8 tot 9 uur! Echt ongekend! Dus ik gelijk gevraagd hoe hun dat deden, en ze deden niks bijzonders, echt alles zoals het thuis ook gaat. Die komende avond weer thuis in zijn eigen bed, we hebben hem 1 keer gehoord, laten huilen, duurde voor mijn gevoel wel uren maar was in werkelijkheid maar 5 minuten en hij sliep weer. Sindsdien slaapt hij elke nacht heerlijk. Dus ik heb echt geen idee wat het nou was, wel dat ik het spuugzat was, het was bij Ties alleen een spenen kwestie. Hij was gewoon te lui ofzo om hem zelf te pakken want als hij wakker was had hij er nooit moeite mee. En wij hadden hem aangeleerd dat we zodra hij uuuh zei er iemand bij zijn bed stond voor die speen. Bij jou duurt het ook al lang zeg! Hoop voor je dat hij het ook snel afleerd en dat je weer lekker kan slapen. Ik waarschuw je wel, de eerste paar nachten dat hij daadwerkelijk geen ene keer wakker word, ben je 's ochtends echt doodmoe, en heb je opstartproblemen gewoon omdat jij en je lichaam het niet meer gewend zijn
hahaha, dat heb ik er wel voor over. ik heb vanmorgen zijn ochtendslaapje overgeslagen. ik ga het vandaag radicaal anders aanpakken. hij weet wel wat slapen betekend, als ik dat zeg gaat hij met zijn hoofdje op de bank en doet hij net als of. in bed weet hij het ook wel want hij gaat dan direct liggen en maakt aanstalten om te gaan slapen. maar ik moet erbij blijven. en in het begin ging dat best snel, maar tegenwoordig is een half uur naast zijn bed staan echt niks! en hij wordt geregeld wakker. slaapt wel steeds sneller weer in, maar het is heel vermoeiend. straks als mijn dochter naar school gaat, breng ik m op bed. hij zal wel moe zijn want hij slaapt normaal om 10 uur tot half 12 en smiddags om 1500 uur tot ongeveer 16.00 uur soms langer. ik blijf er ook niet bij straks, dus dat zal wel even krijsen worden, maar ik wil erdoor heen nu. hoop echt dat het een beetje snel gaat werken, heb het gevoel dat hij het enige kind op aarde is die dit probleem heb, zo groot kijk ik er tegen aan wens je me succes? *wordt vervolgt*
Dat had ik dus ook. Uiteraard wens ik je succes, en zou inderdaad hem laten huilen. Maar misschien is het een beter idee om hem te laten huilen in de avond, vanaf een uur of 10 zo'n beetje, dat je zelf ook naar bed gaat. Ik weet niet hoe laat hij naar bed gaat, maar we hebben dit bij Ties ook gedaan, de dagen voordat hij ineens doorsliep. Rond een uur of 9 s 'avonds als hij weer wakker werd er heel even uit gehaald, wat water gegeven,geen aandacht gegeven voor de rest, en weer terug gelegd. Als hij daarna ging krijsen dan liet ik hem gaan (bedtijd is bedtijd dacht ik maar), eerst 5 minuten en dat opbouwen. Na een tijd was hij zo moe dat hij echt wel wilde slapen. Ik heb dit maar 2 dagen hoeven doen, daarna was het gelukkig over.... Nogmaals succes met je ventje
dank je, nou hij huilt nog steeds (ik ga liever meteen nu aan de slag, omdat ik de tijden ook veranderd heb sinds vandaag, nieuw ritueel nieuwe regels) en heb nu de kracht. ben net even geweest, even weer neer gelegd opnieuw, maar toen ik de deur uit was ging hij gelijk weer volop te keer. dan zou je toch denken dat hij wel moe was nu maar ja het is een volhouder. maar ik ook dit keer! vind het wel heel zielig hoor om m zo te horen... maar ja, hij zal het toch een keer moeten leren... ik heb het hem in principe zelf aangeleerd door er steeds bij te blijven...voelt nu echt een beetje alsof ik m in de steek laat...
Hoeveel flessen krijgt hij? En hoeveel? Sinds wij namelijk de laatste fles weglaten slaapt onze dochter beter en langer. We maakten haar eerder nog wakker rond 23.00 uur voor fles maar daardoor bleef ze de hele nacht onrustig. Nu zonder fles slaapt ze gewoon tot de volgende ochtend en vaster.
LOL. Sorry, het klinkt erg grappig hoe je het zegt, terwijl ik hetzelfde heb meegemaakt.... Hoop voor je dat vanavond goed gaat..... Slaap lekker !
hmm wat ik altijd doe tijdens het huilen.. is op de klok letten dan voelt het echt niet korter.. maar je weet in ieder geval wel hoe lang het exact geduurd heeft. hoe is het vannacht gegaan?
Klinkt bekend, zo gaat het bij ons ook de laatste 2 weken er aan toe, gelukkig wel in iets mindere mate, maar 's avonds huilt ze regelmatig in haar slaap en af en toe ook 's nachts, terwijl ze eerst gewoon doorsliep. Vannacht was het feest, ze moest heel hard huilen en was erg snotterig, ze is ook wat verkouden. Nou, neusje leeggezogen, snot verwijderd met wattenstaafje, beetje Otrivin sprayen en wat Luuf baby op haar borst en gelukkig kon ze toen weer lekker ademen en viel na 10 minuten weer in slaap.
brullen, brullen en nog eens brullen... uiteindelijk toch maar even bij hem gebleven toen sliep hij natuurlijk zo. trouwens smiddags werd hij gewoon overstuur wakker, heeft ongeveer een uur op schoot gezeten voor hij weer lekker ging spelen. vandaag heb ik m smorgens weer niet op bed gedaan en om 1300uur naar boven gebracht. liedje aan en hij sliep zo, had geen kans om me uit de voeten te maken haha. ben benieuwd hoe het vanavond gaat