ik heb een vraagje: L. is zeer onrustig, vannacht klaarwakker, vriend heeft twee uur met m in de schommelstoel gezeten tot het ongeveer voedingstijd was. Verschrikkelijk. Maar ook overdag begint hij snel te huilen als hij naar bed is gegaan. Ik weet dat hij minder zal gaan slapen. Dus overdag veel meer wakker is. Maar wat is nu het punt..... VOOR de voeding, dus als ik hem na een slaapje uit bed haal, is meneer voor niets in. Niet in de box, niets. Alleen maar huilen, dus speentje. Dat betekent dat hij continu bij me hangt, heb al een doekje geprobeerd om de speen beetje tegengas te geven (hij spuugt m steeds uit en dan is het paniek) maar dat helpt niet echt. Ook 's avond skomt hij nu veel eerder uit bed. Dan leggen we hem maar op de bank in de slaapzak waar hij al in lag, speentje erin en dan valt hij op de bank in slaap. Begrijp me niet verkeerd, super gezellig dat hij zoveel wakker is, maar ik kan weinig met hem beginnen tot na de voeding! Hij huilt alleen maar en wil nergens liggen of hangen. Soms zelfs bij mama met speen in is t ook niet goed. Komt dit een van jullie misschien bekend voor of hebben jullie een idee hoe ik dit een wat vrolijkere tijd kan maken voor ons allebei als hij wakker is? Ik ben een beetje uitgedacht......(en moe!) Voor de volledigheid: L. is nu 3,5 maand maar ook zes weken te vroeg geboren. __________________
vervelend he als je kleintje niet lekker in zn velletje zit en je hebt geen idee waardoor dat komt.... je schrijft dat het vaak voor de voeding is....heeft ie misschien trek? aangezien je kleintje nog zo jong is, zeker als je de 6 weken te vroeg eraf trekt, kan t best een regeldag zijn. Dan willen ze gewoon wat vaker drinken en lekker bij je zijn. Heb je al geprobeerd om de voeding wat eerder te geven, dus als ie huilerig is? en misschien door een draagzak lekker bij je houden, zodat ie fijn tegen je aan kan liggen en zo misschien wat kan slapen? heb jij je handen even vrij....hoop dat je hier wat aan hebt....sterkte met je ventje, hoop dat ie snel weer de 'oude' is.
Idd, draagzak zat ik ook aan te denken! En idd ook dat je kindje in mijn ogen wellicht honger heeft. Als je bv geeft kun je gewoon vaker aanleggen, als je fv geeft, kun je ervoor kiezen om de flesjes in kleinere porties te verdelen, maar dan wel meer flesjes verdeeld over de dag te geven (als je snapt wat ik bedoel). Er is overigens ook voeding voor hongerige baby's, maar dat zou ik eerst met het cb overleggen voordat je daarmee begint. Zou je ook het schema niet een beetje aan kunnen passen zodat je zoontje meteen na het wakker worden zijn voeding krijgt? Dus eerst wakker worden, dan eten, dan spelen, dan slapen en dan na het wakker worden weer eten? Of gaat dat m niet worden?
Ik zou ook proberen na het slapen de voeding te doen, dan 'spelen' en bij vermoeidheidssignalen weer op bed. Ik weet niet of dat werkt hoor! Hier in elk geval niet altijd, mevrouw had er soms een handje van om maar 3 kwartier te slapen. Maar het klinkt mij ook als honger. En mijn dochtertje sliep de eerste 3 maanden ook 's avonds niet in haar bedje. Dan was ze onrustig, wilde ze vaak drinken en deed ze af en toe tussendoor een heel kort slaapje. Om 22u ging ze dan slapen en de nacht in. Vanaf 4 maanden gaat ze rond 19u op bed.
Ik zat er ook aan te denken dat ie misschien al wel honger heeft als ie wakker word. Dus als ie wakker word lekker voeden. Dan spelen/knuffelen en dan weer slapen. Succes
Hmmm, ik leg t niet helemaal goed uit denk ik. Hij krijgt 900-1000 cc voeding per dag, pepti ivm koemelkallergie. Wordt ook verdikt met nutriton. Hij kan na de voeding best lekker spelen even en als hij vermoeidheidssiganalen vertoont, gaat hij naar bed. Dan sliep hij de laatste periode 3 uur lang. Nu komt hij dus alweer na 1 uur, en niet vanwege de honger maar omdat hij niet meer in bed wil liggen en wakker is. Het 'probleem' dat onze jongen heeft, is dat hij niet zonder speen kan. En soms zelfs dan 'boos' lijkt met speen. Niets is dan goed. Het gaat niet om de honger op dat moment, maar hij wil al vanaf zijn geboorte niet in de box. Krijsen, gillen. Wipstoeltje, hetzelfde verhaal. Die speen moet erin, maar blijft er niet in, omdat hij hem zelf uittuft. Continu. Dus ik kan hem niet in de box leggen, op de bank oid omdat hij dan begint te gillen. Na de voeding heeft hij dat dus niet. Heel vreemd. Kan hij lekker liggen kraaien in de box een tijdje. Het gaat niet om de honger, honger heeft hij op dat moment nog niet. Maar hij wil dus niets..........speentje....of zelfs dat is niet goed. Ik weet dus niet zo goed wat ik dan moet als hij zo vroeg wakker moet, omdat hij nergens lekker wil liggen of hangen, kan dan soms zijn draai bij mij ook niet vinden. En zo wel, dan zit ik dus twee uurtje tot de volgende voeding (ongeveer) met hem te spenen......... hopelijk leg ik het nu goed uit. IEmand tips???? Alles is welkom!
Oke, dat verandert idd wel het een en ander . Kan het zijn dat ie bijv. last heeft van krampjes o.i.d.? Daarbij is een speen meestal rustgevend en pijnstillend, dus dat zou kunnen verklaren dat die speen zoveel rust geeft. Misschien soms zulke heftige krampjes dat hij soms niet genoeg aan de speen heeft? hmmmm... ik ga er nog even over denken, lastig hoor!
die van me spuugde het uit wanneer zijn neus verstopt was.misschien met een peertje neus schoon maken? als je speen in verdund diksap doet dan hem geven, misschien pakt hij het wel langduriger.maar misschien te jong om hem n paar druppels diksap met speen te geven?ik deed het wel denk ik vanaf 4 maanden oud.
Bedankt voor jullie reacties, blijf hopen op een wonder dat onze zoon zelf met speen of zonder speen even kan....
heb je al eens gedacht aan inbakeren? Ik heb zelf 2 prematuure kindjes gekregen ( 8 & 7 weken te vroeg) en vooral bij me zoontje herken ik het gedrag van jouw manneke ik heb mijn zoontje toen ingebakerd en dit gaf hem meer rust, hij kon zijn eigen niet meer wakker slaan en ging weer langer slapen, probeer dat eens?
je zegt dat hij zn speen telkens uitspuugt maar toch eigenlijk ook wel weer heel de tijd wilt. Probeer eens een ander type speen. Hier hebben we dit probleem heel even gehad dat ze graag een speentje wilde, maar niet die we aanboden, we begonnen met difrax maar die spuugde ze telkens uit, toen heb ik de bibi geprobeerd, meteen raak, deze lag beter in de mond.
Dank voor de reacties! Inbakeren wordt hij al in de pacco doek. Poe ja, zonder inbakeren slaat hij zichzelf helemaal verdrietig, met die maaiende armen. Gillen was dat. Maar ik ga eens een andere speen proberen dan. We hebben nu bibi. Vond ze wel fijn, met zo'n ring eraan. Laat het jullie weten hoe die speen werkt voor hem.
of misschien een "knuffel je speen"? Die heb ik een aantal weken geleden gekocht voor mijn mannetje. Hij houdt hem nu vast met zn handjes. misschien is dat voor jouw kindje nog wat te zwaar maar kun je deze naast hem neerleggen of op zn buikje zodat de speen kan blijven liggen en in zn mondje blijft? hier was het dus wel even oefenen maar het gaat nu goed. Hier een link naar google: Google liefs sassie
Heeel herkenbaar! Hier was het enige dat hielp de draagdoek. Zelfs een rondje in de kinderwagen werkte niet omdat hij het dan ook op een krijsen zette. Spelen in de box kende hij niet! Het was slapen, eten, knuffelen of huilen. Was aan het einde van de dag dan ook blij dat mijn man thuis kwam. In de draagdoek lag hij lekker tegen me aan te slapen (waardoor hij toch voldoende slaapuurtjes kreeg) of kon hij lekker wakker meekijken met wat ik aan het doen was.
Oja, speen werkte hier ook niet. Mijn zoon had daar niet de goede techniek voor waardoor de speen er steeds na 2 seconden weer uitfloepte. Mijn pink was een uitstekende vervanging!
goh boefje, da's wel super herkenning, bij ons dus ook zo. en ook met 34 weken en een beetje bevallen zie ik. Ik heb net avent spenen gekocht hopelijk helpt het, al is het maar een beetje. Dat die speen er ietsje minder snel uitfloept, Bij de knuffel je speen ga ik direct kijken, bedankt! Hij ligt nu te pitten, heeft inentingen gehad vandaag, moest naar cb, en ook nog geprikt voor schildklier, dus hij heeft zijn portie wel gehad vandaag. Kon dus vanzelfsprekend niet slapen bij thuiskomst (totale schema in de war, dus weer op de bank met speen in). Nu na drinken weer schema aangehouden, meneer ligt nu lekker te slapen. Spenen zijn uitgekookt. Die avent speentjes zijn wel veel groter hoor dan de bibi, ben benieuwd. Laat het vanavond even weten... Bedankt voor de reacties en het meedenken!