Verschil in maat boven en onder

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roos80, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna twee jaar en al een flinke kerel. Ik heb geen idee hoe lang hij precies is (cb is al een poos geleden) maar hij weegt ruim 15 kg en is qua lengte net zo groot als een 2,5 jarige (in de curve zit hij op de bovenlijn).
    Ik vind het alleen heel raar dat er zo'n verschil in zijn onder- en bovenlijf zit. Boven heeft hij echt 98 nodig en beneden is maat 86 groot zat.
    Mijn man en ik zijn allebei langer dan gemiddeld maar hebben beiden geen lange benen (gewoon in verhouding).

Wie heeft daar nog meer 'last' van en zal dit verschil nog een beetje bijtrekken denken jullie?

2. tulip

tulip Niet meer actief

jep hier ook, ik denk dat het niet meer bijtrekt eigenlijk, ik had het als kind ook en bij mij is het nog zo.;) Meisje heeft boven 86 en onder 80.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn zoontje is wel een stukje jonger dan die van jou, maar die heeft dit ook al een tijdje hoor!

Sterker nog, tijdens de 20-weken-echo bleek al dat ie in verhouding wat korte beentjes had en dat is dus zo gebleven.

Qua broekjes is mt 74-80 groot zat momenteel en qua shirtjes heeft hij 86/92 aan. Hij heeft tegelijkertijd ook een relatief groot hoofd, dus ik heb vaak ook iets grotere shirtjes i.v.m. de hoofdopening zeg maar. Hij is nu 78 cm en ong. 11 kilo, zit precies op de middellijntjes.

Jeetje, klinkt wel alsof ik een kind heb met rare verhoudingen :D Hij ziet er heel normaal uit hoor, haha

Of het nog bijtrekt ik weet het niet! we wachten het maar af!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem heeft dit andersom, sinds ze uit maat 56 is gegroeid. Ze heeft aan broekjes altijd een maat groter nodig dan truitjes. Anders zijn de pijpen van haar broek te kort, maar een truitje in die maat daar verzuipt ze dan nog echt in. Nu past ze al broekjes 74 maar truitjes zijn 68 net niet meer te groot. Wel jammer van setjes die ik in 1 maat had gekocht!

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    mijn zoontje is 5,5 en heeft broeken maat 116 en truien maat 112...
    hij heeft altijd 1 maat verschil gehad tussen broek en shirt..

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook het geval dochter heeft van bovenkleding 86/92 en van broeken net 86, maar een lange 80 past ook nog prima.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mijn zoontje heeft bovenlichaam 104 en onderlichaam 92.. erg lastig qua pyjama s..
    hij ziet er verder heel normaal uit, maar wat bredere borst en bolle buik, en kortere benen dan gemiddeld.

8. Tink

Tink Niet meer actief

Hier ook bij alle kinderen, shirtjes en truitjes 1 of 2 maten groter dan broeken.
    Het is inderdaad alleen lastig met pyjama's, daar zijn de broeken standaard veel te lang en te breed van :D

9. hier ook bovenkleding maat 80/86 (dit komt omdat de mouwen anders te kort zijn, bij t lijfje heeft ze veel ruimte over.)
    Qua lengte heeft ze zeker maat 80 bij de benen nodig maar bij de buikomvang zit 68 perfect.
    ze is 82 cm en nog net geen 10 kilo.
    Lang en smal.
    Heel lastig dus!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier dus ook. Mijn zoontje heeft boven 86, soms 86/92 en beneden kan hij net maat 80 aan, maar 74 zou ook nog kunnen.
    Ik vind dat je het wel kan zien bij hem. Hij heeft t altijd al gehad dus ik denk dat t niet bijtrekt. op de 20 weken echo was het idd ook al te zien dat ie korte beentjes had!!
    Mn man heeft precies dezelfde verhouding en die ziet er ook "heel normaal" uit, haha! Ik maak me er geen zorgen om hoor.
    Ik hoor heel vaak terug dat dit zo is!

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier precies hetzelfde, boven 92/98 en onder 80/86. Ik heb ook een lang bovenlijf dus ik denk dat het gewoon haar bouw is.

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat heeft mijn zoontje al sinds hij van boven kleding uit 56 was gegroeit. Van onder droeg hij toen nog 56 en van boven 62 en nu nog steeds een maat verschil.

13. Storm

Storm Niet meer actief

Ik weet niet of het nog bijtrekt. Mijn zoontje heeft een lange rug en relatief korte beentjes. Maat bovenkleding inmiddels 86/92, broeken mt 80. Ik koop dus nooit setjes, alles los. Of je moet al zelf boven en onder bij elkaar kunnen zoeken.
    hij heeft alleen bij pyjama's altijd veel te lange pijpen :D

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook 2 maten verschil tussen boven en onder. Al gaat ze met broekjes langzaam richting 74 en truitjes draagt ze 80.

15. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Jups hier ook een mannetje die dat heeft. Broeken past maat 80 goed en bovenkleding 86 soms 86/92.
    En inderdaad: altijd veel te grote pyjamabroeken :D.

Hier is het al zo sinds hij geboren is, dus ik betwijfel of het nog bijtrekt binnen korte tijd.

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Boven 80/86 en beneden 74/80.

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice is eind juli 2 geworden
    hij zit nu op boven kleding 104 en broeken 92-98

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    hier net zo, erg onhandig met setjes.
    Boven draagt ze 86 richting 92, onder nu net 80 maar heel lang 74

19. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hier ook zoontje van ocktober 2 en heeft broek maat 98 en bovenstukken maat 104/110 weegt nu 15 kg en rond de 94 cm lang die maat verschillen ook al vanaf de geboorten trekt denk ik ook niet meer bij

20. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    #20 silly88, 7 dec 2010
    Laatst bewerkt: 7 dec 2010
    vorige maand:
    boven: maat 62
    onder: maat 56

op dit moment:
    boven: maat 68
    onder: maat 62

hij heeft het al vanaf begin af aan. en hij is heel erg groot voor zijn leeftijd. zijn buik is gewoon ook heel breed zeg maar dus dat neemt veel stof in beslag ;) en korte beentjes heeft ie

Deel Deze Pagina