Niet tegen hormonen kunnen.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Loraintje, 1 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    heey dames,

Bij deze even een vraagje, niet voor mezelf maar voor een vriendin.

Zij kan absoluut niet tegen hormonen in haar lijf en heb daarom ook een koper spiraal gehad maar ook dit mocht niet baten.
    Teveel en te hevige bloedingen en als klap op de vuurpijl ook nog eens zoek geraakt in haar baarmoeder.

Hebben jullie enig idee of er alternatieven zijn voor meiden die niet tegen hormonale anticonceptie kunnen? Want zij is echt nog niet klaar voor kids.

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Condoom?

3. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Lijkt me nou niet echt 100% veilig he, als je zeker weet dat je nog geen kids wil. Kan altijd kapot gaan.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ja... maar er zijn weinig niet-hormonale alternatieven.
    Koperspiraal (maar die valt dus af), sterilisatie (valt ook af), condoom en periodieke onthouding (obv temperaturen, zoals lady comp e.d.)...

Ben bang dat ze niet veel te kiezen heeft. Ik weet wel dat gyn tegen mij zei dat als je condoom combineert met zaaddodende pasta je iets betere betrouwbaarheid krijgt (maar daar heb ik me verder niet in verdiept).

Loraintje vindt dit leuk.
  5. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Je hebt helaas niet zoveel keuze meer inderdaad, misschien pessarium met zaaddodende gel?

6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik ben 4 maanden geleden bevallen en nu weer aan de pil en ik word dus gillend gek. Mirena ooit gehad maar geen spiraal ooit meer helse pijnen waren dat voor mij. Staafje en prikpil vind ik ook niets. Sterilisatie van een van ons nog wat te vroeg want we twijfelen nog over een derde...blijft condoom over of welkicht Nuvaring. Al is dat laatste ook hormonaal. Lastig hpor

Deel Deze Pagina