Placenta

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marieke1983, Dec 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Vorige week heb ik de intake bij mijn vk gehad. Zij vertelde me dat ik weer in het zkh moet bevallen omdat bij Ties mijn placenta niet wilde komen. Een aantal prikken en ruim 70 minuten later kwam hij pas, nét toen ze me naar de ok wilden rijden.

Nu vind ik dat geen punt, maar de vk zei nogal stellig dat dit probleem zich weer zou aandienen, kan ik daar echt vanuit gaan? en is een té goed ingegroeide placenta geen probleem? (het is maar waar je je nu al zorgen over kunt maken, maar het kan toch niet gebeuren dat ie straks echt niet loslaat, ook niet in de ok?)

groetjes Marieke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marieke,

het wil zeker niet zeggen dat het weer gebeurt maar je hebt wel een verhoogde kans ten opzichte van een ander. het is inderdaad gebruikelijk dta je in het ziekenhuis gata bevallen, wel onder leiding van je eigen verloskundige. Tijdens de weeën wordt er een infuus aangebracht met hetzelfde hormoon als in die prikken die je hebt gekregen. Als de baby is geboren gaat het infuus open, dan komt het spul direct in je bloedbaan en heeft het meer en sneller effect dan wanneer je het via een prik in je been geeft. Het helpt om de baarmoeder goed en snel te laten samentrekken zodat de placenta snel wordt geboren en het bloedverlies te beperken. Je hoeft zelf niet te betalen voor deze ziekenhuisbevalling, je hebt een medische indicatie en het wordt vergoed door je verzekering.

Mirjam

Share This Page