wat moet ik nu aanhouden?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Vincel, Oct 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vincel

Vincel Niet meer actief

de verloskundige zegt dat ik 8 mei ben uitgerekent,(12 weken zwanger)
    maar in het ziekenhuis houden de 16 mei aan(11 weken zwanger)

Mijn gevoel zegt 8 mei, maar ik ben geen deskundige....

maar wat zouden jullie aanhouden?

alvast bedankt.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als het ziekenhuis dit heeft bepaald a.d.h.v. een echo dan is de echo het meest betrouwbaar. Er zit meer dan een week verschil tussen de echo en de verloskundige telling en dan wordt normaal gesproken de echo aangehouden.

Kwebbel

3. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    echo aanhouden !
    ik heb al 3x een andere datum te horen gekregen en alleen de berekening van de echo telt !

4. Djam

Djam Actief lid

Aug 2, 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Inderdaad is de echo berekening de betrouwbaarste. Alhoewel ze bij mij afgelopen maandag dachten dat ik pas 6 weken zwanger was, ze ging toen nog eens verder kijken en had toen het vruchtje goed in beeld en toen bleek dat ik echt 7 weken was :D

Liefs Mariska

5. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

May 14, 2007
    762
    0
    0
    Ik hou de berekening van de VK aan... Bij elke echo is het weer anders geweest nl ;)

6. RomyHennie

Oct 14, 2007
    65
    0
    0
    verzorgende
    utrecht
    Bij mij is t ook met elke echo anders geweest. De eerste liep mijn kindje 4 dagen achter, de twee 2 dagen en nu bijna 2 weken voor!
    Ik hou de door mij en de verloskundige uitgerekende datum dus aan.
    Groetjes, Romy

7. Lidy

Lidy Actief lid

Feb 5, 2007
    200
    0
    0
    Mijn VK zei dat ze de datum niet aanpast wanneer er minder dan een week verschil in zit. Ik ben blijven staan op 13-3-08 ipv 19-8-08, vind het wel prima ook (kan ik eerder met verlof).
    Ze vertelde ook dat het allemaal niet zo precies is, een mm in de echo kan al veel verschil gegeven van een aantal dagen.
    Wanneer jou VK nog steeds 8-5-2008 aanhoudt zou ik dat ook doen. Zij zal het wel aanpassen wanneer ze dat nodig blijkt te vinden.

8. Vincel

Vincel Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden. Zelf heb ik toch het gevoel dat ik 8 mei uitgerekent ben, gewoon een gevoel meer niet.

tijdens de echo, waren de vier metingen verschillend, 1 foto zei bijna 12 weken de andere foto zei 10 weken rond. Dus ik weet het niet, vandaar mijn vraag. Zeker omdat de metingen zelfs verschillend waren onderling.

9. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Er worden 3 metingen gedaan. 1 aan de hand van het hoofdomtrek, 1 aan de hand van het bovenbeentje, en 1 aan de hand van de buikomtrek. Deze 3 metingen geven 1 'laatste' meting. Dat is dus bij jou de 16de.
    Aangezien dit inderdaad meer dan een week verschilt zal jou vk waarschijnlijk je datum verlaten. (Dit gebeurd alleen bij de eerste termijn echo, welke dit is)
    Evt volgende echo's kunnen niet meer zo duidelijk een termijn aangeven doordat het kind 'te groot' wordt voor een goede meting.
    Ik zou dus echt van de 16de uitgaan. Die laatste dagen/weken zijn al zwaar genoeg, zeker als je evt. overtijd gaat! (En dat is in jouw ogen anders veel vroeger dan in de ogen van de medische wereld)
    Geniet van je zwangerschap!

10. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    mijn vk dacht dat ik veel verder was want met 8 weken dacht ze dat ik ruim 11 weken was omdat ze mijn barmoeder al kon voelen ...
    daarom extra echo gehad en toen was ik toch pas 8 weken
    bij de 12 weken echo was ik ineens weer verder... en nu houden we deze datum aan ...

maar wat maakt het eigenlijk uit ! ik weet wel dat ik in het begin voor mijn gevoel hoopte verder te zijn om zo eerder bij de 12 weken te komen ! maar voor de rest ....

11. Vincel

Vincel Niet meer actief

Hoi harmless,

Bij mij zijn geen 3 metingen gedaan zoals jij beschrijft met hoofd, boven been en buikomtrek.

Bij mij ging het alleen om de afstand van het nekje naar het stuitje van de kleine.

Daar hebben ze dus vier verschillende metingen gedaan. En alle vier verschillend.

12. En wat zegt je vk zelf?

Share This Page