Ik dacht dat er met 10 weken vrij goed met een doppler naar het hartje geluisterd kan worden, maar mijn verloskundige kreeg het niet te pakken. Ook gaf ze aan dat mijn baarmoeder nog redelijk ver onder het schaambeen zit. Betekend dit dat het foute boel is? Wat is normaal bij 10 weken (2e zwangerschap). Heb helaas pas volgende week een eerste echo.
Een van de redenen dat ik nooit aan mijn buik laat luisteren bij de Vk.. als ze het niet kunnen vinden ga je gestresst naar huis en ze bieden je niet eens een echo aan. Het is wel zo dat in een vroeg stadium het hartje moeilijk te vinden is met een doppler. Dus waarschijnlijk nergens om zorgen over te maken maar ik snap je gevoel heel goed.
Heb hier wel is op forum gelezen dat vanaf wk 12 pas echt goed te horen is. Bij mij hebben ze bij de vk om die reden ook pas met 14,5 wk geluisterd ik zou je niet teveel zorgen maken!
Dank jullie wel Ben ivm bloedingen al flink onzeker over deze zwangerschap en hoopte dat die zorgen een beetje weggenomen konden worden als we het hartje zouden kunnen horen. Maar moet dus toch echt nog even afwachten.. ik ga mijn best doen om niet te veel negatief te zijn.
Heb je al wel een echo gehad? Bij mij was bij de eerste echo bij de gyn in het ziekenhuis (12 weken) alles te zien en te horen. Maar bij 14 weken moest ik op controle bij de vk (hier maken ze bij de vk geen echo's-dat doen ze in het ziekenhuis). En zij vroeg me of ik wilde dat ze met de doppler ging proberen het hartje te luisteren, omdat het soms niet te horen was in zo'n vroeg stadium, dus niet dat ik me dan zorgen zou gaan maken bijv. Ik heb gezegd dat ze wel mocht proberen. Had het hartje tenslotte bij de 12 weken echo gehoord. Het duurde wel even maar uiteindelijk vond ze m toch heel ver weg! Dus ik zou me als ik jou was niet druk maken want rond die tijd is het nog moeilijk om met een doppler het hartje te vinden..Ik zou maar uitgaan van de echo en nog niet de doppler
Bij mij was het pas na de 14 weken met de dopler te vinden. Ons mannetje speelt steeds verstoppertje als dat ding op mijn buik gaat. Ook ligt mijn placenta voor dus dat helpt ook niet echt mee. Geen zorgen maken dus, komt vast goed
Beide zwangerschappen pas vanaf 14 weken met de dopler en zelfs toen waarschuwde de vk nog dat het soms nog niet lukt. Ik vind dit echt geen handige aktie van je vk zeker als je al onzekerheid heb.
om deze reden probeert mijn vk het onder de 12 weken niet eens en ook vanaf 12 weken geeft ze aan dat ze het misschien nog niet kan vinden ! dus geen zorgen maken. x
Ik zou ook zeggen geen zorgen maken! (al snap ik dat je het natuurlijk toch doet ). Mijn verloskundige luistert voor de 14e week nog niet naar het hartje omdat dat nog veel te vroeg is volgens haar.. Heb zelfs een keer met 16 weken gehad dat het twee en een halve minuut duurde voor ze het gevonden had. Baby bewoog blijkbaar steeds weg.. Als je echo goed is dan zou ik gewoon vertrouwen hebben hoor
Daarom doen ze het hier niet eerder dan 12 weken. Wel raar dat ik lees dat je naar huis gestuurd wordt zonder echo of vinden van het hartje. Als ze hier het hartje niet kunnen vinden zoeken ze of door tot ze het wel vinden of ze sturen je voor een echo. Ze laten je echt niet zo naar huis gaan.. Hier bij beide kindjes altijd vroeg het hartje al kunnen vinden en horen, alleen dit keer hebben we een mannetje dat weg sprong van de dopler haha.. Dus zelfs met 15/16 weken duurde het een keer erg lang voor ze het hartje kon vinden.
Hier doen ze het ook pas vanaf 12 weken en toen was het ook behoorlijk zoeken. Dus probeer je geen zorgen te maken meis. Ik denk dat 10 weken gewoon nog wat te vroeg is
Bij mij kon de vk het met 14 weken ook niet vinden, kreeg toen wel gelijk een echo. Ze zei dat ze met die termijn het vaak niet kunnen vinden. Mocht je je te ongerust zijn dan bel je toch naar de vk en vraag je om een eerdere echo.
Ik snap niet dat je met bloedingen pas volgende week een echo krijgt en niet eerder. Dat was snuggerder geweest van de VK dan met de doppler luisteren.
Bij mij was het bij 9,5 weken ook niet te horen (verloskundige had gelukkig wel gezegd van tevoren dat het rond die termijn lastig kon zijn). Een week later, op de termijnecho, was het hartje gelukkig kloppend en al te zien. Dat was toch een opluchting. Mijn baby draait trouwens vaak weg bij de doptone (gaat alleen nu nier meer zo makkelijk), dus ze moesten altijd erg zoeken naar de hartslag! Overigens doen niet alle verloskundigen zelf de echo Mykelti. Ik moet ook naar een echocentrum buiten het dorp.
Dit. Ik vind dat zo irritant aan vk-praktijken. Hoor je zoveel. Ben toch echt blij dat ik al mijn zwangerschappen in het zh heb gelopen. Wat kom je dan doen bij de vk met tien wkn als ze geen echo's doen, met dit termijn een doppler gebruiken nog erg onbetrouwbaar is en je bloedingen hebt gehad? natuurlijk maak je je zorgen jeetje. Ik zou bellen en nu vandaag nog een echo vragen. Die vijf minuten moet wel lukken. Vind het erg raar dat ze je zo weer naar huis hebben laten gaan.
Ik vind het ook echt niet kunnen dat ze je in die onzekerheid laten zitten nog een week! Helemaal als je bloedingen hebt gehad. Toen ik belde dat ik bloed verloren had mocht ik met ruim 6 weken al komen voor een echo en toen ik me weer zorgen maakte 2 weken laten mocht ik weer komen voor een echo. Zodat ik niet onnodig in de zorgen zou zitten. Ik vind dat ze iedereen zo zouden moeten behandelen. Stress is ook niet goed voor je als je zwanger bent.
Met 12 weken hier ook nog niet te horen met doppler. Bijn eerste zwangerschappen ook bloedingen gehad. Toen ik voor de tweede keer hierover gebeld heb, kreeg ik een echo met zeven weken (bloedingen met 5 en 6 weken). Alles was goed, bleken contactbloedingen te zijn geweest. Ik zou mt bloedingen ook aandringen op een vroege echo. Zeker nu je extra ongerust bent omat ze het hartje niet kon laten horen. Stress is ook niet goed!
Vandaag te horen gekregen dat ik pas de 23 e de eerste echo krijg.. vanwege drukte voor de vakanties en ziekte is er niet eerder plek. En blijkbaar vonden ze het niet ernstig genoeg voor een spoed echo ofzo. Hier zit de vk en de echoscopist niet onder een dak, voor de echo moet je naar het zkh en daar is het gewoon een bureaucratie, bah. Ik houd er diep van binnen wel rekening mee dat het niet goed is. Ben haast blij dat ik momenteel bijna geen tijd heb om erover na te denken vanwege een ziek kind..