Wat een onwijs lompe reactie van die gynaecoloog... lekker patiëntgericht zeg! Kijk, er zijn tien redenen te bedenken om wel voor een vaginale bevalling te gaan. Maar als jij deze ervaring hebt gehad is dat misschien ook wel een prima reden om weer te gaan voor een ks. (Daar wil ik overigens geen oordeel over uitspreken). Dus probeer in elk geval een arts of ziekenhuis te vinden met wie het gewoon bespreekbaar is. En dan kun je altijd nog zien, of in elk geval een afspraak maken op welk moment er alsnog besloten wordt of er een ks gaat plaatsvinden. Absoluut iets om met je vk te bespreken! Succes ermee! Ps. Ik heb zelf een ks gehad bij de eerste en ben daarna twee keer vaginaal bevallen. Ik zou persoonlijk altijd de voorkeur geven aan de natuurlijke bevalling. Maar nogmaals dat is dus persoonlijk en ik wil daarmee geen oordeel vellen over andermans keuzes.
Bedankt voor je reactie! Ik kwam toevallig bij een vrouwelijke gyn en had mijn zin nog niet afgemaakt en ze zei’ je hebt hierin gewoon een keus’ En mijn vk zei ook al van als je het echt niet wilt en we dwingen je om gewoon te bevallen werkt dat ook niet. Maar goed niet willen vind ik niet echt een goede woordkeuze hierin. Ik heb dus gewoon een keus en dit brengt zoveel rust.
Bij de eerste kz gehad Nu zwanger van 2de en over 8 weken gesprek of ik normaal wil bevallen of een kz wil
Ik ben het ermee eens dat je niks kan afdwingen. Maar als mij dit is beloofd omdat ik anders geen kinderen meer wilde en vervolgens een andere gaat zeggen dat dit niet mogelijk is dan is het een ander verhaal. Inmiddels opgelost hoor een andere gyn vond dat ik goede redenen had om weer een keizersnede te krijgen. En ja een 2 de bevalling kan vast prima gaan! Maar ik gok het er niet meer op
Wat fijn dat die andere gynaecoloog je wel de keuze geeft. Misschien is een vaginale bevalling wel beter voor je lichaam en voor je kind. Maar het lijkt me niet dat een bevalling voorspoedig verloopt als de moeder heel angstig en gestresst is. @Bootcamp babe bij mij was het juist andersom. Mijn oudste, van de ks, was heel rustig en sliep heel goed. Mijn 2e, die wel natuurlijk is geboren, was een stuk onrustiger en sliep (en slaapt nog steeds) veel slechter.