Twins, Inleiden MET ruggenprik...voel je niks meer??

Discussion in 'De bevalling' started by Mamishka, Jun 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 31 weken zwanger van een tweeling en heb 2 kinderen can 3 en net 5 jaar oud. Deze hele zwangerschap is alles behalve leuk geweest, ben extreem moe, heb bekkeninstabiliteit, vaak harde buiken, kan nog geen 5 minuten staan zonder uitgeput te raken en ergste an alles isdat ik al weken niet goed geslapen heb. Val moeilijk in slaap, en word telkens wakker door pijnlijke krampen in mijn benen. Ik ben het dus helemaal zat allemaal.

Volgende week heb ik weer een afspraak met mijn gyn en il wil het hebben over inleiden als ik 37 weken ben MET ruggenprik. Tijdens dr eerste 2 bevallingen heb ik geen pijnstilling gekregen maar dat wil ik dus niet meer.

Wie is ingeleid en heeft toen ook direct om een ruggenprik gevraagd....hoe verliep die bevalling? Hoe was de pijn, was het minder of hielp die prik niet?

Ik hoop echt dat mijn gyn ermee instemt want ik zit er helemaal doorheen....normaal gesproken doen ze niet inleiden als het goed gaat met de baby's, ook niet bij een tweeling

2. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Kan je niet helpen mbt een ruggeprik maar wel met een 2ling bevalling...
    Ik ben met 37.3 ingeleid met de tweeling. Mijn buik was mega, ik was het zat, had toen ook 2 dochters van 4 en 3 jaar thuis, en de ruimte in mijn buik was ook op....
    Sochtends om half 8 vliezen gebroken, aan het infuus, en toen het rond 12 uur erg heftig werd en ik om pijnstilling vroeg werd er gezegd dat ik er bijna was.... om 12.50 is Gijs geboren en 8 minuten later zijn zusje in stuit.... Toch heel trots en blij dat ik het szelf gedaan heb...

Heel veel succes met je keuzes en beslissingen maar bovenal met je bevalling, een super ervaring, 2 natte babies op je buik!

3. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Candijtje,

Wanneer wist je dat he ingeleid zou worden? Ik ben 'pas' 31 weken zwanger en wil nu al afspreken dat wanneer ze er met 37 weken niet zijn ik zeker ingeleid zal worden

Jou bevalling van de tweeling is wel vlot verlopen zeg! Hoop dat dat bij mij ook zo zal gaan...hoe waren je eerste 2 bevallingen?
    Mijn eerste duurde in totaal 15 uur waarvan bijna 70 minuten persen en tweede duurde 13 uur waarvan 2 uur persen! Ze kwamen al met de vacuum aanzetten en toen werd mijn zoontje geboren...ben een een beetje angstig voor deze bevalling

Hoe zwaar waren jou twins bij de geboorte? En mochten ze meteen mee naar huis?

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Mijn bevalling is spontaan op gang gekomen, maar de ontsluiting bleef steken na 15 uur weeën op 1 cm. Omdat mijn vliezen al 22 uur gebroken waren moest er ingegrepen worden. Ik heb toen een infuus met wee opwekkers gehad en een ruggenprik. Je voelt de weeën nog wel, maar je voelt de pijn niet meer. Het gevoel is meer een samentrekking van spieren, alsof je buikspieren aan het doen bent.
    Als de ontsluiting rond de 8 cm zit, word de ruggenprik uitgezet. Tegen de tijd dat je weer gevoel begint te krijgen, heb je persweeën en voel je gewoon waar je naar toe moet persen.
    Ik kan het je aanraden.... het is dat ik niet meer vaginaal mag bevallen, maar ik zou het op deze manier weer doen.

5. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Met 37 weken werd er een inwendig onderzoek gedaan om te zien of er al wat gebeurde.... week was zeg maar.... Na dat onderzoek werd de datum vast gesteld voor de inleiding.... een 2lingzwangerschap word vaak niet tot 40 weken gedragen..... Vaak is dat ook gewoon beleid van het ziekenhuis, de moeder is op, de ruimte in de buik is op.... etc.

1e thuis bevalling geweest met 7 n half uur was ze er, een uur geperst, 2e bevalling een ks....

Gijs was 3150 gram, Lieke was 2450gram, na 1 nachtje ziekenhuis mochten we met zn allen naar huis. Lieke haar suikerwaardes waren te laag en moest om de zoveel uur geprikt worden, middernacht was dit oke. En ik had vrij veel bloedverlies, maar daar sta ik om bekend ;)

Ik denk dat je wel kan aangeven voor zover je da tnog niet gedaan hebt, dat het een hele zware zwangerschap is... dat inleiden zeker een optie is als de kindjes er ook klaar voor zijn.... Als ik geweten had dat Lieke zo klein was, bij de echos werden ze allebei op 6 a 7 pond geschat.... dan had ik nog wel een weekje door willen bijten.... ( andere dochters waren 9,5 pond en 8 pond, kan je nagaan hoe klein 2450gram is ;) )

Als het je meer rust geeft zou ik het zeker met de gyn gaan overleggen..... Succes!

6. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ben bevallen met een ruggeprik en ik heb totaal niets van de bevalling gevoeld.
    De ruggeprik werd gezet voordat het infuus aangesloten werd.
    Tijdens het persen bleef de ruggeprik gewoon aan staan.
    Persweeen heb ik dus ook niet gevoeld en op eigen kracht moeten persen. Ze hebben wel 1,5 uur gewacht nadat ik 10cm had zodat de baby zo ver mogelijk in het geboortekanaal kon zakken.

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Kan je niet helpen wat betreft pijnstilling omdat ik zonder ben bevallen van mijn tweeling. Ik ben ingeleid met 36 weken en 2 dagen. Half elf infuus weeën opwekkers, kwart voor elf eerste wee, tien over half 1 persen, dochter geboren om 12.51 uur, zoon om 12.57 uur. Geen ruggenprik, super snel bevallen. Ik zou gewoon je wensen bespreken met de gyn. Alvast veel succes!

8. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik ben ook ingeleid, en kreeg een weeninfuus en gelijk een ruggeprik, omdat het heftig was.
    Van de weeen heb ik echt niets gevoeld, heerlijk.
    Alleen met persen was het wat lastig, want ook die ween voelde ik nog niet.
    Ik teken voor zon bevalling, als ik de keuze had zou ik het weer zo doen.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik zou ingeleid worden maar kreeg spontaan weeen. deze waren al zo heftig dat ze mij een ruggenprik hebben gegeven. op dat moment was dat heerlijk. het was toen 5 uur in de ochtend en kleine kwam pas 's avonds om 19.30 uur. dus dat had ik nooit volgehouden zonder prik.
    maar, zowel kleine als ik kregen koorts. veel voorkomende reaktie op de ruggenprik. kleine zat nog in m'n buik en hartslag ging ook dalen hierdoor. moest toen een antibiotica infuus.
    als snel voelde ik druk en de ruggeprik werd uitgezet zodat ik de persweeen voelde. die voelde ik niet goed dus het werd een vacuumverlossing. schijnt ook vaak voor te komen bij een ruggenprik. kleine had nog koorts en pijn aan djr hoofdje dus die werd meteen meegenomen en heb ik na een paar uur terug gekregen.
    verder kreeg ik nog voor een paar dagen een verblijfscatheter omdat ik niet meer zelf kon plassen. kwam ook door de ruggenprik. al met al had ik weinig pijn maar er kleven toch ook wel wat risico's aan een ruggenprik

Share This Page