Hallo, ik had even wat te vragen, alweer rond de 17 weken heb ik geslachtsbepaling laten doen en daarbij is alles opgemeten .. beentje,buikomtrek etc. verschilde soms een paar dagen..maar niet zorgelijk. met de 20 weken echo de medische was ik 19w6d en dat klopte precies met t beentje,hoofd/buikomtrek van alles wat er gemeten werd.. ik blij..want alles is mooi bij gegroeit want je kindje kan natuurlijk in een keer een groei spurt maken. nu ben ik gister in t ziekenhuis geweest voor een pretecho.. en ons meisje loopt een weekje achter in groei.. op de cd rom staat.. hoofdomtrek 27w6d buikomtrek is 28w2d bovenbeentje 27w5d Bpd 27w2d ( dat is toch van oor tot oor dacht ik? daar staat 7,19 cm, als ik dat voor me zie lijkt t me best wel "eng" zo smal..) terwijl ik 29 weken ben.. het was niet zorgelijk het past in de curve en ze weegt ongeveer 1207 gram.. ben toch een beetje aan t zeuren geslagen want is dit nou een hele erge achterstand? of zo weer in te halen?? en mocht het niet in te halen zijn dan kan ze het toch ook heel goed doen?? en klopt het dat kindjes tot de 15 weken ongeveer gelijk op gaan en daarna hun eigen "Weg" gaan.. ik snap ook wel dat er grote en kleine babys zijn natuurlijk en dat t andere kindje langere beentjes heeft dan t ene kindje.. mensen verschillen nou eenmaal.. hoop alleen dat dit niets uitmaakt de metingen van mn kindje. dit was het wel weer, ben dan weer voldoende gerust gesteld Gr Fay
Hallo Fay. Niks om je zorgen over te maken. Kinderen groeien inderdaad tot ongeveer 15 weken gelijk en daarna gaat erfelijkheid mee spelen. En ze groeien niet dagelijks maar in groeispurten dus als je misschien een week later de echo had laten maken waren de afmetingen alweer anders en dus misschien minder ver ''achter in groei''. BPD is inderdaad van oor tot oor. Bij een voldragen zwangerschap is deze 9-9,5 cm. En als jullie meisje ''achter blijft'' kan ze het inderdaad gewoon prima doen! Dus jullie hoeven je geen zorgen te maken, ze zal waarschijnlijk bij de geboorte geen 7-7,5 pond wegen maar 5-6 pond, mits je bij 40 weken bevalt. Groetjes Ineke.
Hallo Hartelijk bedankt weer voor u antwoord en tijd uiteraard. bij een voldragen zwangerschap 9 -9,5 hmm dat is niet veel groter ofzo nou ik zal me geen zorgen meer maken mag 9 april terug komen dus ben benieuwd hoe en wat er dan veranderd is hihi. en erfelijkheid tja.. ik was 52cm en me vriend 53cm bij de geboorte dus kwa lengte mocht t zo blijven is dat niet echt ge-erfd maargoed er zijn wel meerdere mensen in de familie natuurlk die miss wel kleiner waren bij de geboorte..ach ze is gezond daar gaat t om. hartstikke bedankt Groetjes