Wanneer naar de huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DonEnzone, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb denk ik ergens in 2007, toen ik 17 was, de diagnose PCOS gekregen. Dit werd onderzocht omdat ik zeer onregelmatig ongesteld werd.
    Ik heb nu eind maart mijn implanon eruit laten halen, 2 maanden geleden nu dus. Ik heb na 30 dagen zo'n 5 dagen achter elkaar 1 of 2 druppels bloedverlies gehad, geen idee of ik dat als ongesteldheid kan rekenen of niet. Anders ben ik tot nu toe nog niet ongesteld geworden.
    Door middel van ovulatietests en tempen heb ik ook nog geen eisprong ontdekt (zie kaartje).

Wanneer zouden jullie naar de huisarts gaan? Na 3 maanden niet ongesteld zijn? Na 6 maanden? Na een jaar?
    We wilden eerst gewoon een beetje afwachten wat er zou gebeuren maar nu we hebben besloten om er voor te gaan worden we toch wel heel erg ongeduldig en lijkt het afwachten zo veel langer te duren.
    Mijn vriend vind dat ik meteen naar de huisarts zou moeten gaan maar ik denk dat ze me dan meteen weer naar huis sturen om het nog een x aantal maanden aan te zien? Of wordt er niet zo moeilijk gedaan over een onderzoek?
    Ik heb trouwens wel overgewicht, dat had ik in 2007 ook iets maar minder erg dan nu. Daarom denk ik ook dat afvallen het niet zal verhelpen, al ben ik daar nu natuurlijk wel al mee bezig voor een gezondere zwangerschap.

Bijgevoegde bestanden:

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Tsja...er staat een jaar voor zwanger worden. Veel huisartsen zullen je voor dat jaar niet doorsturen vrees ik. Vooral niet omdat je nog maar 3 maanden bezig bent.

Ik ben destijds ook naar de huisarts geweest, omdat ik na een half jaar nog niet zwanger was. Gezien mijn leeftijd (34), besloot hij me toch alvast maar door te verwijzen. Kwam ik bij de gynaecoloog...., mooi dat wij het eerst nog weer een half jaar zelf moesten proberen voordat ze allerlei onderzoeken gingen doen.

Maar misschien maak je kans om eerder doorgestuurd te worden als je je voorgeschiedenis (PCOS) meldt aan de huisarts.

Afvallen kan overigens wel zorgen voor regelmatigere cyclussen. Ook schijnt het betere kans van slagen te bieden bij vruchtbaarheidsbehandelingen.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zou nu een gesprekje aanvragen, dan weet je tenminste hoe je huisarts hierin staat en wat je kan gaan verwachten.

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik nam 12 jaar de pil en de huisarts heeft me gezegd dat het gemakkelijk 3-6 maanden kon duren vooraleer ik voor de 1ste keer ongesteld zou worden... Bij mij heeft het een 40-tal dagen geduurd en dan meteen weer teruggevallen op een cyclus van een 30-tal dagen. Ik vond het al lang duren toen, maar misschien gewoon eens even telefoneren met je huisarts en het navragen? Heb geen idee hoe het bij een implanon zit...
    Natuurlijk zou het ook héél lang kunnen duren door je PCOS, dus misschien vast even bellen en uitleggen hoe het in elkaar zit en hoelang je best moet wachten...
    Succes!

5. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Ik denk dat je gewoon even moet afwachten, je lichaam moet eerst op de rit komen. Bij mij duurde het na verwijderen van spiraal ook lang voor ik eindelijk mijn eerste echte menstruatie kreeg.. De ha zegt dat het 3 mnd tot half jaar kon duren voor je lichaam een beetje op orde is..

6. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja het is inderdaad zo dubbel omdat iedereen eigenlijk 3-6 maanden moet wachten om weer normaal ongesteld te worden, maar ik ben dan weer bang dat ik dat eigenlijk voor niks doe omdat ik voor mijn anticonceptie ook soms maandenlang niet ongesteld werd.
    Maar het kan in die 5,5 jaar ook veranderd zijn dat ik wat regelmatiger ongesteld word nu. Het is echt niet handig om een ongeduldig persoon te zijn als je zwanger wilt worden:)
    Misschien dat ik toch maar binnenkort bij de huisarts langs ga om te kijken wat die er van vindt. Ik heb sinds kort een nieuwe waar ik eigenlijk nog nooit ben geweest.

7. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen zo snel mogelijk naar de huisarts en vragen om een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Gezien je PCOS zijn je kansen op een spontane zwangerschap al kleiner dan normaal en als je de MMM in moet, verkleinen je kansen met je leeftijd. Geen tijd verliezen dus. Helaas praat ik uit ervaring.

Deel Deze Pagina