na eisprong altijd ongi worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door muisje14, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik heb op 29 sept een positieve ouvulatietest gehad. Dus op 29 of 30 sepember heb ik mijn eisprong gehad.
    Wordt je na ongeveer 14 dagen altijd ongi of kan een menstruatie dan als nog uitblijven (ook al ben je niet zwanger) Dus bijv een menstruatie overslaan.

Ik dacht altijd dat als je een eisprong hebt dat je altijd ongi moet worden. Sla je een menstruatie over (of je ziet het als lange cyclus) dat je dan geen eisprong hebt gehad in het eerste gedeelte zeg maar, snappen jullie het nog.

Ik denk zelf namelijk dat ik zwanger ben (heb ik echt veel symptomen), maar een positieve test blijft uit.

x Linda

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.798
    113
    Positief testen kan zeker nog. Misschien kun je een test bij de dokter laten doen?

Volgens mij had ik ergens gelezen dat je vanaf de eisprong altijd ongi moet worden en vaak zijn vrouwen na de eisprong allemaal 14 dagen daarna ongi. Dus een lange cyclus komt van de eerste weken voor de eisprong.

Ik weet dit niet zeker dus als iemand het beter weet? :)

3. muisje14

ja ik dacht ook dat het zo zat. Een lange cyclus komt doordat het eerste gedeelte zo lang is en na eisprong duurt het gem. 14 dagen voordat je ongi wordt, maar je wordt dat wel ongi.

Daarom vind ik het ook zo gek dat ik nog niet ongi ben terwijl ik wel een eisprong heb gehad (ovutat, niet zelf gevoel, nou ja misschien heel licht)

Maar die testen bij de huisarts, zijn toch dezelfde al die je thuis doet? Tenminste dat dacht ik wel.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.798
    113
    Volgens mij kun je dan een bloedtest doen. Maar ik heb daar geen ervaring mee.

Er zijn veel vrouwen die pas na 2 weken positief testen.

5. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Ja dat klopt, na je eisprong duurt het max 14 dgn voordat je weer ongesteld bent..maar das volgens het boekje, er zijn uitzonderingen en daarnaast ben je volgens mij nog maar net gestopt met de pil aangezien dit je 2e cyclus is, klopt dat?

Mijn 1e ronde, 2e cyclus, dacht ik echt zwanger te zijn, had alle verschijnselen en was 2 dgn overtijd, maar mijn lijf hielt me mooi voor de gek en mijn cyclus was gewoon wat langer...

Welke ovu-testen gebruik je? Want die van KV zijn niet goed!

Knuf

6. muisje14

dit is inderdaad mijn tweede ronde (eerste ronde dat we ervoor gaan). Ik ben maar 6 maanden aan de pil geweest.
    Ik heb ze van kv gebruikt, maar waarom zijn die niet goed? Dan mogen ze toch ook niet verkocht worden? Ik had de volgende testen:
    27 sept neg
    28 sept pos
    29 sept pos (nog duidelijker, ochtend)
    29 sept neg ('s avonds)

Ik heb, toen ik zwanger wilde worden van Bas, de ovulatietesten van sensitest gebruikt. Die vond ik juist niet fijn. Die werkten bij mij gewoon niet. Omdat ze zo goedkoop waren heb ik die de hele cyclus door gebruikt en ik kreeg toen geen duidelijke streep.

x Linda

7. muisje14

o ja en rond die tijd had ik ook heel vruchtbaar slijm. Dus vandaar dat ik weet dat die ovulatietesten bij mij wel kloppen.

8. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    na een eisprong duurt het inderdaad max. 14 dagen voor je ongesteld word. dus volgens mij ben je ook gewoon zwanger en is je waarde te laag om aan te duiden. een bloedtest zou alles uitwijzen maar als je dokter niet wilt? dan weet ik het ook niet meer. kun je geen andere dokter meer raadplegen?

groetjes grace

9. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    IK hoor heel vrouwen, en meiden met wie ik hier op het forum klets en lange tijd ervaring hebben met die ovu-testen dat ze niet goed zijn. Ik voel steeds mij ei en het moment dat ik voelde dat die eraan zat te komen heb ik een KV-ovutest gebruikt, deze zou dus een zelfde streep als de controlestreep moeten geven of donkerder, ivm mijn LH-piek...maar nee, ik kreeg helemaal geen streep...dat is erg raar...

Ook vreemd dat jij op dezelfde dag test, deze s ochtends positief en s avonds negatief, je LH piek zou namelijk hetzelfde moeten zijn. Je mag een ovu-test trouwens nooit met ochtendurine testen liefst smiddags, na 3 uur niet geplast en gedronken te hebben.

Maar goed voor een ieder is het verschillend en als jij denkt dat het voor jou wel goed werkt moet je deze natuurlijk wel gebruiken...

10. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ja dat is ook iets wat ik raar vond. 'smorgens positief en dan weer 's avonds negatief

11. muisje14

maar 28 sept was die al positief dus 29 sept in de ochtend ook nog en 's avonds gewoon niet meer. Kan toch. dan is die piek gewoon niet meer waarneembaar. Of denk ik nu zo verkeerd?

Was ook niet met ochtendurine, maar wel in de ochtend

12. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    kan altijd zijn he, ik weet het zelf ook niet meer en als we het allemaal zouden weten dan zouden we hier niet zitten denk ik.maar ik hoop nog altijd op goed nieuws :d

13. Alita

Alita Niet meer actief

#13 Alita, 19 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2009
    :x:x:x

14. Alita

Alita Niet meer actief

heb mijn vraag weggehaald maar moets er iets voor in de plaats zetten vandaar maar die gezichtjes voordat jullie afvragen wat dat is hihii

15. muisje14

haha maarre wat was je vraag dan?

x Linda

16. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Nou, ik denk dat dat niet klopt omdat als je LH-piek gespot is dat dan binnen 24-32 uur volgend mij je ei gaat springen. Hoe dichter je bij dat punt komt hoe meer LH hormoon je lijf afscheid en dus lijkt het mij dat je dan s avonds ( aangezien die sochtends positief was) juist een positieve test dient te hebben.. Maar goed meis ik ben geen arts natuurlijk en weet dus niets 100% zeker..

17. Alita

Alita Niet meer actief

dat als je wel ongesteld wordt je toch ook geen ei kan hebben gehad...want jullie zeggen dat je alleen ongeseld wordt als je een eisprong hebt gehad...

18. Alita

Alita Niet meer actief

snap ik mezelf nog hahaha

19. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hi Cindy,

Na een eisprong wordt je of ongesteld of deze blijft uit, en dan ben je zwanger....normaliter is het zo dat als je ongesteld wordt, je ook een eisprong hebt gehad...alleen tja, dan dient dat eitje wel bevrucht te worden natuurlijk..

Dat we allemaal maar heeeel snel zwanger mogen zijn meiden!!

Liefs

20. Alita

Alita Niet meer actief

aha, dacht mijn vraag is stom vandaar weggehaald...

ja nu maar hopen dat het in praktijk allemaal zo gaat als het zou moeten volgens theorie!!

Deel Deze Pagina