wanneer veranderd alles? (bekken e.d.)

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mar9, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo!

Ik heb heel google al afgezocht, overal kan ik vinden wat de veranderingen in je lichaam zijn tijdens een zwangerschap, maar nergens wanneer, en dat wil ik juist zo graag weten, omdat ik me afvraag of wat ik voel, al door de zwangerschap kan komen...
    M'n heupen knakken errrg veel (knakken wel vaker, maar nu echt vaak), dat bot onder in m'n buik, vlak boven/op de schaamstreek (ik weet niet hoe dat bot heet en of het functie voor de zwangerschap heeft) doet soms zo zeer dat ik alleen krom kan staan om de pijn in de hand te houden (duurt maar een paar seconden) en zo nu en dan vliegen er wat pijntjes langs, die niet echt benoemenswaardig zijn.

Kan het dat mijn lichaam nu al zo hard aan het veranderen is geslagen om alles klaar te maken voor een bevalling of voor als het kindje groeit?! Lijkt me zo vroeg! (bijna 5 weken)

Weet iemand toevallig ergens een overzichtje met wanneer alle veranderingen ongeveer plaatsvinden?

Groetjes!

2. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohhh en wanneer kan m'n buik gaan groeien? ik kan niet wachten, hihi!!!

3. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Ik kan je niet antwoord geven op de vraag wanneer alles verandert in je lijf. Ik denk ook dat dat moeilijk te zeggen is, omdat elke zwangerschap anders is en ieder zijn eigen kwaaltjes heeft. Wil alleen maar even zeggen dat ik ook al heel vroeg in de zwangerschap enorme onderrugpijn had. Zware steken, vooral als ik opstond van de bank. Dat moest ik echt in etappes doen, want na iedere steek moest de boel even tot rust komen. Ik dacht toen ook dat het echt te vroeg was voor zulke rigoureuze veranderingen in mijn lijf. Nu heb ik nergens meer last van, pijn is na week 8 ongeveer weggegaan. Wil maar zeggen: al heel vroeg in de zwangerschap is het effect op jouw lichaam groter dan je zelf denkt. Dat kan dus heel goed. En het wil ook zeker niet zeggen dat je daar de rest van de tijd aan vast zit. Wil je zeker weten of het goed/normaal is wat je voelt, bel dan je vk zou ik zeggen.

Oh en over je buik: die gaat bij de meeste mensen (zichtbaar) groeien vanaf week 15. Maar ook daar geldt: dat is voor iedereen anders. Sommigen zijn eerder, sommigen laten.

Nog een laatste tip: ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar ik heb een zwangerschapsapp gedownload. Die geeft me elke dag/elke week een updateje over wat er allemaal aan de gang is in mijn lijf en wat ik voor kwaaltjes kan verwachten. Niet alles gaat voor mij op, maar toch handig. Misschien iets voor jou?

4. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je voor je reactie!

Die onderrugpijn, die was ik vergeten;) die heb ik ook nog.
    leuk dat het dus toch schijnt te kunnen, ik maak me nergens zorgen over hoor, alles lijkt heel normaal te zijn, maar ik vroeg me af of zit met de zwangerschap te maken heeft en of het normaal is zo vroeg.

ik geniet zo van het zwanger-zijn!!

Heb inderdaad 2 apps op m'n telefoon, welke heb jij?

5. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nìemand verder??:)

vanaf wanneer kan je op z'n vroegst zelf je buik voelen? Dat die begint te groeien, terwijl je het nog niet ziet?

6. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel mijn bm nu een week of twee duidelijk... en twee dagen geleden heeft mijn man hem ontdekt.. Ik begin ook al echt iets van een buikje te krijgen... maar anderen zouden die buik ook een decemberbuik kunnen noemen;)

Hier trouwens ook het gevoel alsof alles los zit... maar dat heb ik zeker niet vanaf week 5...

Deel Deze Pagina