zwanger worden, maar een onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AHzondag, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Hoi,

ik ben vanaf vorig jaar oktober bezig met een kindje krijgen, alleen ben ik erg onregelmatig ongesteld. ik heb ovulatietesten gekocht al meerdere malen, maar nog nooit mijn ei gevonden. ik weet ook niet wanneer ik moet beginnen met testen. mijn cyclussen zin 29 29 35 42 32 38 42 ik heb het gemiddelde van het afgelopen half jaar maar genomen.
    heeft iemand hetzelfde of hebben jullie tips?

als het deze maand niet lukt ga ik naar de HA toe.
    :(

2. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Misschien kan je beginnen met temperaturen ? daar kan je ook je eisprong mee ontdekken.

Je zal dan wel elke ochtend, voor het opstaan, om steeds dezelfde tijd rectaal moeten tempen en dat noteren. Wanneer je dat even doet kan je inzicht in je cyclus krijgen. Je hebt een eisprong als je temp van de een op de andere dag zo'n 0,5 graden omhoog gaat, en het zo hoog blijft tot je weer ongesteld wordt (dan gaat hij weer naar je 'oude' temperatuur).

3. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    haai ik ben ok onregelmatig ongesteld word er helemaal gek van
    ik ben zelf naar de dokter geweest en moet maandag naar de gynaecoloog als ik jou was zou ik toch maar even naar de ha gaan daar word je zelf ok wat zekerder van succes verder

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Als ik jou was zou ik eens gaan tempen. Ik heb zelf ook lange onregelmatige cyclussen maar met tempen kun je mooi kijken of je een ei hebt aangezien je die nu niet opspoort met ovutesten. Dan heb kan je dat ook je HA laten zien.

Tempen doe je door iedere dag op hetzelfde tijdstip rectaal je temp op te meten en wanneer je temp met meer dan 0.2 graden stijgt en vervolgens 3 dagen hoog blijft is je eisprong geweest. Je kan een tempkaartje aanmaken op www.fertilityfriend.com

5. AHzondag

Hoi,

Tempen ben ik deze maand mee begonnen en heb gelezen dat je dat wel een tijdje moet doen om een goed beeld te krijgen wanneer je ei hebt. mijn vriend en ik hebben afgesproken om na onze vakantie naar de HA te gaan. als het slecht nieuws is ofzo willen we niet onze vakantie laten verpesten. sofie21 laat maar weten als je bij de gynaecoloog bent geweest, ben wel benieuwd?
    is het ook zo dat je partner onderzocht moet worden?

6. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    hey ik ken het! Wij zijn ook sinds oktober vorig jaar bezig en zie mijn onderschrift! er is geen touw aan vast te knopen. Zit nu geloof ik op dag 60 van mijn cyclus. Overigens is vandaag wel mijn NOD want ik had gister 2 weken terug mijn eisprong (gevonden met ovutesten). Dus hopelijk heb ik morgen een positieve zw test in handen. Ik moet zeggen dat ik een paar weken geleden het even niet meer zag zitten: ergens rond dag 40; geen ei, geen ongi, dan wordt je een beetje moedeloos. MOcht ik alsnog ongesteld worden ga ik aankomende cyclus ook tempen, hoewel het me wel ingewikkeld lijkt..na die cylus stappen wij dan ook naar de ha voor een verwijzing.

7. AHzondag

@zoe1983

jah ik snap het helemaal.
    ik vindt het ook zo'n gedoe allemaal.
    maar ik heb gelezen dat etos zwanger worden pillen helpen als je een onregelmatige cyclus hebt. die ga morgen halen.
    hoe heb jij je ei gevonden heb je gewoon de hele tijd ovulatie test gedaan. zit er nu over te denken om maar elke dag te testen.

8. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, ik had deze ronde plots een cyclus van 52 dagen met 2 weken daarvoor slijm en dus een eisprong (gok ik, want ik was op vakantie).. maar helaas...weer niet zwanger!!! Ik hoop niet dat ik zo onregelmatig ga blijven... :(

9. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

snap precies wat jullie bedoelen, kijk ook maar naar mijn onderschrift, hoop dat deze keer het uitblijven van me ongi, positief nieuws mag brengen, morge opnieuw testen

10. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    De enige tip die ik kan geven (misschien weet je dit allang, maar ja): de eisprong is altijd rond de 14 dagen voor je menstruatie. Dus als je cyclus 28 dagen is dan was het rond dag 14 en als die 40 dagen is rond dag 26. Aangezien jou cyclus tussen de 29 en 42 dagen duurt, zou je je ei tussen dag 15 en 28 moeten hebben. Nogal een lange periode om op je ei te testen, maar ja...

11. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Nou, was dus een negatieve test vanmorgen :x, nu maar wachten op ongi.. Ik heb inderdaad ook gelezen van die zwanger worden pillen. Daar zit monnikspeper in wat je cyclus zou verkorten. Bij mij ligt een pakje monnikspeper klaar (stuk goedkoper dan die etos pillen volgens mij). Ik begin zodra mn ongi er is. Het is wel belangrijk volgens mij om het niet te slikken als je zwanger bent dus na mn eisprong stop ik er ook weer mee. Ik ben afgelopen cyclus vroeg begonnen met ovutesten. Ben uitgegaan van mijn kortste cyclus (33dgn) Dus ergens rond dag 15 begonnen ofzo. Heb ontzettend veel testen versleten zo maar ik heb wel duidelijkheid hoe mijn cyclus verloopt. Wat ik dacht dat mijn eisprong was, was dus helemaal niks. Ik bestel ze via internet, scheelt een hoop geld en ach, het is voor het goede doel he ;)
    Wanneer was jij vorige keren begonnen met ovutesten. Je nam het gemiddelde van je cyclussen zag ik?

12. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Hoi Sammie,

Ook ik heb een onregelmatig cyclus (bijna altijd tussen de 28 en 48, af en toe zelfs uitschieters omlaag(17) om omhoog(60) gehad, maar het is me uiteindelijk wel gelukt om zwanger te worden zonder medische ingreep.

Ik heb zelf ontzettend veel gehad aan het temperaturen. Heel veel gedoe vond ik het niet, wel een beetje wennen. De dag beginnen met een temperatuurmeter en elke dag op dezelfde tijd opstaan.
    Op http://www.fertilityfriend.com/ kun je het ook heel makkelijk invullen.
    Echt inzicht in mijn cyclus heb ik hierdoor niet gekregen (het blijft immers elke maand anders), wel ontdekt dat ik inderdaad een eisprong had, kon nu ook zo'n beetje zien wanneer de menstruatie begon, en dat mijn luteale fase lang genoeg was en redelijk constant.

Nadeel van alleen temperaturen is dat je "te laat" ziet wanneer de ovulatie geweest was. Het heeft dan geen zin meer om te klussen. Daarom ben ik ook de cervixlaag een beetje in de gaten gaan houden en uiteindelijk ovulatietesten gaan doen (maar soms wel erg lang vanaf dag 14 tot de ovulatiedag).

Ik hoop om een snel wondertje voor je.

Liefs,
    Grace

13. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Oh, ja, die zwanger-worden-pillen heb ik ook enkele maanden geprobeerd. Ik heb op dit forum gehoord dat veel mensen er baat bij hebben, bij mij werkte het echter slechts averechts. Mijn cycli werden alleen nog langer. Maar misschien werkt het bij jullie wel.

14. AHzondag

#14 AHzondag, 28 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2010
    @zoe

ik neem inderdaag het gemiddelde maar weet niet of het werkt.
    heb vandaag de etos pillen gekocht kosten 7,50 geloof ik.
    even wachten op je ongi en misschien heb je te vroeg getest.
    hou hoop!
    de ovulatietest bij sensitest zijn niet zo heel duur.

15. AHzondag

@Grace79

Ik heb de etos pillen vandaag gekocht en merk het wel of het werkt. moet toch alles proberen voordat je bij de HA langs gaat.
    ik heb alleen een vraag kan je ook temperaturen met een oortermometer?

16. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    haai ik zou ok na je vakantie lnaar de ha gaan..
    ik moet maandag naar de gyn en dan laat ik het je wel weten ik weet niet of mijn vriend na gekeken word ik laat het je allemaal weten liefs sofie

17. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    sorry ik heb twee keer gerageerd ik weet niet hoe ik hem weg moet halen

18. Lullaby

Lullaby Lid

24 jul 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Ik heb altijd al een vrij onregelmatige cyclus gehad. Nadat ik gestopt ben met de pil ook weer erg onregelmatig: 30 - 30 - 39 - 63 - daarna bloedingen van 40 dagen lang, mogelijke mk, medicatie gehad - 23 - en nu ben ik alweer bij dag 32...

Ik heb die Etos pillen ook gebruikt, bij mij werkte het averechts en mijn cyclus helemaal in de war gegooid. Maar goed, dit kan verschillen per persoon.

Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet doen. Misschien dat ik het temperatuur meten ook eens ga proberen.

Ik heb van iemand gehoord dat er ook een ov-test-pakket bestaat van 30 dagen. Dan test je 30 dagen lang je ovulatie. Kent iemand dit pakket en waar dit te verkrijgen is?

Succes allemaal!

19. s1986

s1986 Niet meer actief

Idd gewoon naar de huisarts gaan mijn eerste cyclus was 176 tweede moest ik afwcahten maar na 121 toch door gestuurd toen naar gyn. Dus zou naar de ha gaan en misschien 1 of 2 cyclussen er extra aan plakken;) Voor eigen best wil dan he;)
    SUcces ermee het is goed op te lossen hoor!!

20. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik vind je cyclussen aardig regelmatig hoor van je onderschrift. ik ging voor Niels van 30 naar 74 en 60 dussss. Ik zit nu in rond 1 voor een brusje en zit alweer op 50 dgn of zo.

Deel Deze Pagina