Hoi! Ik probeer zwanger te worden, deze maand voor het eerst. Het is mislukt, want precies twee weken na de eisprong is mijn temperatuur vanmorgen omlaag gedoken en álles voelt nu alsof mijn WOD (wél ongesteldheids dag!) er vandaag of morgen is. Maar ik heb wat vragen over de periode die er tussen lag... De nacht na de eisprong (geklust) rommelde mijn baarmoeder de hele nacht, er gebeurde van alles, ik werd er zelfs wakker van. De hele week erna bleef het pijn doen, zeurend, brandend, trekkend, de ene keer meer dan de andere keer, maar het was vrijwel continu. Ongeveer een week na de eisprong had ik weer zo'n nacht waarin er echt extreem veel gebeurde. Weer zeurend, trekkend gevoel etc, maar geen steekjes, zoals ik dat veel lees als het over innesteling gaat. De vijf dagen dáárna bleef het maar pijn doen, soms zelfs héél erg. ALsof je buikspieren volledig op spanning staan en blijven staan. En daarna, drie dagen voor NOD, was alles ineens weg. En blijft ook weg. Nu voel ik dus gewoon de reguliere dingen die ik altijd voel als ik bijna ongesteld word (en ik eet ook bergen chocola, wat daar ook een teken van is, haha). Ik weet dat je normaal gesproken na de eisprong én direct na de innesteling nog niet echt iets zou moeten kunnen voelen, maar ik heb dus van alles gevoeld, en het was ook erg pijnlijk en vermoeiend. Wat kan er aan de hand zijn geweest, dat ik zulke felle reacties had? Ik vermoed zelf dat het eitje dus wél bevrucht is geweest, maar dat innesteling mislukt is. Dat lijkt me het meest voor de hand liggend. Maar die pijn... wat kan dat zijn? Iemand soortgelijke ervaring? En zo ja: wat kwam daar dan uiteindelijk uit?
Het is de eerste maand dat jullie er voor gaan? Was je aan de pil zoja, kan ontpillen zijn. Ook kan het lichaam je aardig voor de gek houden dat zul je hier veel lezen. Succes in de volgende ronde. Groetjes wish
Hi, ik ben eind december gestopt met de pil en Hier hetzelfde niet echt pijn, maar zeurend, trekkend gevoel, krampjes. Dag zeven na eisprong bruine afscheiding voor drie dagen lang. En vier dagen later alle gekke gevoelens weg.. Toch test gedaan voor de zekerheid en deze was negatief. Ben heel emotioneel en heb rommelend gevoel laag in m'n onderbuik. Ik wacht nu op m'n menstruatie dit is dag 26 van m'n cyclus en dag 18 na m'n eisprong. Ben dus zwaar aan het ontpillen..
Nou, het is definitief einde cyclus, zoals de temperatuurdaling al aangaf. Maar om terug te komen op de vraag: nee, ik was niet aan de pil, dus met ontpillen kan het niks te maken hebben. Maar waarmee dan wel...
Ik heb dit elke maand. Nu let je er gewoon heel erg op omdat je zwanger probeert te raken. Succes in ieder geval! Hopen dat het snel lukt.
ik heb dit ook wel eens gehad, vanaf de eisprong tot aan de menstruatie. heb wel eens gedacht dat ik dan een cyste ofzo had, want de pijn bleef gewoon. vaak gaat het bij mij dan na de menstruatie over...
Holadiee: nee, dit is niet iets waar ik ineens 'meer op let', de pijn was echt zoals ik die nog nooit heb meegemaakt, HEEL expliciet, totaal anders dan normaal, langer, etc.. (lees: ik heb normaal NOOIT pijn tussen eisprong en menstruatie en nu praktisch twee weken lang) Chantal: ja, bij mij was de pijn dus ongeveer 2,5 dag vóór mijn menstruatie ineens weg, dus toen 'wist' ik dat innesteling waarschijnlijk mislukt was, ik vraag me alleen af waarom..
Maand verder en heb exact hetzelfde weer... week na de eisprong begint het trekkende, wat branderige gevoel bij de baarmoeder... vorige maand was dat dus een slecht teken, want toen werd ik gewoon ongi. Nu wellicht weer? Het lijkt er heel erg op dat het innestelen niet lijkt te lukken, alsof er een soort gevecht gaande is dat wordt verloren door het bevruchte eitje. Vraag me af of het te maken kan hebben met hormonen ofzo, dat er nog een bestanddeel ontbreekt waardoor hechting zou lukken. Iemand ervaring mee?
Als je zoveel pijn hebt rondom en na je eisprong, zou je ook nog endometriose kunnen hebben. Zou het wel even in de gaten houden in elk geval.
Bij mij betekende dat zwanger, precies wat jij beschrijft. Hier was het (ook) direct raak. Ben benieuwd
Oh lees nu dat het tweede keer is. Een 'gevecht' zoals jij het beschrijft kun je echt niet voelen. Misschien toch even naar de ha.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit ook ervaren wat je zei. Soms dan had ik een paar dagen nergens last van en dan weer wel. Ik schijn heel erg het oprekken en inkrimpen van mijn baarmoeder te kunnen voelen. Maar omdat je dit gevoel vorige maand ervaren hebt moet je dit misschien maar niet meer linken als een zwangerschapssymptoom. Maar als je straks weet dat je zwanger bent moet je je er geen zorgen over maken, omdat de zeurende ondebuik vaak aanduid op groei. Daadwerkelijke pijn zoals ongi moet je dan wee niet vertrouwen op dat moment
Ik had precies hetzelfde ook geen ontpilling vanwege gebruik van condoom en ook twee dagen héél erg last van gehad en nu als ik zit, heb ik het idee of moet mijn broek meteen open, want anders doet het zeer. Ik ga morgen testen en meteen nieuwe halen, ook voor de zekerheid al is het wel positief. Kan je morgen dus meer laten weten.. ik hoop gewoon zó dat ik wel zwanger ben.