Hoi allemaal, Wij staan inmiddels al 2 jaar in twijfel over het wel/niet willen van een 3e kind. Mijn hart zegt meteen: ja! maar financieel is een 3e een flinke aanslag, aangezien ik iets meer uur ben gaan draaien zal dit evt. 3e kind naar de opvang moeten. 2 Dagen per week, want mijn moeder, die de andere 2 uit school haalt enzo kan niet een hele dag oppassen. Dat zal toch zeker wel 200 eigen bijdrage gaan worden. Vind ik best fors, aangezien ik weinig werk (15 a 16 uur per week). En dan de andere kosten. Kinderwagen is al weg, bijv. dat soort dingen moeten allemaal nieuw gekocht worden. En een bakfiets bijv. ik moet ze op de fiets brengen, altijd. Kost nogal wat. Verder: ik ben als de dood weer zwaar te worden, ik ben ne veel kilo's kwijt (eindelijk) Heb een eetstoornis, veel eten en vroeger anorexia, ik worstel dagelijks met dit probleem. Ik voel me nu zo goed in mijn vel. Straks ben ik weer zo dik. En ik heb het idee een lichte depressie gehad te hebben na de tweede. Ik zat zo slecht in mijn vel, ongelofelijk. En een vreselijke bevalling gehad, die ik nooit meer over wil doen eigenlijk. Ik hebookeel klachten gehadtijdens dzwangerschap en zou ugraag blijven sporten, hopelijk kan dat dan ook. Maar, toch denk ik nu al 2 jaar aan een 3e, en het gevoel wordt steeds sterker.Mijn jongste is ruim 4.5. De oudste 6. Ze willen allebei dolgraag een broetje of zusje. Ik denk er constant aan maar de praktische en financiele bewaren houden me tegen. Wie herkent dit en wat hebben jullie besloten? Ikheb het geluk dat ik begin 30 ben en nog even de tijd heb, maar ikwil ook weer niet wachten totdat de jongste naar de middelbare school gaat ofzo. Ik vraag me af of ik 'lotgenoten' heb of mensen die dit herkennen en gehandeld hebben naar JA of NEE. Ik vind het zo moeilijk, uiteraard ligt de uiteindelijke keus bij ons, maar wat feedback zou welkom zijn. men, waar doe ik nu goed aan he... Gaat nog een lange strijd worden met mezelf denk ik. Sorry voor de typfouten, toetsenbord is aan vervanging toe.
Wij hebben wel twijfel (manlief voornamelijk) maar anders dan jij aangeeft. Meer of alles wel goed zou gaan, de zwangerschap en of je een gezond kind krijgt. Of het idee dat het een tweeling zou worden! Ik heb de kinderopvang berekend en gezien de oudste 2 al gaan is het verschil minimaal. Dus daar zal het bij ons niet aan liggen. De kosten voor kinderwagen kun je zo duur maken als je zelf wil en wij hebben een fietskar van de Hema (nog geen 100, kunnen 2 kids in en nog 1 achterop de fiets). Wij willen, als mijn pil op is, in juni voor gaan. Succes!
Lastige keus hoor! Snap je gedachtes en twijfels wel.. Hier een klein gezin dus kan niet uit ervaring mee praten. Wel vind ik het goed van je dat je ook nadenkt over wat je de kinderen financieel kunt bieden. Kids kosten aardig wat, en 3 winterjassen kopen of alle 3 met uit de schoenen tikt erg hard aan in je portomonee. Ook als je het 'goedkoop' zou houden. Maar goed een kinderwens is er eentje uit het hard, en als jullie het echt willen zal het vast wel goed komen. Zoals jezelf al zegt: jullie moeten de knoop doorhakken! Succes!
Ja herkenbaar, ik vind het ook heel erg lastig en wissel iedere dag wel van gedachten. Bij ons gaat het om het financiële plaatje, maar ook dat ik het wel fijn vind om het weer wat rustiger te krijgen. Ik ben 29 dus nog geen haast. We twijfelen nog even lekker verder.
Ik heb heel lang een 4e kindje gewild, maar mijn man absoluut niet. Nu de kleinste in augustus naar school gaat, wil ik zelf niet meer. Ik vind er dan teveel leeftijdsverschil tussen zitten. Daarnaast moet ik dan ook weer helemaal opnieuw beginnen, aanschaf kinderkamer/spullen, 's nachts er weer uit voor voeding, weer een in de luiers, gebonden aan slaaptijden. Nee, voor mij geen uitbreiding meer.
Ook wij hadden die twijfel maar mijn gevoel won het. Ook wij hadden niks meer en alles opnieuw aan moeten schaffen. Maar dat kan natuurlijk ook via mp. Tsja, het is duurder, in sommige gevallen kun je het zo duur maken als je wil. Maar ik ga niet ontkennen dat de 3e er Niet ingehakt heeft. De maatschappij is vnl gericht opgezinnen van 4. Kijk bijv. naar het vlees, per 2 of 4 verpakt, stacaravan, hotelkamers. Ik weer natuurlijk niet hoe jullie financiële plaatje eruit ziet. Maar de kinderopvang is tijdelijk. Als je zelf 15 uur werkt in de week is het lastig 2 volle dagen kinderopvang af te nemen dan moet je een deel zelf betalen. Handig dit vooraf alvast te bekijken. Maar ik denk dat je wel went aan het even minder te besteden als je die ruimte hebt.
Ik zou het niet doen,je hebt heel veel twijfels de kans dat je depressief word is groot als je het al eens hebt gehad Bij de tweede was ik tijdens de zwangerschap angstig en depressief toen ik zwanger was van de derde was dit nog een stuk erger de laatste zwangerschap is de zwaarste periode uit mijn leven geweest ik was daarbij ook flink misselijk Nu is alles weer goed en ben ontzettend blij met de kinderen maar had ik geweten hoe ik me zou voelen waren we er niet aan begonnen ik heb zelfs abortusgedachten gehad
Ik heb ook twijfel, mijn man wil het bij 2 laten. Wat ik vooral eng vind zijn niet de financien nu, want we hebben het best goed, maar de financien later: als ze willen gaan studeren. Ik wil mijn kinderen zeker deze kans bieden en tuurlijk moeten ze zelf ook bijdragen, maar die kosten tikken heel hard aan. Zeker als je bedenkt dat de studiefinanciering alleen maar minder wordt...
Nou zoals je ziet zijn wij voor JA gegaan Ik twijfelde heel erg, vooral omdat we ook niet zo breed hebben, alles al weg gedaan etc. Bekkeninstabiliteit, misselijkheid etc, hield me ook tegen. Toch voor gegaan En inderdaad weer BI, weer misselijk Ik was 30kg afgevallen na mn 2e... nu zit er door de zwangerschap weer 11 bij, nou gaat prima dus. Was ook erg bang om aan te komen, maar gaat er straks ook weer af. Kinderwagen, kleertjes etc. marktplaats gekocht In het begin vond ik het best een beetje "eng", maar nu kijk ik er weer zo naar uit Succes met je beslissing!