Hoi Dames, Ervaren jullie ook migraine rond de eisprong of is dit iets typerends ervoor? Vanaf gisterenochtend voelde ik al steekjes in mijn buik en savonds kwam er hevige migraine opzetten. Ik heb pcos en zit nu in m'n 6e maand na het stoppen met de pil. Na een afspraak bij de gyneaoloog te hebben gehad heeft ze een echo gemaakt en alles ziet er goed uit volgens de gynaecoloog. Volgens haar heb ik ondanks mijn lange cyclussen een eisprong van mezelf. Dat geeft mij nu wel hoop om alsnog zonder medicatie zwanger te worden. Mijn cyclussen varieerden tot nu toe van de 45 - 56 dagen. Gisteren zat ik op dag 28 dus het kan goed dat het mijn eisprong is geweest en ik een cyclus van 42 dagen zal hebben nu. Ik hoop de eisprong een beetje te gaan herkennen in zo'n lange cyclus..
Zelf niet bezig met zwanger worden momenteel Maar ik heb altijd migraine rond de eisprong heel herkenbaar dus
Oké is de migraine misschien toch nog ergens goed voor geweest hopelijk is het snel raak nu ik m'n cyclus een beetje ken
Ik heb ook op 2 momenten per cyclus migraine, rond de eisprong en vlak voor of de eerste dag van de menstruatie. Een hormoonschommeling zoals deze kan een trigger daarvoor zijn helaas. Trouwens met zulke lange cyclussen en pcos mag je gewoon om behandeling vragen... vreemd dat ze je dat niet aangeboden hebben. Ook al heb je een eisprong van jezelf. Als je cyclus standaard meer dan 35 dagen en heel onregelmatig is dan kom je in aanmerking voor behandeling als je dat wilt. Hier ook pcos en zeer onregelmatige cyclus, ongeveer net als jij. Bij de eerste clomid gehad en toen wel gezond zwanger geworden na een jaar. Nu bezig met proberen voor tweede, ook weer met clomid.
Oké wat toevallig en wat leuk dat je voor een tweede aan het gaan bent, spannend weer hé!! Ik heb al pcos geconstateerd vanaf mijn puberteit. Bij mijn eerste ben ik vrijwel gelijk aan de clomid gezet toen was het bij de 1e ronde al raak. En bij de 2e was het in de 2e ronde raak. Dus zeer goed ervaring met de clomid. Ondanks mijn pcos moest ik het van de huisarts eerst een half jaar zelf proberen omdat dat de regel schijnt te zijn. Ik vond het een beetje onzin omdat ik al 2 x eerder behandeld was met clomid maargoed. Het had voor mij geen haast en zo kon ik rustig ontpillen. Helaas kwam ik na een paar maanden zonder de pil weer kilo's aan die er net af waren. En kreeg ik hevige bloedingen waar ik bloedstollingsmedicatie voor moest slikken. Dus alsnog iets eerder naar de gynaecoloog verwezen. Eenmaal daar zag ze op de echo dat alles er heel rustig uitzag (inmiddels had ik weer een menstruatie gehad die normaal verliep). Voor de vorige 2 zwangerschappen was er altijd een duidelijk pcos beeld te zien (een kralenkrans aan cystes) nu dus niet.. Dit gaf mij wel een beetje hoop. De gynaecoloog was daarom nog een beetje afwachtend in behandeling. Daarbij heb ik ook overgewicht. Daarom afgesproken begin volgend jaar behandeling te starten als ik wat kilo's kwijt ben. Vind ik voor mezelf ook fijner. Maar betekend wel dat ik alsnog een kans heb tot die tijd zelf zwanger te worden. Aan 1 kant heel graag zou geweldig zijn zonder medicatie!! Maar de andere kant knaagt wel, want een paar kilo lichter de zwangerschap in is ook fijn. Lastig af en toe. Maar hoe dan ook kijken we hartstikke uit naar een 3e kindje.
Wat een goede afwegingen, je hebt er goed over nagedacht! Je hebt nog een weg te gaan dus. Ik hoop heel erg voor je dat het idd zonder medicatie lukt dan. Vind het alsnog flut van de huisarts dat ie zegt eerst 6 maanden proberen terwijl je 2 kindjes met hormonen hebt gehad. Het worden weer spannende tijden, ik hoop het voor je! (En ook voor mezelf hihi)
Ik heb zojuist een kleine beetje roze slijmverlies.. Is dit typerend voor een eisprong? Of ben ik al verder in mijn cyclus dan..
OH wat spannend. We hebben woe op donderdag nacht voor het laatst geklutst. Mocht de ovulatie nu pas zijn zijn we misschien te vroeg geweest Hopelijk ben ik al wat verder dan in mijn cyclus
Ik heb niet echt migraine, maar wel altijd flinke hoofdpijn een aantal dagen voordat ik ongesteld ga worden. Vorige cyclus en deze ook weer (zit in de MMM met letrozol) heb ik ook hoofdpijn rond mijn eisprong.