Apart iets??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gooischemama, Aug 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Ik heb vandaag een test gedaan die ZEER licht positief was maar moest vandaag ook op HCG bloedprikken.
    Maar de bloedtest gaf aan dat er GEEN hcg in me bloed zat terwijl ik wel een lichte positieve test heb
    Hoe kan dit???

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Soms zit er een soort indrooglijntje. Misschien is dit bij jou ook het geval? Een bloedtest is meestal toch beter als een hcg test..

3. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Maar binnen de 5 min al een indrooglijn?
    De lijn is net zo dik als de controlelijn alleen heel licht.

Morgen zet ik zo en zo de foto dr op

4. liesje1

liesje1 Actief lid

Aug 2, 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Dat is wel heel apart... Ik word nu wel heel nieuwsgierig welke test je hebt gebruikt Gooischemama?
    Bloedtest is betrouwbaarder dan de andere tests, dus daar moet je dan vanuit gaan. Maar HCG verlaat je lichaam via de urine. Het enige wat ik kan bedenken is dat je vals positief hebt getest of dat het HCG in je urine het laatste was dat je lichaam verlaatte heeft... maar die kans lijkt me onwaarschijnlijk... Maar het lijkt mij een hele rare ervaring!

5. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Heb die van de kruidvat gehaald.

Ik vind het ook heel apart en de gyn stond ook even raar te kijken al had ze er natuurlijk meteen een simpele gedachtengang over die ik dan weer helemaal niet snap:(

6. liesje1

liesje1 Actief lid

Aug 2, 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Wat was haar idee dan?

7. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Kan het niet zo goed verwoorden zoals zij het vertelde hoor maar het komt ongeveer hier op neer

Misschien zat er meer hcg in me urine dan in me bloed en dat het misschien nog zo pril zou zijn dat het niet te testen is via het bloed.
    Maar.............vind ik een rare verklaring want lijkt mij dat als je hcg in je urine heb dat het ook in je bloed zit vanaf het begin
    Volgens haar mag ik gewoon de urinetest aanhouden en 11 augustus terug komen voor een nieuwe test.

Maar kan hier niet echt happy mee zijn

8. w0nder

w0nder Niet meer actief

Een zwangerschapstest kan ook licht positief zijn als je je eisprong hebt!
    Zou dat kunnen dat je een laat eitje hebt?

9. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    @wonder heb vannacht om 2 uur een ovutest (clearblue) gedaan en die was dik positief dat wel ja
    en dan in de ochtend die zwangerschapstest
    en vanaaf weer een ovutest (clearblue) die weer dik positief was

en dan net 2 van die ovutesten van sensitest die negatief waren

10. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Zou dat echt kunnen als je je ei hebt dat je dan een positieve zwangerschapstest hebt????????
    nee toch???

11. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    1,097
    398
    83
    Female
    Noorden van Holland
    Nee dat kan niet, wel positieve ovutest als je hcg in je lichaam hebt.

12. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    In je bloed is eerder HCG te vinden dan in je urine. Dus het kan niet zo zijn dat er in je bloed niks gevonden is en je wel positief test. Medisch gezien kan dit gewoon niet. In je bloed kun je een week na de eisprong al HCG vinden, als er een zwangerschap gaande is. In je urine is dat pas zo'n twee weken na je eisprong te zien.

Dus ik ben bang dat de urinetest niet betrouwbaar was en dat je om de een of andere reden vals-positief getest hebt (verkeerde test, indrooglijntje, reactie ander hormoon). Je moet van de uitslag van het bloedonderzoek uitgaan.

13. meryem81

meryem81 Actief lid

Jun 1, 2011
    207
    0
    0
    Hoi ja dat kan dat de zwangerschaptest posi aangeeft als je een eisprong hebt..

14. LieveL

LieveL Lid

Jul 3, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je eerder bloed geprikt dan dat je positief hebt getest? Dan zou het kunnen dat je bijv twee dagen later wel hcg aan maakt terwijl het op de dag van het bloedprikken nog minimaal in je lichaam zit... Als je later hebt bloedgeprikt dan positief getest lijkt het me allemaal wat onwaarschijnlijker maar ja er zijn altijd uitzonderingen op een regel toch!

15. w0nder

w0nder Niet meer actief

Jazeker!!
    Ik heb het vaker gelezen hier bij forum-vriendinnetjes ;)

16. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    's ochtends heb ik getest en 's middags bloed laten prikken.
    Vanochtend weer gebeld en gevraagd hoe of wat het HCG is 0,6 dus negatief maar omdat er wel een heel klein beetje HCG zat is de kans groot dat daarom de test positief was

Kreeg vanochtend pas te horen dat er 0,6 HCG in me bloed zat

17. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Toen ik destijds zwanger dacht te zijn van mijn eerste kindje heb ik op een woensdag een bloedtest laten doen (ik had nog geen zwangerschapstest gedaan) en die was hartstikke negatief. Ik was absoluut niet zwanger. 3 dagen later was mijn menstruatie nog niet gekomen dus heb ik er zelf voor de zekerheid maar een testje tegen aan gegooid (clearbleu digitaal) en ja hoor hartstikke zwanger!! Dus het kan wel!

Share This Page