hoi hoi mijn zoontje van 4,5 maand word opeens de laatste 1,5 week om de 1,5 uur wakker. hij heeft wel zijn oogjes vaak dicht, en kan dan speen erin doen en weer weg gaan, maar 1,5 uur later soms 2 uur begint het weer op nieuw. en dat begint vanaf dat hij om 19 uur in bed ligt tot de ochtend! dus 's nachts moet ik er soms wel 4-5 uit omdat te doen. en vaak bij de 5de keer heeft hij zijn ogen open en maak ik maar een flesje. maar dat is eigenlijk niet de bedoeling, want dan word dat fles 6!
dat denk ik niet, hij ligt in een winterslaapzak, en heeft dan romper aan, en een pyjamatruitje. wel blote beentjes en voetjes. en daarover een enkele deken. en hij voelt dan altijd lekker aan, ook niet te warm, want dat is ook niet goed. of heb je nog ander advies?
Hallo, Oke, dat is het dus niet! Hoe gaat het met slapen overdag, en met de voeding?? Krijgt hij borstvoeding of flesvoeding? Hoeveel voeding doe je in de fles, en hoe zwaar is hij nu?? Ik hoor van je! Adrienne
hoi hoi nou hij slaapt overdag ongeveer 3 x een uurtje, soms 45 min, soms anderhalf uur. het lijkt alsof hij niet meer in slaap komt als hij even wakker word. heb hem wel eens laten huilen maar dat hielp ook niet, even speentje erin en meneer is wel weer tevreden. hij is nu ongeveer 8 kilo en 70 cm lang. hij krijgt 180+6 in de fles. 7 uur een fles van 200 9.30 bakje vers fruit 11 uur fles van 200 15 uur fles van 200 16.30 heel potje groente (voor 4 maanden oude baby) 18.45 fles van 210+7 en 4 scheppen rijstebloem en dan is het altijd afwachten, meestal een fles tussen 23 uur 0.00 uur. en soms komt hij 's nachts rond 3 uur en krijgt hij een flesje van 90+3. gisteren heeft hij na de fles van 23.50 doorgeslapen. de flessen overdag drinkt hij niet leeg meestal zit er 40-60 cc nog wel in. en heel af en toe zelfs 100cc over. ik let wel op dat hij niet over de 1000cc komt. verder is hij heel tevreden, huilt weinig, lacht veel, beweegt veel. goede plasluiers en regelmatige ontlasting! eigenlijk een heel tevreden en lekker ventje, met een beetje een slaapprobleem.
Hoi Keina, De voeding kan het eigenlijk ook niet zijn dan. Dat ziet er allemaal goed uit. Het lijkt er op dat het te maken heeft met de speen. Er zijn wel verschillende attributen in de handel om er voor te zorgen dat hij zelf makkelijker zijn speen kan pakken. "het beste idee van nederland" al geprobeerd? Groetjes Adrienne
nou ik ben na een maat groter gegaan qua speen hij had nog steeds een speen voor vanaf de eerste dag. en nu 1 voor kindjes van 3-6 maanden. ben benieuwd. verder gaat de afgelopen nachten wonderbaarlijk goed! hopen dat het zo blijft! liefs
Hoi Keina, Hij is natuurlijk ook al bijna 5 maanden, dus dat hij overdag maar een uur slaapt per keer, is eigenlijk ook wel normaal hoor. Je zult zien dat hij er binnenkort van voeding naar voeding wakker kan blijven, en dan worden de slaapjes wel langer weer. Succes verder! Fijn dat het goed gaat nu! Houden zo! Groetjes Adrienne