Hallo! Ik heb een tweeling van 4 weekjes oud inmiddels, waarvan er eentje dysmatuur is. Bij de geboorte woog hij ruim 1800 gram en inmiddels 2300 gram. Zijn zus is gewoon van goed gewicht en haar kan ik dus langer laten slapen tussen de flessen door. Nu doet zoonlief graag mee met dat langere slapen, waardoor hij zijn 8 voedingen per dag niet red, maar op 6 of 7 uitkomt. N is mijn vraag, hoe lang moet je bij een dysmatuur vasthouden aan die 8 voedingen per 24 uur? Wanneer mag ik bij hem af gaan bouwen? Hij heeft vandaag bewezen dat hij dat wel kan zeg maar. De reden dat ik dit vraag is maat hij broer en zus graag op 1 schema hou, maar dit moet wel gezond zijn voor mijn zoontje, anders doe ik het zeker niet en krijgt hij gewoon elke 3 uur...
Oh, ze krijgen flesvoeding trouwens, zoonlief speciale nenatal voeding van nutrilon. Ik bied hem nu flesjes van 80 cc aan (70 water met 2 schepjes ivm harde ontlasting) en daarvan drinkt hij wisselend 50 tot 60 op, heel soms 70.
Hoi, Ik denk dat het goed is om deze vraag bij de (kinder)arts neer te leggen. Die kent jullie en kan beter inschatten of je zoontje in zijn eigen ritme mag gaan zitten. Succes Groetjes Saskia